ویژگی بلبرینگ اصلی

 بلبرینگ اصلی , ویژگی های آن چیست؟ در ادامه این مقاله به برسی آن ها خواهیم پرداخت. بلبرینگ یکی از قطعات پر مصرف در صنعت می باشند که بسیار مهم و ضروری می باشند ، بلبرینگ ها دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام دارای ویژگی های خاص بوده و برای دستگاه های مختلف مناسب می باشند ، انتخاب نوع مناسب از بلبرینگ یک کار تخصصی می باشد و باید توسط فرد متخصص در این زمینه و یا با برسی دفترچه راهنمای دستگاه صورت گیرد تا بتوان نوع مناسب از بلبرینگ را برای دستگاه و ماشین صنعتی انتخاب کرد .

 در ابتدا بهتر است که تعریفی از بلبرینگ را ارائه دهیم تا بهتر بتوان موضوع اصلی این مقاله یعنی برسی بلبرینگ های اصلی و تقلبی را درک کرد ، همان طور که می دانید تمامی دستگاه های صنعتی بخصوص ماشین های  که در آن ها چرخی صورت

 می گیرد اصطکاکی ایجاد می شود که این اصطکاک می تواند مشکلاتی زیادی را برای ماشین ایجاد کند همانند خراشیدگی ، خوردگی ، ساییدگی و … در چنین شرایطی است که باید به طریقی مقدار این اصطکاک ایجاد شده را کاهش داد .

 از بهترین روش ها برای کاهش این اصطکاک استفاده از بلبرینگ می باشد ، در واقع اصلی ترین وظیفه و کاری که بلبرینگ ها در داخل ماشین های صنعتی انجام می دهد همین کاهش اصطکاک تا حد زیاد می باشد ، از جمله دیگر وظایف بلبرینگ ها می توان به کاهش و جلوگیری از ایجاد اصطکاک ، کمک به انتقال قدرت بین قطعات ، پیشگیری از سایش قطعات و سطوح و … اشاره کرد ، بلبرینگ ها همان طور که گفتیم دارای انواع مختلف می باشند ، اما تمامی انها دارای برخی از قطعات مشترک می باشند که در ادامه به برسی انها می پردازیم و مهم ترین قطعاتی که در بلبرینگ ها استفاده می شود را بیان میکنیم، مهم ترین انها عبارت است از :

 ۱ ) رینگ ها ( rings ) : رینگ از مهم ترین قسمت های بلبرینگ ها می باشند که وظیفه مهمی را در بلبرینگ ها اجرا می کنند ، در حالت کلی میتوان گفت که بلبرینگ ها دارای دو رینگ می باشند که اصطلاحا به آن ها رینگ های داخلی و خارجی می گویند ، رینگ های خارجی در خارج بلبرینگ قرار دارند و می توان آن ها را خارجی ترین قسمت بلبرینگ دانست دیگر رینگ یعنی رینگ های داخلی نیز در قسمت داخلی بلبرینگ ها قرار دارد ، معمولا جنس این رینگ ها از آلیاژهای مقاوم فولاد است که دارای مقاومت و طول عمر بالایی می باشند .

 ۲ ) ساچمه یا رول ( Rolling Elements ) : ساچمه یا رول ها از دیگر اجزای ثابت در بلبرینگ می باشند ، این قسمت در واقع باعث چرخش در بلبرینگ می شود که ساچمه نیز از قسمت مهم در بلبرینگ می باشد که جنس آن نیز از فولاد می باشد .

۳ ) قفسه یا کیج ( Cage ) : ساچمه یا رول نیز قسمتی از بلبرینگ می باشند که ساچمه ها در ان قرار می گیرند ، معمولا قفسه ها از جنس فیبر ، فولاد یا برنج ساخته می شوند .

 ۴ ) کاسه نمد : کاسه نمد قسمتی است که در بین رینگ‌ ها قرار می گیرد ، کاسه نمد باعث می شود که آب به درون بلبرینگ نفوذ نکند و یکی دیگر از قسمت های مهم در بلبرینگ می باشد .

 این چهار مورد که در بالا گفتیم از اصلی ترین قسمت های بلبرینگ می باشد که حال ممکن است با تغییر نوع بلبرینگ قسمت و اجزای دیگر نیز به این موارد اضافه شود .

 بلبرینگ ها توسط برند های مختلفی در دنیا به تولید می رسند که برخی از انها با کیفیت می باشند و از بهترین مواد اولیه به تولید می رسند ، و دارای طول عمر بالا نیز می باشند و مدت طولانی می توان از آن ها استفاده کرد .

 همان طور که میدانید در رابطه با بیشتر کالا ها از جمله بلبرینگ ها نیز نمونه های تقلبی که بدون کیفیت هستند و فقط دارای قیمت های کمتر از نمونه های اصلی می باشند وجود دارد ، این بلبرینگ ها کیفیت لازم را ندارند و از مواد اولیه مرغوب ساخته نشده اند به همین دلیل ممکن است که به دستگاه آسیب وارد کنند به همین دلیل شما باید که از بلبرینگ های اصلی استفاده کنید با توجه به اینکه نمونه های تقلبی برای کلاه برداری درست ظاهری شبیه به نمونه های اصلی دارند پس باید به خوبی ویژگی های بلبرینگ اصل را بشناسید تا بتوانید که تشخیص دهید که کدام نوع از بلبرینگ اصل است و کدام نوع تقلبی می باشد .

در قسمت های بعدی به مهم ترین ویژگی هایی که شما با استفاده از آن می توانید که بلبرینگ ها را از هم تشخیص دهید و مناسب ترین را انتخاب کنید اشاره خواهیم کرد .

پیشنهاد می کنیم مقاله بلبرینگ های کف گرد را نیز دنبال کنید  و از اطلاعات مفید این مقاله بهره مند شوید

راه های تشخیص بلبرینگ

راه های تشخیص بلبرینگ اصلی

تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی چگونه می تواند صورت بگیرد؟

همان طور که اشاره کردیم امروزه نمونه های تقلبی بلبرینگ ها در بازار ها به فروش می رسد که کیفیت پایینی دارند و فقط ظاهر آن ها شبیه به بلبرینگ های اصلی می باشد این نوع از بلبرینگ ها ممکن است که به دستگاه هایی که میلیاردی قیمت دارند اسیب وارد کند به همین دلیل باید که با توجه به ویژگی هایی که بلبرینگ های اصلی دارند بتوانید که بلبرینگ ها را از هم تشخیص دهید و نمونه اصلی را خریداری کنید .

برخی از مهم ترین ویژگی هایی که بلبرینگ های اصل دارند که با استفاده از آن ها می توان بلبرینگ اصلی را تقلبی شناسایی کنید عبارت است از :

 ۱ ) بسته بندی بلبرینگ : با اینکه نمونه های تقلبی دارای بسته بندی و شکل ظاهری بسیار شبیه به بلبرینگ های اصلی دارند اما باز تفاوت های ریزی بین آن ها وجود دارد پس حتما قبل از خریداری نمونه های اصلی را از طریق جست و جو در اینترنت و وب سایت های معتبر برسی کنید تا بتوانید که نمونه های اصلی را تشخیص دهید ، معمولا برند های مطرح دارای علامتی خاص و مشخص برای اینکه نمونه اصل از تقلبی شناسایی شود دارد که با استفاده از آن ها می توان تشخیص داد نمونه اصل یا تقلبی است.

 ۲ ) نوع فونت و حک روی بلبرینگ : یکی دیگر از راه های تشخیص نوع فونت و حک روی بلبرینگهای اصلی از تقلبی استفاده از نوع فونت و حک روی بلبرینگ می باشد زیرا که معمولا همان طور که قبلا هم اشاره کردیم برند های مطرح دنیا بر روی محصولات خود شماره فنی را با استفاده از یک فوت مخصوص و خاص که برای آن برند است حک می کنند که شما با استفاده از آن می توانید که با بلبرینگ اصل را تشخیص دهید، این کد ها با اندازه و نوع فونت مشخص حک می شوند که این بسیار مهم است پس حتما در حین خرید به فوت و اندازه آن در بلبرینگ ها توجه کنید تا بلبرینگ اصل را تشخیص دهید .

۳ ) استفاده از شماره فنی مخصوص هر کشور سازنده : همان طور که گفتیم هر بلبرینگ دارای شماره فنی که مخصوص هر کشور می باشد است مثلا شرکت های معروف همانند SKF و یا بلبرینگ FAG بلبرینگ های تولیدی خود را با کد 608.2Z مخصوص کشور ایتالیا تولید م یکنند حال اگر شما بلبرینگ را مشاهده کنید که با کد 608.2Z محصول هر کشور دیگری مثلا آلمان باشد این بلبرینگ تقلبی می باشد ، پس حتما به این شماره فنی هم از نظر کشور و هم از نظر نوع فونت و اندازه که قبلا اشاره کردیم توجه داشته باشید .

۴ ) استفاده از کاتالوگ : حتما کاتالوگ ها را در هنگام خرید بلبرینگ ها برسی کنید چون در نمونه های اصلی بلبرینگ ها کدی که توی کاتالوگ نوشته شده است باید دقیقا بر روی بلبرینگ و جعبه آن نیز همان کد حک شده باشد ، در غیر این صورت بلبرینگ تقلبی است .

۵ ) قیمت بلبرینگ : یکی از ساده ترین راه تشخیص اصل بودن دستگاه ، تشخیص از طریق قیمت می باشد در شرایطی که قیمت یک بلبرینگ با نمونه های دیگر در بازار اختلاف قیمت زیادی دارد معمولا بلبرینگ های تقلبی می باشد پس حتما قبل از خرید میانگین قیمت حدودی بلبرینگ ها را برسی کنید .

۶ ) خرید از نمایندگی های معتبر : یکی دیگر از راه های خرید بلبرینگ اصلی این است که بلبرینگ را از نمایندگی های رسمی برندی که بلبرینگ آن را قصد خریداری دارید است .

این شش مورد از مهم ترین و ساده ترین راه هایی بود که با استفاده از آن ها می توانید که بلبرینگ های اصلی و تقلبی را تا حد زیادی از هم تشخیص دهید .

پیشنهاد میکنیم مقاله گریس های skf رانیز دنبال نمایید

نحوه ی خرید بلبرینگ اصلی

نحوه ی خرید بلبرینگ اصلی

خرید بلبرینگ اصلی می تواند از طریق تمامی نمایندگی های فروش اصل برند های مختلف صورت بگیرد در صورتی که از نمایندگی های اصل برند های مطرح دنیا کالا و بلبرینگ خود را خریداری کنید به احتمال زیاد نمونه های اصل را خریداری خواهید کرد و به افرادی که با تخفیف های زیاد شما را وسوسه به خرید بلبرینگ های تقلبی می کند توجه داشته باشید تا در دام آن ها نیافتید و با انجام تحقیقات لازم بهترین بلبرینگ را برای دستگاه خود خریداری کنید .

تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی از روی ظاهر

تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی از روی ظاهر ایا امکان پذیر است ؟‌همان که در قسمت های قبلی هم اشاره کردیم با اینکه نمونه های تقلبی سعی می شود که عیناً شبیه به بلبرینگ های اصل ساخته و به تولید برسد اما باز هم ممکن است تفاوت هایی در آن‌ها وجود داشته باشد که شما باید حتما قبل از خرید با جست و جو در سایت های معتبر نمونه های اصلی را به خوبی برسی کنید تا بتوانید که ظاهر بلبرینگ ها را تشخیص دهید همان طور که قبلا هم اشاره کردیم شماره فنی که به بر روی بلبرینگ ها حک می شود از بهترین راه ها برای تشخیص بلبرینگ ها می باشد که می توانید از آن ها استفاده کنید .

بهترین مارک بلبرینگ

بهترین مارک بلبرینگ در ایران

 کشور های پیشرو در تولید بلبرینگ در دنیا وجود دارند که با کیفیت ترین بلبرینگ ها را به تولید می رسانند به طوری که بیشتر افراد دنیا خواهان استفاده از این بلبرینگ ها می باشند در این قسمت به معرفی برخی از بهترین برند های تولید بلبرینگ در دنیا اشاره خواهیم کرد ، کشور های پیشرو در تولید بلبرینگ می توان به برخی از کشور های اروپایی همانند آلمان ، انگلیس و همچنین بلبرینگ ژاپنی و بلبرینگ چینی اشاره کرد که برند های معروفی مانند FAG ، SKF ، SNR ، INA ، NSK ، NACHI ، NTN ، KOYO ، KG ، KYK ، PFI و … برند هایی می باشد که دارای کیفیت بالایی در تولید بلبرینگ هستند و می توانید از این برند بلبرینگ ها استفاده کنید ، توجه کنید که ممکن است از تمامی این برند ها در دنیا نمونه های تقلبی وجود داشته باشد که باید توجه کافی داشته باشید و با توجه به مواردی که ذکر کردیم بلبرینگ اصلی و تقلبی را سعی کنید که تشخیص دهید .

راه های تشخیص بلبرینگ

قیمت روز بلبرینگ اصلی در بازار

قیمت روز بلبرینگ اصلی در بازار چقدر می باشد ؟همان طور که  می‌دانید قیمت  بلبرینگ موضوع ثابتی نیست و ممکن است که بنا به دلایل مختلفی تغییر کند ، به عنوان مثال به عوامللی همانند برندی که بلبرینگ ان را خریداری می کنید ، نوع بلبرینگ مورد نظر ، شرایط اقتصادی کشور ، نواساناتی که ممکن است ایجاد شود و … می تواند که بر روی قیمت تاثیر بگذارد پس در حالت کلی نمی توان برای بلبرینگ ها قیمتی را تعیین کرد ولی شما با یک سرچ ساده در داخل فروشگاه های انلاین می توانید که به صورت حدودی قیمت ها را برسی کنید و مناسب ترین نوع از بلبرینگ ها را تهیه کنید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *