قیمت و خرید بلبرینگ سوزنی یکی از قطعات صنعتی مهم بلبرینگ است که نوع بلبرینگ سوزنی دارای ویژگی های مهم و خاصی است، بلبرینگ برای به چرخش در آوردن اجسام سنگین در ماشین آلات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

بلبرینگ سوزنی درراصل نوعی رولبرینگ است که به آن نیدل برینگ می گویند که یک استوانه فولادی است برای صفحه اتصال به کار می رود.

بلبرینگ سوزنی از ساچمه ای استوانه ای شکل که مانند سوزن بلند و نازک است، این نازکی ساچمه ها باعث افزایش سرعت ساچمه های استوانه ای شده است.

این بلبرینگ ها با وجود اینکه ضخامت کمی دارند اما ظرفیت تحمل بار بسیار بالایی دارند، که با یک حلقه داخلی و یا بدون آن تولید می شود، نوع بدون حلقه آن برای کوچک کردن فضای به کار رفته در رولبرینگ بسیار کاربردی است.

بلبرینگ های سوزنی دارای حلقه داخلی در مواردی استفاده می شود که ماشینکاری شفت صرفه اقتصادی نداشته باشد، این نوع از رولبرینگ ها اجازه حرکت محوری را می دهند.

هنگام تولید محصول شکل سطح استوانه ها به گونه ای طراحی شده اند که از به وجود آمدن تنش های لبه ای جلوگیری کند.

در کل نقط،قوت این نوع بلبرینگ نسبت به ساچمه ای گرد این است که ظرفیت انتقال قدرت بیشتری دارد و میزان بار بیشتری را ساپورت می کند.

برای آشنایی با انواع گریس SKF میتوانید این صفحه را دنبال نمایید.

قیمت و خرید بلبرینگ سوزنی

اجزاء اصلی بلبرینگ سوزنی چیست؟

قیمت و خرید بلبرینگ سوزنی ساختار اصلی بلبرینگ سوزنی شامل یک قفسه یا محفظه است که دارای یکسری غلتک سوزنی شبیه سیلندراست.

کارکرد این غلتک ها برای کاهش اصطکاک و یا سطح چرخشی است.

در کل بلبرینگ های سوزنی از چهار جزء اصلی تشکیل شده است:

  • جدا کننده
  • حلقه درونی
  • حلقه بیرونی
  • ساچمه: طول ساچمه به طور معمول چهار برابر قطر آن است.

بلبرینگ های سوزنی به دو شکل تک ردیفی و یا دو ردیفی تولید می شوند، و ردیف ها به صورت سری و نه موازی در بدنه بلبرینگ سوزنی قرار دارند.

از تولید اولین سری بلبرینگ سوزنی ۶۰ سال گذشته است که نمونه هایی که در حال حاضر تولید می شود بسیار پیشرفته تر و حرفه ای تر از نمونه های اولیه آن است.

در کل بهترین و مهم ترین مزیت بلبرینگ سوزنی حجم و فضا گیری کم آن در کنار قابلیت بارگذاری بالا آن را می توان نام برد.

فشاری که بلبرینگ سوزنی قابلیت تحمل آن را دارد به چهار دسته کلی تقسیم می شود:

  • فشار خمشی
  • فشار محوری
  • فشار شعایی
  • فشار ترکیبی
رولبرینگ ساچمه سوزنی

پیشنهاد میکنیم صفحه رولبرینگ SKF را نیز مشاهده نمایید .

اجزاء اصلی بلبرینگ سوزنی چیست؟

انواع بلبرینگ سوزنی

قیمت و خرید بلبرینگ سوزنی بلبرینگ سوزنی در اجزای مختلف خودرو ابزار ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد.

مثلا در اجزا خودرو در چرخش انگشت شلاق، پمپ، کمپرسور و انتقال به کار می رود.

همچنین در شفت درایو وسیله نقلیه موتوری که موتور عقب حداقل هشت سیلندر داشته باشد.

  • بلبرینگ سوزنی تک ردیف

بلبرینگ سوزنی تک ردیف به دو صورت شعاعی و کف گرد در بازار موجود است، که نوع شعاعی آن به شکل ساده و مخروطی تولید می شود.

