قیمت روز بلبرینگ ناچی و تاریخ ناچی

قیمت روز بلبرینگ ناچی و تاریخ ناچی


قیمت روز بلبرینگ ناچی متغیر می باشد و این قیمت به میزان دقتی که در ساخت بلبرینگ شده است و میزان مثبت بودن عملکرد بلبرینگ بستگی دارد. به طور مثال بلبرینگ هایی که مجهز به روکش سخت کاری شده و کوره کاری شده هستند قیمت گرانتری نسبت به بلبرینگ هایی که سخت کاری نشده اند دارند، زیرا این بلبرینگ ها در اثر ایجاد ایراد در سیستم ماشین مانند جوش آوردن آمپراژ ماشین و… دچار آسیب نمی شوند. اما احتمال آسیب دیدن بلبرینگ های سخت کاری نشده در چنین شرایط تقریبا زیاد می باشد.

از دیگر عواملی که در قیمت روز بلبرینگ ناچی تاثیرگذار است تعداد رینگ های متحرک به کار رفته در ساخت بلبرینگ می باشد و هر اندازه که تعداد رینگ های متحرک بیشتر باشد قیمت بلبرینگ نیز افزایش پیدا می کند، زیرا رینگ های متحرک به طراحی متریال نیازمند هستند و طراحی و ساخت این نوع رینگ ها هزینه ی بیشتری نسبت به رینگ های ثابت در پی دارد.

از سایر عوامل تاثیرگذار در قیمت روز بلبرینگ ناچی می توان به درجه بندی این بلبرینگ ها اشاره کرد. درجه بندی بلبرینگ ها بر حسب واحد اینچ بیان می شود و نشان دهنده ی سایز دهانه ی آن ها و سایز تمام رینگ های متحرک و ثابت می باشد و هر اندازه که این رقم عدد بزرگتری باشد قیمت بلبرینگ نیز بیشتر می شود.

استانداردهای رعایت شده نیز می توانند در قیمت بلبرینگ ناچی تاثیرگذار باشند. هر اندازه که در ساخت بلبرینگ ها استانداردهای بیشتری رعایت شوند و بلبرینگ از نظر شکل ظاهری و عملکرد و جنس در سطح استانداردی باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند، زیرا این بلبرینگ ها متقاضیان بسیار بیشتری نسبت به بلبرینگ هایی که در ساخت آن ها استانداردهایی مانند جنس و یا سایز بلبرینگ و تعداد رینگ ها و … رعایت نشده است دارند.

قیمت روز بلبرینگ ناچی و تاریخ ناچی

تاریخچه ی شرکت بلبرینگ ناچی

شرکت بلبرینگ ناچی برای اولین بار در سال 1840 در انگلستان افتتاح شد و موسس این شرکت یک مهندس قطعه سازی اسپانیایی تبار بود. این شخص در ساختن قطعات ماشین و هواپیما و سایر وسایل نقلیه بسیار مهارت داشت در نتیجه اولین بلبرینگ های این شرکت ساخته ی دست این شخص بودند.

با گذشت زمان و هم زمان با افزایش فروش بلبرینگ های ناچی و افزایش عرضه ی آن ها در بازار، موسس شرکت بلبرینگ ناچی کارمندان بیشتری را استخدام کرد و روش های ساخت بلبرینگ را به آن ها آموزش داد و از این پس مهندس تاسیس کننده این شرکت بیشتر به کار طراحی قطعه و طراحی بلبرینگ های جدید می پرداخت. این عامل نیز بر قیمت روز بلبرینگ ناچی تاثیر بسیاری گذاشت.

با گذشت زمان و با معروف شدن برند شرکت بلبرینگ ناچی، دستگاه های ساخت بلبرینگ بیشتری برای این شرکت خریداری شد و در نتیجه ساخت بلبرینگ ها با پیشرفت بسیار بالایی رو به رو شد و این قطعات مدرن تر شدند، زیرا با استفاده از دستگاه های پیشرفته تری ساخته می شدند.

اولین بلبرینگ ناچی در سال 1841 توسط این شرکت ساخته شد. در ساخت بدنه ی بلبرینگ ناچی از فلزات سنگین فوق العاده با دوامی استفاده شده بود اما این بلبرینگ ها به صورت تک رینگ ساخته شده بودند اما با این وجود باز هم در سایزهای متعددی این گونه بلبرینگ ها تولید شده بودند.

در سال 1890 شرکت بلبرینگ ناچی مدرن ترین بلبرینگ خود را رونمایی کرد و این بلبرینگ با درصد فروش عمده بسیار بالایی مواجه شد، زیرا دارای سه رینگ با سایزهای متعدد بود و این سه رینگ به خوبی درون یکدیگر قفل می شدند و به راحتی جهت سرویس کردن باز می شدند و در نتیجه این بلبرینگ ها سبب پیشرفت صنعت ماشین سازی در انگلستان و سایر نقاط جهان شدند و همچنین این شرکت سازنده در سال 1892 با فروش بسیار زیاد بلبرینگ های ناچی سود بسیار کلانی داشت.

قیمت روز بلبرینگ ناچی ودلایل محبوبیت آن

دلایل محبوبیت محصولات شرکت ناچی

از مهم ترین دلایل محبوبیت محصولات شرکت ناچی می توان به کیفیت آن ها اشاره کرد ،زیرا هر اندازه که کیفیت یک محصول بیشتر باشد میزان محبوبیت آن افزایش پیدا می کند و علاوه بر آن ماشین آلاتی که در ساخت آن ها از قطعات ساخت شرکت ناچی استفاده شده است به قیمت گران تری به فروش می رسند، زیرا در ساخت آن ها از یک قطعه ی با کیفیت و گران استفاده شده است که در نهایت بر  قیمت روز بلبرینگ ناچی تاثیر زیادی دارد.

در ساخت برخی از محصولات شرکت ناچی از جمله بلبرینگ ها از آچار و یا پیچ استفاده می شود و کیفیت این پیچ ها و آچارها بسیار بالا است و به همین دلیل این گونه پیچ و مهره ها در اثر کار کردن زیاد دچار فرسودگی نمی شوند و فرسودگی آن ها به ندرت اتفاق می افتد. این مورد نیز یکی از دلایل محبوبیت محصولات این شرکت است.

از سایر دلایل محبوبیت محصولات شرکت ناچی می توان به مجهز بودن قطعات رولبرینگ به انواع ضربه های مکانیکی اشاره کرد. جهت این مقاوم سازی از نوعی روکش خاص استفاده شده است و این روکش ها ترکیبی از چندین فلز محافظتی هستند.

از دیگر دلایل محبوبیت محصولات شرکت ناچی می توان به عملکرد بسیار عالی و مثبت محصولات ساخته شده توسط این شرکت اشاره کرد. این شرکت محصولات خود را به گونه ای تولید می کند که بالاترین میزان رضایت را داشته باشند. به طور مثال بلبرینگ شرکت ناچی دارای قدرت چرخشی فوق العاده بالایی است و میزان این چرخش کاملا قابل تنظیم کردن می باشد.

یکی از دلایل دیگر استفاده ی کاربری راحت از آن ها می باشد. به دلیل مرغوب بودن جنس بدنه بلبرینگ ناچی و همچنین میزان عرض بالای بدنه ی آن کار گذاشتن این قطعه در میان سایر قطعات بسیار ساده می باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله خرید انواع بلبرینگ  را نیز دنبال نمایید. اطلاعات مفید دیگری نیز در انتظار شما خواهد بود.

قیمت روز بلبرینگ ناچی وکیفیت آن

کیفیت بلبرینگ ناچی

کیفیت بلبرینگ ناچی بارها توسط افراد متخصص مورد آزمایش قرار گرفته است و پس از هر بار امتحان کردن و آزمایش این قطعه، کیفیت این بلبرینگ ها در سطح بسیار بالایی گزارش شده است که باعث شده بر قیمت روز بلبرینگ ناچی  تاثیر زیادی بگذارد. در این بخش از مطلب در مورد کیفیت بلبرینگ های ساخته شده در شرکت ناچی صحبت خواهیم کرد.

تمام محصولات و قطعات بلبرینگ ناچی ابتدا با استفاده از متریال های خاص و پیشرفته ای طراحی می شوند و سپس یک نمونه ی اولیه در سایزهای کوچک از روی این طراحی ها ساخته می شود و این نمونه بیشتر شبیه به یک ماکت است اما میزان کیفیت و نوع عملکرد بلبرینگ طراحی شده را به خوبی مشخص می کند.

 در صورتی که این ماکت هیچ گونه ایرادی در ساختار و یا عملکرد نداشته باشد دستور ساخت آن داده می شود و پس از ساخت دوباره مورد بررسی قرار می گیرد و به همین دلیل به جرئت می توان گفت که تمام بلبرینگ های ناچی از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند.

از دیگر مواردی که ثابت کننده ی کیفیت بلبرینگ ناچی است استحکام این دسته از بلبرینگ ها می باشد. با این که امروزه اکثر بلبرینگ ها به صورت چند رینگه ساخته می شوند اما باز هم استحکام فلز و استحکام قفل به کار رفته در رینگ این بلبرینگ ها به گونه ای است که بلبرینگ در هنگام کار کردن هرگز دچار لقی رینگ نمی شود و رینگ ها از یک دیگر جدا نمی شوند و برای جدا کردن رینگ ها از یک دیگر باید از آچارهای مخصوصی استفاده کرد.

در گذشته در هنگام ساخت بدنه ی بلبرینگ ها از فولاد استفاده می کردند اما امروزه کروم را جایگزین فولاد کرده اند و با این کار عملکرد بلبرینگ ها و در نتیجه کیفیت بلبرینگ ناچی افزایش پیدا کرده است.

کاربرد بلبرینگ ناچی

بیشترین کاربرد بلبرینگ ناچی در علوم مهندسی مکانیک و مهندسی قطعه سازی می باشد، زیرا این افراد برای ساخت قطعات یک وسیله و ایجاد حرکات دورانی در وسیله ی مورد نظر به بلبرینگ نیاز دارند و به دلیل بالا بودن کیفیت بلبرینگ های تولید شده در این شرکت از این قطعه استفاده می کنند.

 همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد این شرکت نوعی برند بسیار محبوب و معروف به شمار می آید و در سطح جهانی کاملا شناخته شده است و تاکنون هیچ شرکتی توانایی تولید بلبرینگ هایی با این میزان کیفیت و استانداردها را نداشته است و طراحی تمام بلبرینگ های تولید شده در این شرکت خاص و منحصر به فرد است و فقط عده ی خاصی قادر به طراحی کردن آن ها هستند.

مهم ترین کاربرد بلبرینگ ناچی استفاده کردن از یک قطعه به جای چندین قطعه ی مختلف می باشد. به دلیل این که از استانداردهای مدرن در ساخت این بلبرینگ ها استفاده می شود و طراحی آن ها متریک می باشد از این قطعه ی کوچک به جای چند قطعه ی بزرگ و مختلف می توان استفاده کرد و در نتیجه این قطعه ی مدرن کار ماشین سازان را بسیار راحت کرده است و این مورد میزان محبوبیت استفاده از این قطعه را چندین برابر افزایش داده است.

کاربرد بلبرینگ ناچی استفاده کردن از آن در وسایلی که کار خرد کردن، چرخ کردن و یا آسیاب کردن را انجام می دهند است، زیرا تمام این وسایل نیاز به یک قطعه برای ایجاد حرکاتی در جهات مختلف دارند و در نتیجه بلبرینگ مناسب ترین قطعه به شمار می آید. پس در انواع آسیاب ها و گوشت کوب ها و وسایلی که با مکش کار می کنند مانند جارو برقی و بسیاری از وسایل صنعتی و مکش های الکترونی دندانپزشکی و دستگاه های مخصوص عمل های جراحی از قطعه ای به نام بلبرینگ استفاده می شود.

تنوع محصولات بلبرینگ ناچی و قیمت روز بلبرینگ ناچی

تنوع محصولات بلبرینگ ناچی

تنوع محصولات بلبرینگ ناچی بسیار بالا می باشد و این شرکت از دیرباز تا کنون هر 5 سال یکبار با تحول رو به رو می شود و از ساخت قطعات پیشرفته تر و مدرن تری رونمایی می کند. در این بخش از مقاله به بررسی تنوع محصولات این شرکت می پردازیم.

یکی از محصولات بلبرینگ ناچی بلبرینگ های بیضی شکل هستند. این بلبرینگ ها بر خلاف اغلب بلبرینگ های ناچی گرد نیستند و از یک یا دو عدد رینگ بیضی شکل تولید شده اند و رینگ های به کار رفته در ساخت این بلبرینگ ها کاملا متحرک هستند. هم چنین این نوع بلبرینگ ها کارایی خاص خود را دارند و بیشتر در ساخت موتور سیکلت از آن ها استفاده می شود.

از دیگر محصولات بلبرینگ ناچی می توان به بلبرینگ های 4 رینگی اشاره کرد. همان طور که از اسم این بلبرینگ ها مشخص است این دسته از بلبرینگ ها جزء بلبرینگ های مدرن و پیشرفته قرار می گیرند و از سه عدد رینگ فلزی فولادی با سایز های 1،2،3 تشکیل شده اند و رینگ سوم که از سایر رینگ های نام برده شده بزرگتر است از جنس لاستیک درجه یک می باشد. این بلبرینگ نیز در ساخت قطعات خاصی از هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد.این همه کیفیت و تنوع باعث شده که قیمت روز بلبرینگ ناچی  هرزگاهی متغیر شود.

دسته ی دیگر از محصولات بلبرینگ ناچی که یک ورژن حرفه ای و مدرن از شرکت ناچی هستند، به نام بلبرینگ های 4 رینگی لاستیکی و فلزی شناسایی می شوند. این بلبرینگ ها از دو عدد رینگ فلزی و دو عدد رینگ لاستیکی ساخته شده اند و رینگ لاستیکی آن ها به دلیل این که به طور مستقیم در معرض سابیدگی نیست نیازی به تعویض ندارد. لازم است که بدانید از این محصول در ساخت قسمت گیربکس قطار استفاده می شود و یک وسیله ی کاملا تخصصی است و در ساخت قطعات ماشین سواری و ماشین باربری کاربردی ندارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *