فروش رولبرینگ کویو

بشر همواره در پی آن بوده که کارها را برای خودش ساده کند و اختراع انواع چرخ و اهرم نیز دقیقا به همین علت بوده است. ماشین آلات صنعتی در هر دوره از زندگی بشر به تناسب نیاز مشاغل مختلف به روز رسانی شده و پیشرفت کرده اند. یکی از دغدغه های مهم در صنعت حمل و نقل و صنایع مختلف دیگر، کند بودن رویه ی کارها به علت اصطکاک است. چرخ ها و بلبرینگ ها دقیقا به همین منظور اختراع شده اند و کاربردهای فراوانی دارند.

اینکه نام چرخ را کنار بلبرینگ استفاده می کنیم بی دلیل نیست، بلکه به این منظور است که چرخ ، بلبرینگ و همچنین رولبرینگ هر سه از یک مکانیزم فیزیکی در دسترس برای جلو بردن کار ماشین استفاده می کنند و آن هم مکانیزم دایره است که به دلیل بی زاویه بودن حرکت را سریع و مشکل اصطکاک را به حداقل می رساند.

مسلما شما برای داشتن اطلاعات راجع به فروش رولبرینگ کویو یا هر برند دیگری بهتر است کمی راجع به مکانیزم عمل این قطعه اطلاعات داشته باشید، چون صرف اینکه به چنین قطعه ای نیاز دارید نمیتوان گفت آن را میشناسید و می توانید تا حدودی تشخیص دهید کالایی که می‌خرید از کیفیت لازم برخوردار است.

بلبرینگ قطعه ای است که شما در هر صنعتی که فعالیت داشته باشید ممکن است برای تعمیر ماشین آلات خود نیاز به خرید آن پیدا کنید، البته که مسلم است برای انجام این کار مهم حتما از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید، اما داشتن اطلاعات کلی برای خودتان هم مفید خواهد بود .

بلبرینگ از دو قطعه تو در تو به شکل دایره تشکیل شده که بین این دو دایره با قطعات صیقلی کروی شکل پر شده تا حرکت را تسهیل کند. این قطعه را اکثر افراد می شناسند اما رولبرینگ ها کمی حوزه استفاده ی کوچکتری دارند و افراد کمتری با آنها آشنایی دارند.

رولبرینگ نیز دقیقا از دو قطعه ی دایره شکل تشکیل شده اما قطعات میانی به جای توپ های گرد، استوانه های صیقلی هستند که به تناسب نیاز و کاربرد یک دستگاه ممکن است از بلبرینگ یا رولبرینگ و یا حتی از هر دو استفاده شده باشد.

بعد از طراحی یک ماشین صنعتی و یا حتی یک اتومبیل و یا یک دستگاه خانگی شبیه ماشین لباسشویی و… و ارائه آن به بازار، تولید کنندگان مختلفی شروع به تولید قطعات این دستگاه به منظور پوشش دهی تعمیرات آن به وقت لزوم می کنند. بلبرینگ و رولبرینگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند‌.

یکی از برند های معروف، کویو است. فروش رولبرینگ کویو معمولا از طریق واردکننده ها که همان نماینده های این برند محسوب می شوند، صورت می گیرد.

 KOYO یکی از شرکت های تامین قطعات است و در سال 1921 IKEDA این شرکت را تاسیس کرده و تاکنون فعالیت موثر و معتبری در تولید انواع قطعات داشته است. این شرکت معتبر ژاپنی در چهار حوزه ی تحمل، محور، فرمان و ماشین ابزار فعالیت دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برای آشنایی با انواع گریس SKF میتوانید از صفحه را دنبال نمایید.

فروش رولبرینگ کویو

تاریخچه شرکت کویو

رولبرینگ کویو اصل یک قطعه فوق العاده با کیفیت نسبت به نمونه های مشابه آن در اکثر برند های دیگر است، تا جایی که اگر شما برای خرید یک رولبرینگ کویو اصل مجبور باشید هزینه ای معادل دو برابر نسبت به برندهای دیگر هم بپردازید، باز هم پیشنهاد اکثر متخصصان این حوزه خرید رولبرینگ کویو اصل خواهد بود، چرا که با این کار شما مسلما عمر دستگاه خود را افزایش داده اید و از ایجاد اشکالات دیگری ناشی از بی کیفیت بودن قطعات جلوگیری کرده اید.

به طور کلی اینکه شما جنس باکیفیت را با هزینه بالاتر بخرید یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود و این قاعده فقط مختص قطعات صنعتی نیست، در حقیقت همیشه و در هر زمینه ای کاربرد دارد.

جالب است بدانید تاریخچه شرکت کویو نیز مانند اکثر شرکت های معتبر در حوزه های مختلف، فراز نشیب هایی داشته است‌. شاید برایتان جالب باشد که شرکت کویو در ابتدای تاسیس فقط یک وارد کننده بود، مشخصا یاتاقان های وارداتی را می فروخت، اما حدودا چهارده سال بعد از تاسیس یعنی در سال ۱۹۳۵ شروع به طراحی و تولید بلبرینگ کرد.

قطعات تولیدی این شرکت تا مدت ها با نام koyo Seiko بین فعالان صنایع مختلف معروف بود، اما از آنجا که هر شرکت معتبری نقطه ی عطفی در فعالیت هایش دارد، کویو نیز در سال 2006 وقتی با غولی به نام تویوتا ادغام شد به آن نقطه ی عطف رسید و رسما تبدیل به شرکتی معتبر تر از سابق با نام JTEKT شد. این شرکت اکنون با دو بازوی کیفیت و محبوبیت تبدیل به مرجعی معتبر در صنایع مختلف شده است، طوری که استفاده از رولبرینگ کویو اصل می تواند یکی از بدیهیات کار هر تعمیرکاری در سرتاسر جهان باشد.

رولبرینگ ساچمه سوزنی

پیشنهاد میکنیم صفحه رولبرینگ SKF را نیز مشاهده نمایید .

تاریخچه شرکت کویو

رولبرینگ ناچی چیست ؟

در حقیقت رولبرینگ ( Roller Bearing) و بلبرینگ (ballBearing ) دو قطعه مهم در هر دستگاهی است که موتور رانشی دارند. حداقل یکی از این دو قطعه معمولا در محور موتور اصلی موجود است . کار Bearing در واقع تحمل فشار و تسهیل حرکت است. اینکه از کدام یک از انواع رولبرینگ و بلبرینگ استفاده شود، دقیقا به نوع فشار وابسته خواهد بود .

رولبرینگ ها فشار شعاعی را تحمل می کنند، یعنی فشاری که بر محیط دایره شکل قطعه و معمولا از بالا به پایین است. در صورتی که اگر قطعات یک موتور در بخشی نیاز به تحمل فشار محوری داشته باشند، بلبرینگ ها کارایی خواهند داشت.

این مطلب که رولبرینگ ها معمولا فشار بیشتری نسبت به بلبرینگ ها تحمل می کنند صرفا می تواند یک شایعه خنده دار باشد، چرا که تفاوت رولبرینگ و بلبرینگ فقط در تحمل نوع فشار است.

این قطعات پر کاربرد را برندهای مختلفی در سرتاسر جهان تولید می کنند اما رولبرینگ کویو و رولبرینگ ناچی در این بازار توانسته اند ادعای راستین کیفیت داشته باشند. اما مشکل اصلی اکثر برندهای معروف کپی برداری شرکت های نامعتبر است که دسترسی به قطعه اصل و با کیفیت را با چالش مواجه می کند.

چگونگی تشخیص بلبرینگ تقلبی از عیر تقلبی

پیشنهاد میکنیم صفحه بلبرینگ اس کا اف | ساچمه گرد شیار عمیق یک ردیفه را نیز مشاهده نمایید.

بلبرینگ کویو

کاربرد های رولبرینگ کویو

صحبت از کاربرد های رولبرینگ کویو و توضیح مفصل آن می تواند یک سرفصل کامل و جداگانه را به راحتی پوشش دهد، اما در اینجا قصد داریم کاربرد های رولبرینگ کویو را صرفا تیتروار و گذرا نام ببریم.

استفاده از رولبرینگ در ماشین آلات صنعتی یکی از کاربرد های رولبرینگ است که بسته به نوع دستگاه و چینش قطعات آن می تواند هر یک از انواع بلبرینگ را در ساختارش داشته باشد.

از دیگر کاربرد های رولبرینگ کویو استفاده این قطعات پرکاربرد در اتومبیل ها است که بسته به نوع و قدرت موتور انواع استفاده شده در آن نیز می تواند متفاوت باشد.

مهمترین کاربرد رولبرینگ کویو استفاده آنها در الکتروموتورها است. بزرگترین قطعه ی گردان موتور اکثر دستگاه ها بخشی به نام روتور است که پشتیبانی از آن در بین وظایف رولبرینگ است. انتقال فشار از قطعه ای به نام شافت به قاب موتور، ساپورت کامل شکاف هوا، کمتر و کمتر کردن اصطکاک و در نتیجه استفاده از تمام ظرفیت موتور میتواند از کاربرد های رولبرینگ کویو در اکثر موتورها باشد.

تمام این کاربردهایی که بیان شد این موضوع را روشن می کند که آسیب دیدن رولبرینگ در یک دستگاه به راحتی عملکرد کل سیستم را متوقف خواهد کرد، از این رو اینکه در پروسه تعمیرات و نگهداری خصوصا راجع به این قطعه ی خاص فقط از برندهای معتبر و البته اصل خرید کنیم، نه تنها هزینه اضافی محسوب نمی شود بلکه یک نوع سرمایه گذاری به حساب خواهد آمد.

شماره فنی بلبرینگ ها

نکات مهم هنگام خرید رولبرینگ کویو

خرید رولبرینگ کویو اگر راجع به آن اطلاعات کافی نداشته باشید تقریبا غیرممکن خواهد بود، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تحت هیچ شرایطی مستقیما برای خرید رولبرینگ اقدام نکنید، بلکه این کار را به فردی متخصص بسپارید که تعمیر دستگاه شما را بر عهده گرفته است، اما اگر به هر دلیلی خودتان می خواهید این کار را انجام دهید، نکات مهم هنگام خرید رولبرینگ کویو را در نظر داشته باشید .

اول اینکه راجع به نمایندگی های این برند تحقیق کنید و رولبرینگ را از همان نمایندگی های اصلی بخرید.

دوم اینکه قبل از اقدام به خرید رولبرینگ کویو مشخصات کامل رولبرینگ دستگاه را دقیق یادداشت کنید تا برای پیدا کردن مدل مناسب به دردسر نیفتید.

نکته ی مهم دیگر اینکه از خرید مدل مشابه به شدت پرهیز کنید. در نظر داشته باشید که رولبرینگ یک قطعه کلیدی و مهم است که عملکرد صحیح کل دستگاه و موتور به سلامت و کیفیت آن وابسته است، پس برای خرید یک برند با کیفیت و اصل وقت بگذارید تا از اتفاقات ناخوشایند احتمالی بتوانید به راحتی جلوگیری کنید.

ویژگی های رولبرینگ کویو

ویژگی های رولبرینگ کویو در حقیقت در هر نوع از آن متفاوت است. به طور کلی سه نوع رولبرینگ معروف و کاربردی وجود دارند، نوع استوانه ای (Cylindrical Roller Bearing) دو دایره درون هم است که بین آنها را همانطور که از نام آن پیداست استوانه های غلطان پر می کند که خود به دو نوع تک ردیفه و پر غلطک تقسیم می شوند.

از ویژگی های رولبرینگ کویو در این دسته میتوان به تحمل فشار شعاعی بالا و عدم تحمل فشار محوری اشاره کرد‌.

نوع دیگر رولبرینگ نوعی از رولبرینگ موسوم به مخروطی است. تفاوت مهم رولبرینگ مخروطی با انواع رولبرینگ این است که قطعات گردان بین دو قطعه دایره شکل تفاوت سایز زیادی باهم دارند (اندازه ای که شکل مخروط به خود گرفته اند) یعنی نوع قطعات غلطان در آن، دیگر به شکل استوانه نیست، اما معمولا در جنس ساخت تفاوت چندانی با دیگر انواع رولبرینگ ندارد.

شکل ظاهری این نوع از رولبرینگ باعث شده تحمل فشار محوری و شعاعی نسبتا بالایی داشته باشد، از این رو در ماشین آلات سنگین و صنایع حمل و نقل کاربرد بیشتری دارند.

نوع سوم رولبرینگ های کویو، رولبرینگ سوزنی نام دارد. رولبرینگ های سوزنی در واقع نوعی رولبرینگ استوانه ای به حساب می‌آیند، اما استوانه های غلطان در این نوع از رولبرینگ همانند سوزن باریک و بلند هستند. بنابراین کاملا واضح است که همانند رولبرینگ های استوانه ای تحمل بار محوری پایینی دارند، اما در جواب اینکه رولبرینگ های سوزنی چه تفاوتی با رولبرینگ های استوانه ای دارند باید بگوییم تفاوت اصلی در کاربرد آنهاست .

رولبرینگ های سوزنی در موتورهایی کاربرد دارند که در آنها قطعات ظریف و کوچک کنارهم قرار گرفته اند و فضا محدود است، مثل لوازم برقی خانگی.

از آنجا که دسته بندی انواع رولبرینگ کویو بسیار متنوع است، ویژگی های رولبرینگ کویو نیز می تواند به همان میزان متنوع باشد، اما در اینجا با بیان همین موارد که از اصلی ترین آنها بود حق مطلب ادا خواهد شد.

قیمت رولبرینگ کویو

قیمت رولبرینگ کویو بسته به اینکه کدام یک از انواع رولبرینگ برای شما مناسب باشد متفاوت خواهد بود، اما نکته کلی راجع به قیمت رولبرینگ این است که ممکن است نوع یکسانی از رولبرینگ را در دو مرکز خرید متفاوت با دو قیمت مختلف پیدا کنید. این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که بدبینانه ترین آنها این است که اگر از فروشگاهی که عرضه آن با قیمت پایین تری است خرید کنید، احتمالا یک جنس غیر اصل و تقلبی خریده اید، پس مراقب باشید و خصوصا راجع به قطعات مهم مثل بلبرینگ ریسک نکنید.

البته علت خوش بینانه ای هم میتوان برای تفاوت قیمت رولبرینگ کویو در نظر گرفت، آن هم تفاوت تاریخ خرید نمایندگی های مختلف است که تشخیص اینکه کدام دلیل میتواند درست باشد هم کار پیچیده ای نیست.

جمله آخر اینکه قیمت تقریبی این قطعات پر کاربرد از حدود سیصد هزار تومن شروع می شود و بسته به نوع آن متغیر است، اما برای داشتن قیمت دقیق و بروز آن باید یک تماس تلفنی کوتاه با یکی از نمایندگان فروش داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *