بلبرینگ کویو اصل

بعضی از قسمت های موجود در قسمت فنی ماشین، قطعه هایی هستند که در ج های دیگر صنعت نیز کاربرد دارند و به این خاطر نامی آشنا برای تعمیرکارها و کسانی که در این زمینه فعالیت دارند، محسوب می‌شوند. اما این آشناییت باعث نمی شود که شما تمام کارایی و راه اندازی این قطعه ها را در خودرو بدانید، چرا که این قطعه ها در بعضی از ماشین آلات و صنایع مختلف می باشند و کارایی دیگری دارند .به همین خاطر دانستن کامل درباره ی وظیفه این قطعه ها بد نیست و بسیاری هم علاقه ی بسیار زیادی دارند که تمام این قطعات را یاد بگیرند و آن ها را بررسی کنند.

بلبرینگ ها توپ هایی هستند که مانند چرخ‌دنده می چرخند و در هر وسیله ای که چرخشی باشد، به کار می روند تا مانع از سایش و اصطکاک در آن وسیله ای که در حال چرخش است، شوند برای مثال بلبرینگ ها در چرخ های اتومبیل که دائم در حال چرخیدن هستند، استفاده می شود، البته این را هم بگوییم که در بیشتر قسمت های خودرو که در حال چرخش هستند، استفاده می شود.

اگر از بلبرینگ های اصل استفاده نکنیم باعث می شود تا در مدت کوتاه این بلبرینگ ها خراب شود و شما آن ها را عوض کنید. یکی از بلبرینگ هایی که اصل هستند، بلبرینگ کویو اصل ساخت شرکت ژاپن است که ما در این قسمت درباره ی آن صحبت می کنیم.

کویو یک شرکت خصوصی بسیار با کیفیت است که در ابتدا فقط یاتاقان تولید می کردند اما از سال 1935 تولید خود را افزایش داد و بلبرینگ هم تولید کردند. این شرکت یکی از بزرگ ترین شرکت هایی است که 18کارخانه در 7کشور راه اندازی کرده اند.

حال می خواهیم درباره ی وظایف یک بلبرینگ کویو اصل صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

1.کمک به انتقال قدرت بین قطعات: بلبرینگ که وظیفه ی چرخش بعضی از قطعات را به عهده داشته، به دلیل همین چرخش باعث می شود تا قدرت را بین قطعات انتقال دهد.

2.جلوگیری از ایجاد اصطکاک: بلبرینگ با وجود شیار هایی که در بین خود دارد، باعث هدر نرفتن انرژی در بین قطعات می شود.

3.پیشگیری از سایش قطعات : بلبرینگ از تماس هایی که باعث تحلیل رفت و خوردگی بین قطعات می شود جلوگیری می کند، به همین دلیل قطعات به هیچ عنوان دچار خوردگی و یا ساییدگی نمی شوند.

رولبرینگ ساچمه سوزنی

پیشنهاد میکنیم صفحه رولبرینگ SKF را نیز مشاهده نمایید .

تاریخچه شرکت کویو

شرکت کویو در سال 1921در شهر Decenniaدر ژاپن تاسیس شده است. این شرکت محصولات متنوعی از جمله بلبرینگ و رولبرینگ های مینیاری با قطر یک میلیمتر تا بلبرینگ هایی با قطر هفت متر را تولید می کند. این شرکت با استفاده از تکنولوژی های مدرن و مواد خام جدید انواع بلبرینگ های هیبریدی، سرامیکی و بلبرینگ ها و رولبرینگ هایی که در محیط های ویژه از آن استفاده می کنند، را تولید می کند.

جالب است بدانید که این شرکت در خط مقدم در تولید بلبرینگ و رولبرینگ کل جهان قرار دارد. این شرکت دارای گواهی نامه ISO / TS16949در زمینه ی بلبرینگ و رولبرینگ است. شرکت بلبرینگ کویو ژاپن تنوع بسیاری در محصولات خود دارد، این شرکت بسیار دستگاه های پیشرفته و به روزی دارد که باعث شده است کوچک ترین بلبرینگ با بزرگ ترین آن ها را این شرکت تولید کند.

برای آشنایی با انواع گریس SKF میتوانید از صفحه را دنبال نمایید.

تاریخچه شرکت کویو

انواع بلبرینگ کویو

بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند که در دسته ی یاتاقان های چرخشی هستند که یکی از نمونه های بسیار بارز آن ها، بلبرینگ کویو اصل است که ما در این بخش می خواهیم به آن ها بپردازیم.

  • بلبرینگ های شعاعی کویو : بلبرینگ های شعاعی دارای دو رینگ داخلی و خارجی است که در ناحیه ی داخلی این ها ساچمه های غلطانی وجود دارد که در درون رینگ شروع به حرکت می کنند و این نوع بلبرینگ ها وزن بسیار بالایی را می توانند تحمل کنند، به همین دلیل است که از این بلبرینگ ها در قطعات خودرو استفاده می کنند.
  • بلبرینگ های کف گرد : یکی دیگر از بلبرینگ هایی که در صنعت طرفداران زیادی دارد، بلبرینگ های کف گرد است. این بلبرینگ ها بسیار نصب ساده ای دارد و جنس آن ها معمولا از جنس فولاد و برنج است. این بلبرینگ ها دو نوع دارد که شامل یک ردیفه و دو ردیفه هستند. این بلبرینگ ها قدرت بلبرینگ های شعاعی را ندارد، اما در کار های محوری بسیار عالی عمل می کنند.

یکی از بدی هایی که بلبرینگ های یک ردیفه دارند، این است که تحمل بار را فقط در یک جهت می توانند تحمل کنند اما بلبرینگ های دو ردیفه می توانند در هر دو ردیف تحمل کنند.

  • بلبرینگ های خود تنظیم : یکی از نمونه های بلبرینگ ها، بلبرینگ خود تنظیم است که این بلبرینگ ها قابلیت تنظیم کردن در ابعاد مختلف را دارد. این بلبرینگ ها با توجه به منحنی که در قسمت ساچمه خود دارد باعث شده است که هر وقت انحرافی در شفت بلبرینگ ایجاد شود خود را تنظیم کند و باعث خرابی بلبرینگ نشود.

در این بلبرینگ ها طراحی های پیشرفته ای انجام شده است که همین موضوع باعث شده است تا قیمت آن در برابر بلبرینگ های دیگر کمی بیشتر باشد. نکته ی مهم این است که وزن زیادی را تحمل می کند، اما در برابر بار های محوری تاب بر می دارند.

چگونگی تشخیص بلبرینگ تقلبی از عیر تقلبی

پیشنهاد میکنیم صفحه بلبرینگ اس کا اف | ساچمه گرد شیار عمیق یک ردیفه را نیز مشاهده نمایید.

انواع بلبرینگ کویو

ویژگی های بلبرینگ اصل کویو

بلبرینگ ها یکی از قطعات پر مصرف و پر کاربرد در صنعت می باشد که خریداران بسیار زیادی دارند. بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و هر کدام هم برای یک وسیله به کار می رود. انتخاب اینکه چه بلبرینگی برای چه وسیله ای مناسب است، احتیاج به یک نفر متخصص دارد که با توجه به تخصص و مهارتی که دارد، این را تشخیص دهد و یک بلبرینگ مناسب را انتخاب کند.

هنگامی که شما می خواهید یک بلبرینگ مناسب را خریداری کنید، حواستان باشد تا این ویژگی ها را داشته باشد:

  • رینگ ها یکی از مهم ترین قسمت های بلبرینگ است که وظیفه ی بسیار مهمی دارد. در حالت کلی می توان گفت که بلبرینگ ها از دو رینگ تشکیل شده اند که به آن ها رینگ های داخلی و خارجی گفته می شوند. رینگ های داخلی در داخل این بلبرینگ ها قرار دارد و رینگ های خارجی در خارج از بلبرینگ ها قرار دارد که معمولا جنس آن ها آلیاژ مقاوم فولاد است.
  • ساچمه یا رول یکی دیگر از مهم ترین قسمت های بلبرینگ ساچمه است که معمولا از جنس فولاد اصل است که بسیار مقاومت بالایی دارد، همین ساچمه باعث چرخش بلبرینگ ها می شود و آن ها را به حرکت در می آورند.
  • یکی دیگر از قسمت های بلبرینگ قفسه هستند که ساچمه ها در آن قرار دارند که جنس آن ها معمولا از آلیاژ برنج و فولاد است.

تمام کالا ها نمونه های تقلبی دارند که قیمت آن ها کمتر از اصلی است، اما شما باید ویژگی های یک بلبرینگ اصل را بدانید و آن را خریداری کنید. هیچ گاه گول قیمت پایین این کالا ها را نخورید. این بلبرینگ ها از مواد اولیه مرغوب تهیه نشده اند و باعث می شود که به خودروی شما آسیب بزنند، پس هنگام خرید بلبرینگ کویو اصل دقت کنید و بهترین مارک را تهیه کنید.

ویژگی های بلبرینگ اصل کویو

نحوه ی تشخیص بلبرینگ اصل کویو

بلبرینگ های تقلبی بسیار زیاد شده اند و فقط ظاهر بلبرینگ های اصل را دارند و اصلا کیفیت خوبی ندارند و سریع خراب می شوند، در این متن قصد داریم تا درباره ی چگونگی تشخیص بلبرینگ کویو اصل صحبت کنیم.

  • بسته بندی بلبرینگ: با اینکه بسته بندی نمونه های تقلبی بلبرینگ ها شباهت بسیار زیادی به بلبرینگ های اصلی دارد، اما باز هم یک سری تغییرات بسیار ریزی وجود دارد که شما باید آن ها را تشخیص دهید. معمولا برند های خاص یک نشان خاصی دارند که از روی آن ها می توانید اصل بودنشان را تشخیص دهید.
  • نوع فونت و حک روی بلبرینگ ها : یکی دیگر از راه های تشخیص بلبرینگ های اصلی از تقلبی، نوع فونت روی بسته بندی بلبرینگ ها است. معمولا شرکت هایی که برند معتبر و بزرگی دارند، شماره فنی خود را با یک فونت خاص روی بلبرینگ حک می کنند. این کد ها را با یک فونت خاص و اندازه ی خاصی حک می کنند، پس حتما این موضوعات را چک کنید.
  • استفاده از شماره فنی مخصوص سازنده : هر بلبرینگی یک شماره فنی دارد که مربوط به خود آن کشور است مثلا بلبرینگ کویو اصل ژاپن که یک شرکت بسیار بزرگ و متعبر است روی بلبرینگ های خود را شماره فنی خود را که مخصوص کشور ژاپن است با یک فونت خاص حک کرده است.
  • استفاده از کاتالوگ: حتما هنگام خرید بلبرینگ کاتالوگ آن را چک کنید. باید کدی که در کاتالوگ نوشته شده است دقیقا بر روی بلبرینگ و جعبه ی آن هم حک شده باشد، در غیر این صورت حتما آن بلبرینگ تقلبی است.
  • قیمت بلبرینگ: یکی از ساده ترین روش هایی که می توان نمونه ی اصل را تشخیص داد، قیمت بلبرینگ ها است. دقت کنید که اگر بلبرینگی قیمت بسیار پایینی دارد، حتما آن بلبرینگ تقلبی است و حتما قبل از خرید بلبرینگ میانگین حدودی قیمت ها را داشته باشید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *