بورس بلبرینگ

بورس بلبرینگ


بورس انواع بلبرینگ: تفاوت بلبرینگ با رولبرینگ چیست ؟ بهترین برند های بلبرینگ دارای چه ویژگی هایی می باشند ؟ پر طرفدار ترین انواع بلبرینگ ها کدام اند ؟ فروشگاه مناسب برای خرید بلبرینگ را چگونه انتخاب کنیم ؟ بلبرینگ دارای چه اهمیتی می باشد ؟ علت فروش بالای بلبرینگ در صنعت چیست ؟ کاربرد بلبرینگ چیست ؟ در هنگام خرید اینترنتی بلبرینگ به چه مواردی باید توجه کنیم ؟ و … موضوعاتی می باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت .

تفاوت بلبرینگ با رولبرینگ چیست؟

فروش بلبرینگ با رولبرینگ چه تفاوتی دارد ؟ در این قسمت از مقاله به بررسی تفاوت های بین بلبرینگ و رولبرینگ خواهیم پرداخت.

دو وسیله رولبرینگ و بلبرینگ با هم دیگر تفاوت هایی دارند، در عین حال که شباهت های زیادی نیز به یکدیگر دارند. برای اینکه بتوانیم بهتر تفاوت های بین این دو قطعه را بررسی کنیم بهتر است که هر کدام را به صورت مختصر توضیح دهیم:

 ۱ ) بلبرینگ : بلبرینگ ( Ball Bearing ) که برخی مواقع ممکن است با نام برینگ نیز شنیده باشید یکی از پرکاربردترین قطعاتی است که در دستگاه ها و ماشین های صنعتی از آن بسیار استفاده می کنند ، در فارسی به این قطعه یاتاقان می گویند.بازرگانی اسپین بلبرینگ بورس انواع بلبرینگ

در واقع برینگ ها از دسته چرخنده‌ های صنعتی می باشند . از بلبرینگ در صنایع مختلفی استفاده می شود همانند پمپ‌سازی ، هواپیما سازی ، موتورسازی ، سیمان ، فولاد و … علت آن نیز این است که این قطعه می تواند که اصطکاک را در حین چرخش ماشین ها کاهش دهد.

کاهش اصطکاک به طول عمر و همچنین عملکرد درست و سریع دستگاه بسیار تاثیر دارد، به همین جهت استفاده از نوع مناسب از بلبرینگ در دستگاه و ماشین ها بسیار مهم است.

  قبل از خرید انواع بلبرینگ بهتر است در بورس انواع بلبرینگ نحوه کار بلبرینگ ها نیزآگاه شوید به این صورتکه باری که از لایه خارجی ایجاد می شود به گوی ها وارد می شود و در پی آن فشار از گوی ها به لایه داخلی منتقل می شود ، نکته ای که در این سمت می توان به آن اشاره کرد این است که به دلیل کروی بودن ساچمه ها، رینگ‌ های داخلی و خارجی در قسمتی که با هم دیگر تماس دارند سطح تماس آنها به صورت نقطه ای می باشد که این کروی بودن باعث می شود که دوران و چرخش در بلبرینگ خیلی راحت تر شود.

اما در مقابل به دلیل اینکه تماس به صورت نقطه ای است و در نتیجه سطح تماس کوچک است فشار وارد شده زیاد است، پس باید به یاد داشته باشیم که واردشدن فشار بیش از حد می تواند که بر روی گوی ها تاثیر بگذارد و آنها را بشکند و به آنها اسیب وارد کند.

بلبرینگ ها دارای انواع مختلف می باشند که هر کدام مناسب یک دستگاه و ماشین می باشد. اصلی ترین ویژگی که در هر بلبرینگ متفاوت است نوع بار وارده بر ان است، مثلا اینکه بار شعاعی باشد و یا محوری و …

 به دلیل همین تنوع بالا است که انتخاب نوع مناسب از بلبرینگ ها کاری تخصصی است که باید حتما با توجه به نوع دستگاه انتخاب شود.

 شما باید با توجه به اطلاعات داخل بروشور یا دفترچه راهنمای دستگاه و یا با کمک فرد متخصص  خرید انواع بلبرینگ مناسب را انتخاب کنید، به عنوان مثال برینگ‌ های محوری ، یکی از انواع پرکاربرد در صنایع مختلف می باشند.

اصلی ترین مزیت این نوع از بلبرینگ این است که می توانند در چرخش های با سرعت بالا استفاده شوند ، اما در مقابل توانایی تحمل فشار بالا و بار بالا را ندارند. به این معنی است که شما باید از این بلبرینگ در دستگاه های با بار وارده کم و فشار پایین استفاده کنید .

۲ ) رولبرینگ : رولبرینگ ( roller bearing ) یکی دیگر از پرکاربردترین قطعات در صنعت می باشد که شباهت زیادی به بلبرینگ دارد.

 در بیشتر مواقع زمانی از رولبرینگ استفاده می شود که دوران یا همان چرخش تحت فشار بالا باشد، زیرا که استفاده از رولبرینگ باعث تسهیل دوران تحت فشار می شود ، در واقع رولبرینگ ها را نیز یکی از انوع مختلف بلبرینگ می توان دانست که در آنها از ساچمه‌ های استوانه‌ ای استفاده شده است.

 به دلیل همین ساچمه‌ های استوانه‌ ای که در رولبرینگ ها استفاده شده است ، سطحی که رینگ داخلی و خارجی با یکدیگر تماس دارند به صورت خط می باشد. خطی بودن نوع تماس باعث افزایش سطح تماس می شود و این موضوع باعث کاهش فشار وارده می شود.

به همین دلیل است که گفتیم بیشتر برای دوران تحت فشار و بار زیاد از رولبرینگ استفاده می شود. اما در مقابل به دلیل بزرگ بودن سطح تماس، اصطکاک افزایش می یابد که این اصطکاک باعث کاهش سرعت چرخش می شود .

به طور کلی می توان گفت که رولبرینگ ها نوعی از بلبرینگ ها هستند که در مکان هایی که بار به صورت شعاعی است مناسب هستند و برای بار های محوری مناسب نیستند و بهتر است از انواع دیگر از بلبرینگ ها استفاده شود .

 حال که با بلبرینگ و رولبرینگ ها آشنا شدید به راحتی می توانید تفاوت های بین انها را درک کنید. اگر بخواهیم به برخی از تفاوت های بین این دو قطعه به صورت خلاصه اشاره کنیم مهم ترین آها عبارت است از :

 ۱ ) بلبرینگ ها از ساچمه‌ های کروی که به صورت صیقلی در بین لایه داخلی و خارجی قرار دارند تشکیل شده اند اما رولبرینگ‌ ها در ساختار خود دارای ساچمه‌ های استوانه‌ ای شکل هستند که انها نیز بین رینگ داخلی و خارجی قرار دارند .

 ۲ ) در بلبرینگ ها و رولبرینگ‌ ها معمولا از جنس آلیاژ فولاد خاصی که بسته به نوع و کاربرد انها می باشد استفاده می شود و ممکن است که در جنس با یکدیگر متفاوت باشند .

 ۳ ) اصلی ترین تفاوت بین بلبرینگ‌ ها و رولبرینگ‌ ها مربوط به نوع تحمل بار وارده می باشد، به طوری که معمولا بلبرینگ‌ سرعت بالا ولی تحمل فشار و بار کم دارد. اما در مقابل رولبرینگ‌ دارای سرعت پایین اما دارای تحمل بالا، در مقابل بار و فشار می باشند .

۴ ) رولبرینگ‌ ها برای مواقعی که نوع بار وارده محوری می باشد مناسب نیستند و عملکرد مناسبی ندارند .

 ۵ ) قیمت رولبرینگ‌ ها به نسبت بلبرینگ‌ ها بیشتر است، پس استفاده از رولبرینگ‌ می تواند به صرفه‌ تر و اقتصادی تر باشد، اما بستگی به دستگاه شما دارد که از کدام استفاده شود .

 اینها از مهم ترین تفاوت هایی بود که می توان بین رولبرینگ‌ و بلبرینگ‌ دانست اما باز با این تفاوت ها این دو قطعه شباهت زیادی به هم دارند و بیشتر تفاوت آنها در نوع کاربرد آنها می باشد .

⚜️⚜️پیشنهاد میکنیم مقاله خرید بلبرینگ کف گرد را نیز دنبال نمائید.⚜️⚜️

بهترین برند های بلبرینگ دارای چه ویژگی هایی می باشند؟

بهترین برند های برای خرید انواع بلبرینگ دارای چه ویژگی هایی می باشند ؟ در بحث تولید بلبرینگ برندهای مختلفی وجود دارند که تولید بلبرینگ باکیفیت و با طول عمر بالا و بدنه های مقاوم و همچنین عملکرد درست و مناسب از مهم ترین ویژگی های آنها می باشد. برخی از معروف ترین برند ها در دنیا عبارت است از :

 ۱ ) اس کا اف ( SKF ) که برای کشور سوئد می باشد و در 40 صنعت مختلف که تولید یاتاقان یا همان بلبرینگ یکی از آنها است فعالیت دارد و در 30 کشور نیز دارای نمایندگی فعال می باشد .

 ۲ ) اف آ جی ( FAG ) برای کشور آلمان می باشد که از سال 1883 فعالیت خود را شروع کرده است .

 ۳ ) یو بی سی ( UBC ) برای چین نیز از دیگر برند های مطرح می باشد .

 ۴ ) شرکت های دیگری همانند ان اس کا ( NSK ) ، آی ان آ ( INA ) ، ان تی ان ( NTN ) ، KOYO ، TIMKEN ، NACHI، و … نیز از دیگر برند های معروف در زمینه تولید بلبرینگ می باشند .

پر طرفدار ترین انواع بلبرینگ ها کدام اند؟

بلبرینگ دارای کاربرد های مختلف می باشند که بسته به نیاز و نوع دستگاه شما میتوانید خرید انواع بلبرینگ داشته باشید معمولا بلبرینگ ها را با توجه به نوع بار به سه دسته شعاعی ، محوری و یا تلفیقی از شعاعی و محوری تقسیم می کنند .

انتخاب یک فروشگاه مناسب برای خرید بلبرینگ

خرید بلبرینگ دارای نکات مهمی می باشد و نیاز به دانش و تخصص دارد و باید زیر نظر یک متخصص و یا اطلاعات دستگاه شما صورت گیرد .

اهمیت بلبرینگ و فروش بالای آنها در صنعت

اهمیت بلبرینگ و فروش بالای آنها در صنعت

اهمیت بلبرینگ در چیست ؟ علت فروش بالای بلبرینگ ها در صنعت چیست ؟ بورس انواع بلبرینگ یا فروش عمدهدر کجا صورت میگیرد. همان طور که اشاره کردیم از پرکاربرد ترین قطعات در صنعت های مختلف همانند پمپ‌سازی ، هواپیما سازی ، موتورسازی ، سیمان ، فولاد و … بلبرینگ می باشد. اما حال شاید از خود بپرسید که علت این کاربرد و استفاده بالا از بلبرینگ چیست ؟ در این قسمت از مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و مهم ترین کاربرد ها و دلایل اهمیت بلبرینگ را بررسی خواهیم کرد.

در صنعت های مختلف از ماشین الات صنعتی مختلفی استفاده می شود ، یکی از اصلی ترین مشکلات این دستگاه ها و ماشین ها این است که در هنگام انتقال نیرو و یا چرخش اصطکاک دارند ،‌ این اصطکاک می تواند مشکلاتی همانند سابیدگی ،‌خراش ، کاهش طول عمر دستگاه و … را ایجاد کند.

 برای حل این مشکل از قطعه ای به نام بلبرینگ استفاده کردند ، بلبرینگ ها دارای انواع مختلف می باشند که هر کدام دارای کاربردی می باشد ، اما اصلی ترین هدف از استفاده آنها این است که اصطکاک ایجاد شده از برخورد صفحات را کاهش دهند و همین کاهس اصطکاک از اصلی ترین دلایلی است که باعث اهمیت بلبرینگ و فروش بالای آنها در صنعت شده است.

قبل از خرید انواع بلبرینگ بهتر است بدانید در مقابل کاهش اصطکاک می توان به برخی از دیگر اقداماتی که بلبرینگ ها انجام می دهند نیز اشاره کرد که مهم ترین انها عبارت است از :

 ۱ ) کاهش و جلوگیری از ایجاد اصطکاک، مهم ترین و اصلی ترین کاری است که بلبرینگ ها در ماشین ها و دستگاه های صنعتی انجام می دهند و این کار را با استفاده از خلاف چرخش چرخیدن انجام می دهند .

 ۲ ) کمک به انتقال قدرت بین قطعات نیز از دیگر وظایفی است که بلبرینگ ها در ماشین ها انجام می دهند. در واقع زمانی که قطعات ماشین در حال چرخش می باشد ، بلبرینگ ها اصطکاک را کاهش می دهند که این کار باعث انتقال راحت تر نیرو می شود.

 ۳ ) پیشگیری از سایش قطعات و سطوح نیز از دیگر وظایف است. همان طور که گفتیم این مشکلات برای این است که در هنگام کار دستگاه ها اصطکاک وجود دارد ، با استفاده از بلبرینگ ها می توان که اصطکاک را کاهش داد که این کار باعث می شود که دیگر دستگاه دچار خراشیدگی ، خوردگی ، ساییدگی و … نشود و تا حد زیادی خراشیدگی ، خوردگی ، ساییدگی و … در ماشین ها کاهش یابد .

پیشنهاد میکنیم مقاله گریس SKF را نیز دنبال نمایید

در هنگام خرید اینترنتی بلبرینگ به این موارد دقت کنید

در هنگام  خرید انواع بلبرینگ skf به چه مواردی باید دقت کنیم ؟ شما علاوه بر خرید حضوری می توانید که بلبرینگ را به صورت غیر حضوری و اینترنتی خریداری کنید. شما در بازرگانی اسپین بورس انواع بلبرینگ راحواهید دید. از نکاتی که باید در هنگام خرید اینترنتی بلبرینگ ها به آن توجه داشته باشید می توان به:

 ۱ ) حتما از معتبر بودن سایت و فروشگاه آنلاین خود اطمینان حاصل فرمایید، زیرا که کلاه بردارهای اینترنتی امروزه بسیار افزایش یافته است .

 ۲ ) همان طور که قبلا هم اشاره کردیم در هنگام خرید انواع بلبرینگ نتخاب نوع مناسب از بلبرینگ یک کار تخصصی می باشد و نمی توان بسته به دلخواه خود بلبرینگ را انتخاب کرد، بلکه نیاز است که با بررسی دستگاه خود و با مشاوره با یک متخصص بلبرینگ نوع  مناسب را انتخاب کنید .

بلبرینگ ها دارای تنوع بالا هستند و هر کدام برای دستگاه ها با شرایط خاص طراحی شده اند. به عنوان مثال بلبرینگ که در دوچرخه استفاده می شود با بلبرینگ اتومبیل ها متفاوت است .بورس انواع بلبرینگ یا فروش عمده آن در بازار های مخصوص در سراسر کشور صورت می گیرد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!