در کل می توان گفت بلبرینگ سوزنی تک ردیفه طراحی ساده تر و کاربرد بیشتری نسبت به بلبرینگ دو ردیفه سری دارد.

استوان های به کار رفته در این نوع بلبرینگ از جنس فولادی و مغز پر هستند داری ضریب سختی بالایی است که با حرکت غلطشی که دارد نقش کاهش دهنده اصطکاک و انتقال دهنده را دارد.

چنانچه بلبربنگ سوزنی از نوع شعاعی آن باشد نوع انتقال دهنده آن رادیال است و اگر کف گرد باشد انتقال دهنده آن محوری است.

با اینکه این نوع از بلبرینگ دارای شکل ساده ای است اما نیازمند تکنولوژی دقیق و حساس است، زیرا در صورت شکستن و یا اختلال در کار بلبرینگ سوزنی تعداد قطعاتی که دچار آسیب می شود زیاد است.

دمای قابل تحمل بلبرینگ سوزنی تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد است اما گاهی تولیدات شرکت معتبر راندمان کاری و طول عمر این بلبرینگ ها را تا ۱۲۰ درجه سانی گراد افزایش می دهند که برای تحمل این دما باید روغن کاری به صورت مرتب با روغن های مخصوص صورت انجام شود.

  • بلبرینگ سوزنی دو ردیفه

بلبرینگ سوزنی در ردیفه دارای سه لبه بهم پیوسته دارند که جهت هدایت و کنترل ساچمه ها طراحی و تعبیه شده اند.

  • بلبرینگ سوزنی مدل SKF

بلبرینگ سوزنی SKF  در واقع نوعی از رولبرینگ است، که مشخصه آن به کار رفتن استوانه هایی با نسبت بسیار پایین قطر به طول است.

نوع طراحی بهینه و خاص هلدر، ساچمه ها و نگهدارنده ساچمه ها به گونه ای است که مانع از تمرکز و فشار تنش در نقاط خاصی می شود، که همین تمر طول عمر این قطعه را افزایش می دهد.

بلبرینگ سوزنی SKF در طرح های متفاوت، سایز و اندازه های  مختلف برای هماهنگی در شرایط و موقعیت کاری متفاوت تولید می شود، که قابلیت نصب بر روی انواع مختلف ماشین آلات صنعتی را دارد.

طراحی بعضی از بلبرینگ سوزنی یSKF به گونه ای است که بدنه آن به عنوان رینگ و یاتاقان در داخل ماشین کار می کند، اما در بعضی دیگر با رینگ خارجی طراحی شده است.

همانطور که گفته شده این نوع دارای انواع مختلفی است که دو سری آن یعنی LR و IR  آن  بسیار پر کاربرد و پر مصرف هستند.

این دو نوع بلبرینگ سوزنی SKF به دو صورت دارای حفره های جریان روغن و بدون حفره های جریان روغن تولید می شوند.

  • بلبرینگ سوزنی کف گرد

طراحی بلبرینگ سوزنی کف گرد به این صورت است که فقط برای تعلیق بار در یک جهت که به صورت محوی است تولید می شود.

در این نوع از بلبرینگ سوزنی ساچمه ها که به شکل استونه ای با قطر کم هستند به نحوی قرار گرفته اند که در راستای شعاع حلقه بلبرینگ قرار می گیرد.

بلبرینگ سوزنی کف گرد یا با دو رینگ یعنی رینگ هوزینگ و رینگ محور تولید می شود و یا بدون رینگ به بازار عرضه می شود.

در صورتی که بدون رینگ تولید شود در واقع بخشی از بدنه ماشین به کار رفته در آن به عنوان نقش پودشاننده عمل می کند.

بلبرینگ سوزنی برای اتصال و وصل شدن به محورهای که داری قطر ۱۰ الی ۱۶۰ میلیمتر طراحی و تولید می شفود.

بلبرینگ سوزنی کف گرد قابلیت کار کردن تا دمای ۱۰۰ الی ۱۲۰ سانتی گراد را دارند.

  • بلبرینگ سوزنی ترکیبی KOYO

بلبرینگ سوزنی KOYO  دارای چهار طرح است که برای ماشین آلات متفاوت طراحی شده است.

بلبرینگ سوزنی KOYO شعاعی بدون گیج (یاتاقان)، بلبرینگ سوزنی KOYO  طرح استاد که در اصل یک استاد بولت در  قیمت میانی و بینابینی محور داخلی بلبرینگ استفاده شده است، بلبرینگ سوزنی کف گرید KOYO، بلبرینگ سوزنی کف گرد KOYO، بلبرینگ‌ ترکیب سوزنی KOYO و بلبرینگ سوزنی از نوع شعاعی یاتاقان دارو محفوظ KOYO

بلبرینگ سوزنی ترکیبی KOYO به شکل یک فلنج جوشی دارای پایه است، که در منطقه پایه آن یک بلبرینگ سوزنی شعاعی و در قسمت تخت آن یک بلبرینگ سوزنی کف گرد طراحی شده است.

در سطح این نوع از بلبرینگ هیچ گونه مارک و نوشته وجود ندارد و شماره فنی آن را بر اساس قطر داخلی و سری ساخت مشخص می شود.

چگونگی تشخیص بلبرینگ تقلبی از عیر تقلبی

پیشنهاد میکنیم صفحه بلبرینگ اس کا اف | ساچمه گرد شیار عمیق یک ردیفه را نیز مشاهده نمایید.

انواع بلبرینگ سوزنی

تشخیص بلبرینگ اصل و تقلبی

قیمت و خرید بلبرینگ سوزنی در هنگام خرید و نصب بلبرینگ  علاوه بر اینکه انتخاب نوع مناسب آن بسیار مهم است، تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

خرید بلبرینگ تقلبی می تواند به ماشین شما صدمات و خسارت زیادی به ماشین وارد می کند.

خطر کاهش ایمنی برای سرنشینان ماشین، هواپیما و قطار در  صورت استفاده از بلبرینگ تقلبی وجود دارد، همچنین در صورتی که بلبرینگ به کار رفته در ماشین آلات کارخانه اصل نباشد باعث خرابی ماشین و صدمه به سایر قطعات می شود.

نکات مهم برای تشخیص بلبرینگ تقلبی و اصلی

  • فونت و نوع حک بر روی بلبرینگ: اصولا شرکت های تولید کننده بلبرینگ برای حک شماره فنی بر روی محصولات خود از فونت مخصوص به خود استفاده می کنند، که شناخت نوع فونت شرکت ها به شما تا حدود زیادی برای تشخیص بلبرینگ اصل کمک می کند.
  • جعبه و نوع بسته بندی بلبرینگ: هر چقدر که در بسته بندی نوع تقلبی بلبرینگ برای شبیه سازی از نوع اصل آن تلاش کنند باز با کمی دقت می توان بسته بندی اصل از تقلبی را تشخیص داد، بنابراین موقع خرید دقت کنید.
  • کشور سازنده بلبرینگ: از جمله را های تشخیص بلبرینگ تقلبی توجه کردن به شماره فنی شرکت ثبت شده بر روی محصول است، مثلا اگر بلبرینگ ساخت ایتالیا با شماره ZZ608 تولید می شود اگر بلبرینگی را خریداری کنید که با شماره ZZ608   و ساخت آلمان باشد مطمئنا جنس شما تقلبی است.
  • مطالعه کاتالوگ بلبرینگ: حتما به هنگام خرید کاتالوگ بلبرینگ را چک کنید و کد محصول درج شده در کاتالوگ با کد روی جعبه و بلبرینگ یکسان باشد.
  • قیمت بلبرینگ: برای خرید بلبرینگ حتما ارزش محصول با قیمت متناسب با آن توجه کنید، برای سنجش بهتر قیمت ابتدا از ردی سایت قیمت محصول را به دلار و یورو چک کنید سپس بر اساس قیمت ارز و محاسبه هزینه حمل و نقل و غیره قیمت واقعی محصول را به دست بیاورید، بنابراین قیمت پایین محصول را ملاک خرید قرار ندهید.
  • بررسی و مشاهده آرم مخصوص بر روی بلبرینگ
  • تست آنالیز متریال
  • گریس و نگهدارنده
  • خاصیت و ویژگی چکش خواری
  • وزن بلبرینگ
  • برش خوردن برچسب روی بلبرینگ به طور غیر طبیعی
  • اصلاح شدن کد QR با قلم

توجه داشته باشید که بلبرینگ یک قطعه مهم است پس در هنگام خرید آن دقت کنید و بهتربن کار این است که از یک کارشناس با تجربه برای تشخیص اصل آن کمک کنید.

چگونگی تشخیص بلبرینگ تقلبی از عیر تقلبی

جهت آشنایی بیشتر با انواع بلبرینگ میتوانید این لینک را دنبال نمایید

اصول روانکاری بلبرینگ و یاتاقان

بهبود عملکرد بلبرینگ

قیمت و خرید بلبرینگ سوزنی نوع نصب و طرز استفاده از بلبرینگ به اندازه اصل بودن محصول مهم است.

یکی از راه های افزایش طول عمر و کارکرد بلبرینگ استفاده از راونکار مناسب به روش استاندارد است.

برای کارکرد مطلوب بلبرینگ باید گونه ای روانکاری شود که از تماس مستقیم  اجزاء با یکدیگر جلوگیری کند و مانع سایش آنها شود.

برای روانکاری کردن بلبرینگ از گریس استفاده می کنند که انواع مختلفی دارد برای انتخاب نوع گریس باید به سرعت کارکرد و میزان دما و فشار وارده توجه کرد، و نوع گریس متناسب با کارکرد ماشین را انتخاب کرد.

توجه داشته باشید که این روانکار ها با گذشت زمان و ترکیب  با مواد زائد فرسوده می شوند و خاصیت روان کنندگی خود را از دست می دهند.

بنابراین اضافه کردن گریس و تسویه و تعویض روغن در طی زمان های مشخص و منظم را رعایت کنید تا طول عمر بلبرینگ افزایش یابد و همچنین از خراب شدن آن جلوگیری شود.

توصیه می شود برای روانکار کردن بلبرینگ حتما از گریس استفاده شود زیرا دارای چسبندگی بهتری نسبت به روغن است، همچنین به دلیل بافت سفت آن چکه نمی کند به خصوص اگر شافت حالت عمودی داشته باشد و عملکرد آن به گونه ای باشد که نتواند مانع ورود مواد زائد و رطوبت به بلبرینگ شود.

از آنجایی که بلبرینگ در یک سیستم زودتر از سایر اجزا دچار خوردگی و فرسایش می شود بهتر است به صورت مرتب گریس کاری و چک شود تا قبل از اینکه دچار فرسایش و خرابی شود آن را تشخیص دهید و در صورت نیاز آن را تعمیر و یا تعویض کنید تا از خسارت وارده جلوگیری شود.

عوامل موثر در قیمت بلبرینگ

قیمت و خرید بلبرینگ سوزنی فاکتورهای مختلفی بر روی قیمت بلبرینگ تاثیر می گذارند از جمله عواملی چون جنس بلبرینگ، شرکت سازنده و برند محصول، سایز بلبرینگ، مدل بلبرینگ و در کنار این عوامل خدمات پس از فروشی که شرکت ارئه می دهد می تواند از جمله فاکتور های تاثیر گذار بر روی قیمت و ترغیب مشتری برای خرید باشد.

بنابراین جنس مواد به کار رفته در محصول،  طراحی و نوع رینگ و لغزنده ها و حتی تعداد لغزنده در کنار نوع و جنس سوزن از نظر اندازه از جمله عوامل و فاکتورهای فنی هستند که در قیمت محصول تاثیر مستقیمی دارد.

شرکت ها برای بهینه سازی محصولات خود هر روزه سعی در طراحی و ارائه محصولات با کیفیت تر هستند تا فروش محصولات خود را افزایش دهند، بنابراین قیمت و نوع محصول در بازار بسیار متغیر است و در هنگام خرید از یک مشاوره خوب بهرمند شوید تا خرید مطمئنی داشته باشید.

همچنین نوسانات ارزی نیز بر تغییر هر روزه قیمت بلبرینگ تاثیر می گذارد.

به شما پیشنهاد می کنیم برای اطمینان از کیفیت محصول و تضمین قیمت برای خرید شرکت ها و سایت های معتبر را انتخاب کنید تا خرید شما را تضمین کنند‌.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *