معرفی شرکت بلبرینگ FAG

عملکرد بلبرینگ FAG : اگر بخواهیم نحوه عملکرد بلبرینگ های FAG را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است ابتدا آشنایی کلی ای نسبت به بلبرینگ پیدا کنید.بلبرینگ ها قطعات پر کاربردی هستند که تقریبا در تمام ماشین آلات صنعتی،دستگاه های خانگی و تمامی انواع خودرو ها نقش کلیدی ایفا میکنند برینگ (bearing) یا همان یاتاقان عضو کلیدی ای از موتور یک دستگاه است که دو نوع کلی دارند بلبرینگ (ball bearing) و رولبرینگ (Roller Bearing) که هر کدام از این دو کاربری مخصوص به خود را دارند در واقع پایه ی عملکرد هر دو نوع از برینگ ها یکسان و ترکیبی از قوانین فیزیک با شیمی فلزات است اما جزییات عملکرد بلبرینگ ها و شکل ظاهری آنها تفاوت های مشخص و چشم گیری با رولبرینگ ها دارد.یکی از این تفاوت ها استفاده از ساچمه (ball) در بلبرینگ و استفاده از استوانه (Roller) در رولبرینگ است.

البته همین تغییر ظاهری کوچک باعث تفاوت های عمده ای در عملکرد این دو قطعه می‌شود.

به دلیل استفاده گسترده از بلبرینگ ها و رولبرینگ ها برند های معتبر تولید قطعات همواره در حال تولید بلبرینگ های امتحان شده، همچنین طراحی بلبرینگ های جدید با ظرفیت های بالاترهستند. به دلیل پویایی طراحی ماشین آلات صنعتی، نیاز است همواره طیف گسترده ای از بلبرینگ ها توسط مهندسین و طراحان صنعتی طراحی ، ساخته و تست شود.

 اما این گستردگی تولید و رقابت بین شرکت ها و برند های مختلف همیشه هم به سود خریدار نیست .

در واقع هر چه شرکت های سازنده بیشتر میشوند افراد سودجو نیز به کپی برداری از قطعات و ساخت آنها با کیفیت پایین تر و عرضه به بازار ادامه می‌دهند.

 این پروسه فرایند تشخیص و انتخاب را برای خریداران به چالش خواهد کشید .

 همچنین اهمیت سازمان دهی نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش را برای شرکت های تولید کننده بیشتر میکند. بنابراین یکی از رسالت های برند های معتبر و باکیفیت تولید قطعات داشتن برنامه ای برای شناساندن قطعه اصلی و با کیفیت به مشتریان خود است بدون اینکه در تشخیص آن به زحمت بیوفتد.

 این موضوع مشخصا راجع به بلبرینگ های شرکت FAG نیز صدق میکند.عملکرد بلبرینگ های FAG نشانگر این موضوع است که همه ی قطعات این شرکت معتبر از استانداردهای بالایی برخوردار هستند که در شرایط واقعی و با اندازه گیری های دقیق فشار به دسته های مختلف طبقه بندی و به بازار عرضه میشوند. در واقع ارزیابی های دقیق در این زمینه یک مزیت برای برند سازنده محسوب می‌شود.

 فشار از نوع شعاعی باشد یا محوری مطمئنا یکی انواع بلبرینگ FAG با کارتان خواهد آمد عملکرد بلبرینگ های FAG اگر از نوع مناسب بلبرینگ استفاده شود در هر دو نوع از بار تحمیلی دستگاه مسلما قابل قبول خواهد بود.شرکت بلبرینگ FAG یکی از بهترین شرکت های تولید کننده قطعات یدکی صنعتی است که در این متن قصد دارم به طور کامل به شما معرفی کنم ، همچنین بررسی کاملی از عملکرد بلبرینگ های FAG نیز یکی دیگر از اهداف این متن خواهد بود.اگر قصد خرید بلبرینگ با ضمانت اصالت کالا را دارید این مقاله  را دنبال نمایید

طراحی و عملکرد بلبرینگ های FAG

معرفی شرکت بلبرینگ FAG

بلبرینگ FAG آلمانی تنها یکی از محصولات تولیدی این شرکت معتبر و قدیمی است. صاحب امتیاز برند FAG که سازنده بلبرینگ FAG آلمانی نیز محسوب میشود گروهی با نام شفلر هستند.

 این گروه یکی از غول های بازار قطعات صنعتی محسوب می‌شوند.یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین تولید کنندگان انواع یاتاقان و محصولات نورد که مصارف متعددی در خودرو سازی و صنایعی همچون هوا فضا دارد.

 این شرکت معتبر در ابتدا توسط دو برادر با نام ویلهلم و فردی به نام دکتر جرج شفلر ثبت شد که همین گروه سه نفره موسوم به گروه شفلر در طول سالهای فعالیت خود برند های با کیفیت و معتبر INA ،FAG و LuK را به فعالان صنعت معرفی کردند و درطول مدت کوتاهی تبدیل به یک تامین کننده جهانی تجهیزات شدند.

هر اندازه از زمان شروع فعالیت این شرکت میگذرد تجهیزات و سیستم های اندازه گیری در اختیار آن نیز به روز و دقیق تر میشود به طوری که امروزه علاوه بر قطعه ی بلبرینگ FAG آلمانی که در لیست باکیفیت ترین قطعات این شرکت قرار دارد انواع دیگر قطعات صنعتی را نیز برای صنایع سنگین تولید میکند و با شعار حرکت برای فردایی بهتر باعث محبوبیت روز به روز خود بین مشتریان شده است.

در حقیقت شرکت FAG تنها به تولید باکیفیت قطعات بسنده نکرده است بلکه با ایجاد شبکه ای از نمایندگان و ارائه خدمات به مشتریان خود در حقیقت یک همراه مطمئن برای مشتری محسوب میشود و در سر تا سر جهان به عنوان یک شرکت برتر مشتری مدار مطرح است.

 اکنون که به طور مختصر با این شرکت آشنا شدید با من همراه شوید تا با شناخت ویژگی های بلبرینگ FAG آلمانی بیش از پیش متوجه علت محبوبیت این برند شوید.شما در حال خواندن مقاله عملکرد بلبرینگ FAG می باشید

ویژگی های بلبرینگ FAG

برخی از ویژگی ها و عملکرد بلبرینگ FAG باعث شده  یکی از ویژگی های بلبرینگ FAG میتوان به استحکام بالا و همچنین طول عمر و مقاومت بالای این بلبرینگ اشاره کرد.مورد مهم دیگر این است که بلبرینگ FAG بر خلاف بسیاری از برند های دیگر در گذشت سالها از فعالیت های تولیدی اش به هیچ عنوان دچار افت کیفیت نشده است . از دیگر ویژگی های بلبرینگ FAG که آن را متمایز از مشابه خود می‌کند بهینه بودن عملکرد آن تحت شرایط بحرانی است که دلیل آن به روانکاری و آب بندی مناسب و با کیفیت محصول برمیگردد.

نکته مهم بعدی در رابطه با ویژگی های بلبرینگ FAG استفاده از مواد اولیه مرغوب در کنار سخت کاری اصولی برای ایجاد مقاومت و تعادل بیشتر در ساچمه ها است.هر یک از ویژگی هایی که گفته شد اگر به تنهایی در یک محصول دیده شود میتواند ضامن کیفیت آن باشد بنابراین بلبرینگ های FAG با وجود لیست کاملی از این مزیت ها به سادگی میتواند انتخاب اکثر تعمیرکاران و طراحان صنعتی باشد.  جهت خرید بلبرینگ SKF با ضمانت اصالت کالا این لینک را دنبال نمایید

انواع جنس بلبرینگ های FAG

فروش بلبرینگ FAG توسط نمایندگی های این شرکت معتبر در تمام دنیا انجام می‌شود. جنس و عملکرد بلبرینگ FAG  بسته به کاربرد و نوع آن معمولا از فولاد با درصد ها و آلیاژهای مختلف است.متداول تربن آلیاژ برای این کار ترکیبی از کُرُم ، درصد بالایی از کربن و آهن است این آلیاژ از سخت‌ترین فولاد ها به شمار می‌رود.

 فروش بلبرینگ FAG با این مشخصات معمولا در صنایع سنگین تر انجام میشود .

 به طور معمول در اکثر انواع بلبرینگ FAG جنس حلقه ها و ساچمه ها آلیاژی متفاوت از فولاد است چون این قسمت نیاز به سختی بیشتری برای تحمل بار وارده دارد.این آلیاژ مقاوم متشکل از یک درصد کربن ، یک و نیم درصد کُرُم،حدود یک دهم درصد سیلیسیم و سه دهم درصد منگنز است. این نوع از فولاد در کنار سختی و مقاومت بالا عمر طولانی ای نیز دارد. درباره انواع جنس بلبرینگ های FAG آخرین نکته ای که قصد دارم بیان کنم این است که اگر بلبرینگ در دستگاه های در معرض رطوبت استفاده شود برای ساخت آن از فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود. جنس قفسه ها اما علاوه بر فولاد میتواند از جنس برنج نیز باشد.حوزه فروش بلبرینگ FAG دقیقا به نوع و جنس آن برمیگردد اما نکته قابل توجه این است که این برند بلبرینگ برای هر نوع از استفاده (سنگین یا سبک) محصول خاصی ارائه داده است.

انواع بلبرینگ FAG

انواع بلبرینگ FAG در واقع طیف گسترده ای از بلبرینگ و رولبرینگ را شامل میشود که بسته به حوزه استفاده آن در بازارهای هدف توسط نمایندگی ها ارائه و به فروش می‌رسد.حتی شرکت FAG در برخی موارد اقدام به تولید نوع ابداعی خاصی از بلبرینگ یا رولبرینگ برای استفاده های تخصصی تر می‌کند اما در اینجا صرفا قصد معرفی انواع و عملکرد بلبرینگ FAG  که استفاده از آنها متداول تر است را دارم. بنابراین انواع بلبرینگ FAG شامل شیار عمیق، تماس زاویه ای، کف گرد، بلبرینگ‌های خود تنظیم و ایگرگ است.

 بلبرینگ شیار عمیق FAG در حقیقت تحولی در این صنعت محسوب میشود چرا که این نوع از بلبرینگ توان بسیار بالایی در تحمل بار دارد و در اکثر صنایع سنگین همچون صنایع هوایی با ایمنی و امنیت کامل استفاده میشود.مورد دوم از انواع بلبرینگ FAG بلبرینگ تماس زاویه ای است. هر بلبرینگ تماس زاویه ای میتواند یک جهت از نیروی محوری را متحمل شود. پس اگر دو بلبرینگ تماس زاویه ای در دستگاه نصب شود باعث تحمل ترکیبی بار خواهد بود. ساده ترین نوع بلبرینگ FAG نیز بلبرینگ کف گرد است که صرفا یک جهت از نیرو محوری را تحمل میکند.

 بلبرینگ های ایگرگ و خود تنظیم در واقع خود شاخه هایی از بلبرینگ شیار عمیق است که به تناسب کاربرد و نیاز ماشین آلات دستخوش تغییراتی شده است.در ادامه کاربرد انواع بلبرینگ FAG را به اختصار شرح خواهم داد.برای خرید رولبرینگ skf با ضمانت اصالت کالا این لینک را دنبال نمایید

کاربردهای بلبرینگ FAG

کاربرد بلبرینگ FAG بسته به نوع بلبرینگ می‌تواند متفاوت باشد. یکی از کاربردهای مهم بلبرینگ FAG استفاده از بلبرینگ شیار عمیق این برند در چرخ هواپیما است. حتی از اسم آن میتوان به قدرت و مقاومت این نوع بلبرینگ پی برد . کاربرد بلبرینگ کف گرد FAG برعکس نوع شیار عمیق در دستگاه هایی است که نوع فشار کم ، تک جهت و سرعت پایین باشد. بلبرینگ های خود تنظیم FAG از آن دسته از قطعاتی هستند که با تکنولوژی پیشرفته ای ساخته شده اند. قدرت تحمل فشار بالا در چند جهت را دارند همچنین میتوانند فشار را در سرعت های بالا تحمل کنند.

این نوع از بلبرینگ حتی میتوانند جایگزین رولبرینگ های شیار عمیق باشند.بنابراین کاربرد بلبرینگ های خود تنظیم FAG در اکثر صنایع سنگین همچون کشاورزی مشهود است.

در حقیقت بلبرینگ های خود تنظیم در دستگاه هایی کاربرد دارند که محور دارای انحنا باشد چرا که این نوع از بلبرینگ دارای دو شیار در یک بخش و پشت آن یک سطح کروی است که انعطاف لازم را در مواجهه با محور تاب دار خواهد داشت به طوری که با وجود انحنا عملکرد موتور دچار مشکل نشود. جهت خرید از نمایندگی skf این لینک را دنبالنمایید

مزایای استفاده از بلبرینگ FAG

مزایای استفاده از بلبرینگ FAG

یکی از مزایا و عملکرد بلبرینگ FAG طول عمر آن است این برند معتبر به واسطه استفاده از یک آلیاژ خاص و مقاوم از فولاد معمولا بسیار مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارد.

 یکی دیگر از مزایای بلبرینگ FAG گسترده بودن طیف تولید و نظم نسبی در توزیع آن است یعنی شما برای هر نوع از ماشین آلات یک انتخاب از بلبرینگ های شرکت FAG خواهید داشت و نکته مهم دیگر راجع به زنجیره توزیع آن است همانطور که پیش از این هم گفته شد این شرکت معتبر آلمانی به مشتری مداری معروف است.

 اگر از سودجویانی که این برند را در کیفیت های بسیار نازل کپی میکنند صرف نظر کنیم شکل خرید محصولات FAG الگویی منظم دارد.

از دیگر مزایای بلبرینگ FAG میتوان به روانکاوی دقیق و با کیفیت آن اشاره کرد. با توجه به اینکه این بلبرینگ ها از هر لحاظ استاندارد ساخته شده اند برای اینکه عملکرد بلبرینگ و نصب آن به دلیل روانکاری بی کیفیت دچار افت نشود این شرکت روانکاری اولیه محصولات خود را قبل از بسته بندی انجام داده است که خود یک مزیت کم نظیر محسوب می‌شود.

مواردی که گفته شد تنها بخشی از مزایای بلبرینگ FAG محسوب می‌شد. مزیت و برتری اصلی این محصول در زمان استفاده به شما اثبات خواهد شد.

راهنمای خرید بلبرینگ FAG اصل

راهنمای خرید بلبرینگ FAG اصل

حتی با وجود نمایندگی های این شرکت معتبر شما برای خرید بلبرینگ FAG اصل باز هم با چالش رو به رو خواهید بود.

به این دلیل که هر برند معتبری با مشتریان بی شمار باعث طمع برخی گروه های سودجو برای گرفتن بخشی از بازار آن برند خواهد شد.بنابراین مطمئن ترین راه برای خرید بلبرینگ FAG اصل این است که راجع به نمایندگی های معتبر تحقیق کنیم ، قطعه را با صمانت نامه معتبر خریداری کنیم، قبل از خرید قطعی بلبرینگ های مختلف نمایندگی ها را از نظر ظاهری مقایسه کنیم البته برای این کار باید از یک متخصص کمک بگیرید. نکته مهم دیگر دقت به بسته بندی کالا و هولوگرام آن است گرچه این روزها تشخیص بسته بندی اصلی نیز کار سختی است اما غیر ممکن نیست.

نکته مهم و آخر اینکه اگر فکر میکنید در این زمینه تخصص کافی ندارید خرید قطعات را نیز به نمایندگی تعمیرات دستگاه خود بسپارید و از آنها ضمانت نامه دریافت کنید.شما در حال خواندن مقاله عملکرد بلبرینگ FAG می باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *