انواع بلبرینگ SKF

انواع بلبرینگ SKF


لیست بلبرینگ SKF : کمپانی بلبرینگ skf یکی از معتبرترین مجموعه های صنعتی در جهان می باشد. این کمپانی با تولید قطعات صنعتی مختلف از جمله انواع بلبرینگ ها توانسته است محصولات خود را به نقاط مختلف دنیا عرضه کند. همچنین skf در کشورهای مختلف دارای نمایندگی و تکنسین است، این مجموعه یکی از فعال ترین و محبوب ترین کمپانی های تولید محصولات صنعتی می باشد.

کیفیت بسیار بالای محصولات تولید شده در این کارخانه باعث شده است بلبرینگ های skf در میان تمامی صنایعی که از بلبرینگ ها استفاده می کنند بسیار شناخته شده باشد، به عنوان مثال کارخانه هایی که ماشین آلات و ابزارهای بزرگ صنعتی را تولید می کنند مانند ماشین های راه سازی، ماشین آلات صنایع معدنی و.. از انواع بلبرینگ اس کا اف استفاده می کنند یا حتی این بلبرینگ ها در صنایع کوچکتری مانند لوازم خانگی کاربرد دارند.

به طور کل تمامی وسیله هایی که حول یک محور می چرخند نیاز به بلبرینگ دارند. بلبرینگ ها باعث می شوند تا این وسیله ها به راحتی به چرخش ادامه داده و از سایش و اصطحکاک دستگاه جلوگیری می کنند.

به طور معمول بلبرینگ های skf به صورت آب بند یا ساده تولید می شوند. در این مقاله قصد داریم لیستی از انواع بلبرینگ های اسکاف ارائه کنیم که شامل بلبرینگ شیار عمیق، بلبرینگ تماس زاویه ای، بلبرینگ خود تنظیم skf و بلبرینگ کف گرد skf است.

انواع بلبرینگSKF

بلبرینگ شیار عمیق skf

بلبرینگ شیار عمیق skf، جزو آن دسته از قطعات صنعتی بسیار کاربرد در بازار بلبرینگ ها می باشد. در ساختار این نوع بلبرینگ یک نمونه شیار عمیق به شکل دایره بوده و دارای شعاعی برابر با شعاع ساچمه دارد، به دلیل وجود این شیار و ایجاد تماس بالا و بسیار مناسب میان ساچمه ها و رینگ ها استفاده و کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارد.

از ویژگی‌های بلبرینگ شیار عمیق skf تحمل بار به صورت شعاعی و محوری در دو جهت است. این بلبرینگ برای سرعت های بالا کاربرد دارد و همچنین نگهداری از این نمونه آسان و سهل می باشد. از نظر شکل ظاهری بلبرینگ شیار عمیق دارای بخش‌هایی مانند ساچمه، قفسه، رینگ بیرونی و رینگ داخلی است.

به طور معمول این بلبرینگ ها به شکل یک ردیفه و دو ردیفه ساخته می شوند و دارای کیفیت بالا، کم نمودن صدا و جلوگیری اصطکاک قطعه در هنگام کار هستند. از بلبرینگ شیار عمیق در صنایع مختلف سبک و سنگین استفاده می کنند و بلبرینگ شیار عمیق در انواع مختلف تقسیم بندی می شود. این تقسیم بندی شامل بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه، بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه، بلبرینگ شیار عمیق NtN، بلبرینگ شیار عمیق بدون واشر و بلبرینگ شیار عمیق واشر فلزی است که هر یک با توجه به شکل ظاهری، کاربردهای مختلفی را در صنایع سبک و سنگین خواهند داشت.

بلبرینگSKF

بلبرینگ تماس زاویه ای skf

بلبرینگ تماس زاویه ای skf، یکی دیگر از انواع بلبرینگ های تولید شده در لیست بلبرینگ SKF  می باشد. بلبرینگ های تماس زاویه ای نیروهای وارد شده محوری را فقط در یک جهت تحمل می نمایند و نحوه غلتش در رینگ

های داخلی و خارجی نسبت به یکدیگر در جهت محور بیرینگ جابجا می شود، در نتیجه این بلبرینگ برای تحمل بارهای ترکیبی ( شعاعی و محوری) طراحی شده است.

بلبرینگ های تماس زاویه ای در ابعاد مختلف ساخته می‌شوند و می‌توان آنها را به تنهایی یا جفتی به کارگیری کرد. بلبرینگ تماس زاویه skf دارای نمونه هایی مانند بلبرینگ تماس زاویه ای یک ردیفه، بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه و بلبرینگ تماس زاویه ای با ۴ نقطه تماس می باشد.

بلبرینگ تماس زاویه ای یک ردیفه دارای زاویه تماس در حدود ۴۰ درجه است، این نمونه از یکدیگر جدا نمی شوند و دارای یک ردیف جسم غلتان یا ساچمه می باشد. علاوه بر این نیازی به واشرهای فاصله پرکن ندارد.

بلبرینگ تماس زاویه ای با ۴ نقطه تماس برای پشتیبانی نمودن از بارهای محوری که در هر دو سمت کار می کنند طراحی می شوند. این نمونه از بلبرینگ های تماس زاویه ای با چهار نقطه تماس نسبت به سایر نمونه ها فضای محوری بیشتری را در بر می گیرد.

بلبرینگ های تماس راویه ای دو ردیفه نیز قادر هستند بارهای شعاعی و محوری بسیار بالایی را در دو جهت تحمل نمایند، به طور معمول این نمونه با پسوند A در بازار قطعات صنعتی وجود دارد و طراحی داخلی آن به گونه ای است که شیار ساچمه خور ندارد.

بلبرینگ خود تنظیم skf

بلبرینگ خود تنظیم skf، یکی از محصولات شرکت skf که در لیست بلبرینگ SKF  می باشد و اولین بار نیز توسط این مجموعه ساخته و راهی بازار شده است. ساختار این نوع از بلبرینگ به گونه ای است که پروفیل شیار رینگ بیرونی آن به شکل کروی است و برینگ درونی آن دارای دو شیار با مقطع دایره ای بوده و قفسه هر دو ردیف ساچمه ها بر روی رینگ داخلی ثابت بوده و یک مجموعه را می سازند.

این نمونه به سه دسته تقسیم می شود، بلبرینگ خود تنظیم با طرح پایه، بلبرینگ خود تنظیم با رینگ داخلی پهن و بلبرینگ خود تنظیم آب بندی شده.

از مزایای این بلبرینگ ایجاد اصطکاک بسیار کم می باشد، همین امر باعث عملکرد بسیار مناسب و قابل قبول در سرعت های بالا شده است. علاوه بر موارد ذکر شده نگهداری بلبرینگ خود تنظیم بسیار آسان است، به طوری که این نمونه نیاز به شستشو یا روغن کاری ندارد و همچنین نیاز به تعمیر نیست.

بلبرینگ کف گرد SKF

بلبرینگ کف گرد skf

بلبرینگ کف گرد skf، از دیگر محصولاتی است که در لیست بلبرینگ SKF  قرار دارد  این بلبرینگ می تواند تحمل بار را به صورت محوری داشته باشد. بلبرینگ کف گرد به شکل های یک طرفه و دوطرفه تولید می شود و در مکان هایی که سرعت دستگاه بسیار زیاد باشد، از این نمونه استفاده می کنند. بلبرینگ کف گرد دارای نمونه های مختلفی چون بلبرینگ کف گرد یک طرفه، بلبرینگ کف گرد دو طرفه و بلبرینگ های کف گرد یک طرفه با واشر هستند.

بلبرینگ های کف گرد از جنس های مختلف مثل فولاد و برنجی تولید می شوند. این نمونه از بلبرینگ با پسوند هایی از حروف لاتین مانند F وM وP در سطح بازار می توان یافت. بلبرینگ های کف گرد را در ابعاد مختلف کوچک و بزرگ می سازند و هر یک در صنایع بزرگ و کوچک طبق خصوصیات مختص به خود به کارگیری می شوند.

بلبرینگ های کف گردی که کوچک هستند تعداد ساچمه های بیشتری دارند و دارای عرض پهن تری نیز می باشند، همچنین صدای کمتر و چرخیدن راحت تری را برای دستگاه به ارمغان می آورند.

یکی از مزایای این نمونه از بلبرینگ این است که هنگامی که شفت در یک محور قرار نداشته باشد، می توان از این نمونه استفاده کرد، همچنین دارای دوام بسیار زیادی است.

بلبرینگSKF

اگر قصد خرید بلبرینگ SKF یا ضمانت اصالت کالا را داشتید حتما این لینک را دنبال نمایید

بلبرینگ ایگرگ

بلبرینگ ایگرگ skf

بلبرینگ ایگرگ skf، نیز در لیست بلبرینگ SKF  قرار داشته که این نوع بلبرینگ دارای طراحی پیشرفته تری نسبت به سایر بلبرینگ های شیاردار است که با عملکرد بسیار مناسب باعث بهبود کیفیت کارایی بلبرینگ‌ها شده است. از این نمونه در صنایع پیشرفته تر استفاده می کنند و جنس به کار رفته در ساخت بلبرینگ ایگرگ از آلیاژ های گوناگون است.

بلبرینگ های ایگرگ skf دارای نمونه های مختلفی چون بلبرینگ ایگرگ با طوقه قفلی نامتقارن و پیچ بی سر، بلبرینگ ایگرگ با سیستم قفل کننده پیچ بی سر، بلبرینگ ایگرگ بابوش تبدیل  و موقعیت دهی با انطباق تداخلی می باشد.

بلبرینگ ایگرگ با طوقه قفلی نامتقارن و پیچ بی سر: ساختار و شکل ظاهری این نمونه این گونه است که حلقه داخلی به یک سمت کشیده شده است و در زمان تولید به صورت دو سمت تولید می شوند که این کار باعث ثابت شدن بیشتر شفت خواهد شد.

بلبرینگ ایگرگ با سیستم قفل کننده پیچ بی سر: در این نمونه از بلبرینگ ۲ عدد پیچ بدون سر در درون رینگ داخلی قرار گرفته است که باعث ثابت شدن بلبرینگ می شود و بیشترین کاربرد این نمونه جهت چرخش شفت است. در این نمونه دو سوراخ برای روانکاری در حلقه بیرونی تعبیه شده است.

بلبرینگ ایگرگ بابوش تبدیل: این نمونه یک مدل خاص است که برای تغییر جهت دور زیاد یا کم استفاده می شود. این نمونه از بلبرینگ ایگرگ نیز مانند سایر نمونه ها دارای سوراخ روانکاری می باشد. همچنین این نمونه می تواند تحمل بار را به صورت محوری و شعاعی داشته باشد.

بلبرینگ های ایگرگ skf: این نمونه در ساختار ظاهری خود دارای کاسه نمد است و قسمت بیرونی به شکل قوسی ساخته شده است. جنس قفسه این نمونه از آلیاژ هایی مانند فولاد یا فیبر ساخته می شود و جایگاه ویژه ای را در صنایع به خود اختصاص داده است.

بلبرینگSKF

اگر قصد خرید بلبرینگ SKF یا ضمانت اصالت کالا را داشتید حتما این لینک را دنبال نمایید

ویژگی های بلبرینگ skf

بلبرینگ skf اصل در نمونه های مختلف تولید و روانه بازار می شوند که نمونه شیار عمیق آن بیشتر از نمونه های دیگر در صنایع استفاده می‌شود و بسیار پرکاربرد است. بلبرینگ skf اصل با اصطکاک کمی که دارد باعث می شود سر و صدای دستگاه حین کار کردن خیلی کم باشد، همچنین سرعت دستگاهی که کار می کند بسیار بالا باشد.

هریک از نمونه های بلبرینگ skf تولید شده به نوبه خود دارای خصوصیات مختص به خودشان می باشند و با پسوندهای مختلف در سطح بازار به فروش می رسند.

امروزه با وجود مراکز بسیار زیاد عرضه انواع بلبرینگ های skf باید در نظر داشته باشید از یک مجموعه مطمئن خرید انجام دهید. با این حال راه هایی وجود دارد که می توانیم بلبرینگ skf را از نمونه های تقلبی تشخیص دهیم، برای مثال:

۱_ بارکدی که بر روی نمونه خریداری شده وجود دارد را در سایت خود این مجموعه تطابق دهیم.

۲_ تمامی محصولات اس کا اف آرم این شرکت را بر روی محصول هک کرده اند.

۳_ تمامی بلبرینگ های تولید شده در کارخانه skf دارای جعبه مخصوص و وکیوم هستند.

۴_ موارد دیگری مانند خاصیت چکش خواری، گریس و نگهدارنده تست آنالیز مواد اولیه وجود دارد که این موارد را تنها اشخاص خبره و متبحر می توانند تشخیص دهند، در نتیجه برای خرید به یک مجموعه خوشنام و با سابقه مراجعه کنید.

انواع بلبرینگ

به دنبال بلبرینگ اصل هستید؟ پیشنهاد میکنیم این لینک را دنبال نمایید

ضرورت نگهداری از بلبرینگ

راهنمای خرید بلبرینگ skf

شرکت skf یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده انواع رولبرینگ، بلبرینگ، یاتاقان و هوزینگ است. این شرکت دفتر مرکزی و اصلی خود را در شهر گوتنبرگ سوئد قرار داده است. جالب است بدانید skf نام مخفف این شرکت است. این کارخانه بیش از 100 کارخانه تولیدی در ۷۰ نقطه دنیا دارد و برای اولین بار در سال ۱۹۰۷ کار خود را با تولید بلبرینگ خودتنظیم شروع کرده است، از این رو بلبرینگ های ساخته شده در این شرکت از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند و با توجه به افزایش بی شمار واردات این قطعه صنعتی به داخل کشور ایران مصرف آن نیز در صنایع بسیار گسترده شده است.

نیاز است برای خرید بلبرینگ skf اطلاعاتی داشته باشیم تا قطعه خریداری شده اصل باشد. با توجه به اینکه بلبرینگ skf بازار خرید و فروش بسیار خوبی در ایران دارد، افراد سودجو نیز وجود دارند که قطعه های تقلبی را به عنوان قطعه های اصل به مشتریان عرضه می کنند، بنابراین تلاش کنید برای خرید بلبرینگ skf از مجموعه های خوشنام و باسابقه خرید کنید.

در صورت شک نمودن به قطعه اصل از فروشنده بخواهید که فاکتور خرید را به شما ارائه کند. تمام نمونه های بلبرینگ skf دارای گواهی تضمین کیفیت و اصل بودن هستند. در مجموعه بازرگانی ما تمامی بلبرینگ های عرضه شده کاملاً اصل بوده و شما با خیال آسوده و راحت می توانید خرید انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *