فروش بلرینگ و رولبرینگ

فروش بلرینگ و رولبرینگ


تفاوت بلبرینگ و یاتاقان چیست؟ تفاوت بلبرینگ و یاتاقان، این دو از مهم ترین قطعات صنعتی بشمار می‌آیند که هر دو به منظور یک هدف مشترک تولید می‌شوند.

میان بلبرینگ و یاتاقان فرق چندانی وجود ندارد چون از یک خانواده هستند، هنگامی که یک وسیله ای نیاز به چرخش داشته باشد برای انجام این کار نیاز است قطعه ای بهمراه داشته باشد تا از ایجاد اصطحکاک و فرسایش جلوگیری کند، تا دستگاه دچار خرابی نشود بنابراین برای از بین بردن این مشکل از یاتاقان ها استفاده می‌کنند، این قطعات کمک می‌ نمایند تا دستگاه نرم تر و روان تر کار کند.

 یاتاقان ها به بخش های مختلفی تقسیم می شوند که بلبرینگ ها یکی از این بخش ها هستند؛ بطور معمول هنگامی که به یاتاقان اشاره می کنند منظور همان یاتاقان های لغزشی است، زمانی که حرف از تفاوت این دو قطعه در میان است منظور همان یاتاقان لغزشی و بلبرینگ است، در بلبرینگ ها تعدادی ساچمه بر روی یک سطح سیقلی قرار گرفته اند ولی در یاتاقان دو سطح بطور مستقیم بر روی یک دیگر در حال لغزیدن هستند‌.

این لغزش توسط موادی که کار روان سازی را بر عهده دارند انجام می شود ( گریس) که بطور معمول در بعضی نمونه ها هنگام تولید در فضای داخلی یاتاقان و بلبرینگ تعبیه می شود، در برخی نمونه ها بطور مجدد می توان گریس را اضافه نمود ولی در برخی دیگر نیاز نیست.

برای آشنایی با انواع گریس SKF میتوانید از صفحه را دنبال نمایید.

فروش بلبرینگ و رولبرینگ ناچی بهترین برند آن

جنس به کار رفته در بلبرینگ و یاتاقان

تفاوت بلبرینگ و یاتاقان چیست؟ جنس بلبرینگ و یاتاقان ها باید به گونه‌ای باشد که این دو قطعه صنعتی بتوانند در مدت زمان طولانی بهترین عملکرد و بازدهی را داشته باشند.

بلبرینگ و یاتاقان باید در مقابل شکستگی، زنگ زدگی، حرارت، مصون باشند؛ چون این دو قطعه مهم در بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک کاربرد دارد، در صورتی که مواد اولیه استفاده شده در این دو قطعه مرغوب و باکیفیت نباشد؛ صنایع وابسته به آن نیز به مشکل خواهند خورد.

با این حال برای یاتاقان ها از یک فلز بسیار مقاوم به نام بابیت یا فلز سفید استفاده می کنند، این بابیت ها بر روی یاتاقان هایی که از قبل از جنس فولاد یا برنز ساخته می شوند به صورت چند لایه قرار می گیرندو باعث افزایش ضخامت و تحمل بار می شوند.

بلبرینگ ها نیز از مواد اولیه بسیار قوی مانند آلیاژهای مقاوم کروم و کربن دار تولید می شوندعلاوه بر این دو عنصر بلبرینگ ها از فولاد بسیار محکم و استاندارد ساخته می شوند.

در بسیاری از مواد برای ساخت تولید کنندگان از فولاد آلیاژی پر کربن استقاده می کنند تا قطعات داخلی مانند حلقه ها و ساچمه ها بسیار مقاوم و محکم باشند.

در مجموعه ما انواع یاتاقان و بلبرینگ از بهترین مواد اولیه و آلیاژهای مقاوم تولید و روانه بازار می شوند محصولات ما از استاندارد و گواهی کیفیت برخوردار هستند.

رولبرینگ ساچمه سوزنی

پیشنهاد میکنیم صفحه رولبرینگ SKF را نیز مشاهده نمایید .

قابلیت تحمل بار در بلبرینگ و یاتاقان

تفاوت بلبرینگ و یاتاقان چیست؟ تحمل بار در بلبرینگ و یاتاقان، تحمل بار این قطعات با توجه به کابرد آن مشخص می شود ، بطور معمول این دو قطعه به دسته های گوناگونی تقسیم بندی می شوند که هر کدام قادرند تحمل بار را به شکل های مختلف تحمل کنند.

ولی بطور کل این دو قطعه می توانند انواع بارها که به شکل محوری ، ( موازی بودن با محور چرخش ) بار به شکل شعاعی، ( بر محور چرخش عمود خواهد بود ) بار به شکل ترکیبی، ترکیبی از بار محوری و شعاعی را تحمل کنند.

عموما هنگامی که در یک دستگاه یک بار ترکیبی سبک وجود داشته باشد، نیاز است بلبرینگ شیار عمیق و بلبرینگ تماس زاویه ای بکار گیری شود.

یا زمانی که در یک دستگاه بار ترکیبی سنگین وجود داشته باشد نیاز است از رولبرینگ مخروطی استفاده نماییم. یا زمانی که بار بشکل محوری و زیاد باشد می توان از چندین بلبرینگ یا از یاتاقان ها بصورت دو ردیفه استفاده نمود.

البته یکی از موارد مهم برای انتخاب یاتاقان و بلبرینگ فضایی است که این دو قطعه در آن نصب و تعبیه می شوند بیشتر موارد قطر داخلی این قطعات بر اساس قطر داخلی شفت دستگاه مورد نظر انتخاب و نصب می شوند، و برای یاتاقان ها قطر خارجی برای نصب در نظر گرفته می شود علاوه بر این شرایط محیطی برای این دو قطعه مهم است چون احتمال دارد یاتاقان یا بلبرینگ شما در مکانی کار کند که بیش از اندازه در معرض آلودگی قرار دارد.

چگونگی تشخیص بلبرینگ تقلبی از عیر تقلبی

پیشنهاد میکنیم صفحه بلبرینگ اس کا اف | ساچمه گرد شیار عمیق یک ردیفه را نیز مشاهده نمایید.

آشنایی کامل با مشخصات بلبرینگ

تفاوت بلبرینگ و یاتاقان چیست؟ مشخصات بلبرینگ، بلبرینگ یک قطعه صنعتی بسیار مهم است این قطعه کوچک قادر است به وسایلی که در حال چرخش و کار کردن هستند کمک کند تا از فرسایش، اصطحکاک، سر و صدای اضافه، لرزش، به دور باشند.

بلبرینگ از یک ساختار کروی شکل برخوردار است که در قسمت داخل آن قفسه، رینگ داخلی و بیرونی وجود دارد؛ در داخل این رینگ ها جسم غلتان یا ساچمهایی تعبیه شده است.

بلبرینگ ها به طور معمول از جنس فولاد خیلی محکم هستند و در بسیاری از وسایل اطراف ما وجود دارند، وسایلی مانند لباسشویی یا آب میوه گیری یا خودرو هایمان از این قطعه استفاده شده تا از لرزش و صدای اضافی جلوگیری کند.

این بلبرینگ ها نمونه های مختلفی دارند بلبرینگ شیار عمیق بلبرینگ، تماس زاویه ای بلبرینگ، خود تنظیم بلبرینگ شیار عمیق: این نمونه یکی از رایج ترین ها می باشد و کاربرد بسیار زیادی در صنایع کوچک و بزرگ دارد این مدل می تواند بار به شکل محوری و شعاعی را تحمل نماید، و به آسانی نصب می شود.

بلبرینگ تماس زاویه ای این نمونه از بلبرینگ بیشتر در صنعت خودروسازی و انواع چرخ های بزرگ و کوچک کاربرد دارد.

بلبرینگ خود تنظیم: این نمونه دارای ۲ شیار عمیق در رینگ داخلی و بیرونی خود دارد دو ردیف ساچمه نیز دارد. بلبرینگ ها دارای کدها و مشخصات فنی هستند که معمولاً با حروف های لاتین و شماره هایی همراه هستند که انتخاب و خرید را آسان کرده است، در صورتی که نیاز داشته باشید از این مشخصات ظاهری و کد ها اطلاعاتی حاصل کنید می توانید به وب سایت مجموعه مراجعه نموده و از کاتالوگی که بر روی سایت قرار گرفته استفاده نمایید.

آشنایی کامل با مشخصات بلبرینگ

آشنایی کامل با مشخصات یاتاقان

تفاوت بلبرینگ و یاتاقان چیست؟ مشخصات یاتاقان، یاتاقان ها نیز یک قطعه صنعتی هستند که به وسایل مختلف قدرت حرکت نسبی مشخص را بین دو یا چندین قطعه می دهند. یاتاقان ها باعث کم شدن اصطحکاک، جلوگیری کردن از ساییدگی، تکیه گاه بودن برای قطعه های در حال چرخش، این یاتاقان ها دارای انواع مختلف ساچمه‌ای غلطکی و سوزنی هستند.

یاتاقان ها به طور معمول از فلز های بسیار مقاوم ساخته می شوند و در برابر دمای بالا، ضربه زنگ زدگی مقاوم هستند.

ساختار یاتاقان به این صورت است که از یک پوسته خارجی از جنس فولاد یا برنز و از چندین لایه از ترکیب آلیاژ فلزات، مس، سرب، آلومینیوم، ساخته می‌شود؛ در بسیاری از موارد برای محمکم تر شدن از با بیت هم استفاده می کنند.

یاتاقان ها ثابت و متحرک هستند و از دو نیم دایره که به یکدیگر پیچ و مهره می شوند تشکیل می شوند، یاتاقان های ثابت نقش تکیه گاه را دارند یاتاقان های متحرک از ضربه های احتمالی بین قطعات جلوگیری می کنند.

در ساختار یاتاقان ها از میل لنگ استفاده شده و فضای بین آنها را از روغن های مخصوص پر می کنند، این روان کننده ها در لایه های بسیار نازک در اطراف میل لنگ باعث روان شدن حرکت یاتاقان ها و ضربه گیری آنها می شود.

تلاش کنید برای تهیه یاتاقان و بلبرینگ از برندهای معتبر خریداری نمایید تا قدرت و بهینه سازی دستگاه شما بالا رود، مجموعه ما امکان خرید آنلاین را برای مشتریان فراهم آورده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *