علائم خرابی بلبرینگ

علائم خرابی بلبرینگ


علائم خرابی بلبرینگ : بلبرینگ یک قطعه بسیار ضروری می باشد که در بیشتر ابزار آلات وجود دارد که همین امر باعث شده است که این محصول جزو پرفروش ترین محصولات در بازار شود و فروش خوبی را به خود اختصاص دهد. بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام شکل ظاهری و کاربرد گوناگونی دارند، در نتیجه هنگام خرید توجه کنید بلبرینگی که مورد نیاز شما می باشد را انتخاب کنید.

بلبرینگ ها امکان دارد به مرور زمان دچار خرابی شوند، در نتیجه هر وقت احساس کردید که بلبرینگ خراب شده است آن را تعمیر و یا تعویض نمایید.

یکی از علائم خرابی بلبرینگ، صدای ان می باشد، به گونه ای که وقتی خودرو و یا هر قطعه شما کار می کند شما شاهد به وجود آمدن یک صدا در داخل آن خواهید شد که قطعا همین صدا نشان دهنده خرابی بلبرینگ خواهد بود.

روش تشخیص بلبرینگ skf اصل و تقلبی

جهت خرید بلبرینگ skf  با ضمانت اصالت کالا میتوانید با بازرگانی اسپین بیت تماس و یا لینک زیر را دنبال نمایید

فروش بلرینگ و رولبرینگ

1) صدای بلبرینگ

صدای خرابی بلبرینگ  و علائم خرابی بلبرینگ بسیار مشخص می باشد، به گونه ای که وقتی بلبرینگ خراب باشد، شما صدا های شبیه به تق تق را در خودروی خود مشاهده می نمایید که این صدا به قدری بلند می باشد که شما در کمترین زمان به راحتی می توانید این صدا را تشخیص دهید. همچنین صدای ساییده شدن و وز وز نیز از خودروی شما وقتی شنیده می‌شود، نشان دهنده خرابی بلبرینگ می باشد، زیرا وقتی بلبرینگ ها دچار خرابی شوند سریع فرسوده می‌شوند.

دلایل صدای بلبرینگ چرخ چیست ؟

دلایل صدای بلبرینگ چرخ متفاوت و بسیار زیاد می باشد که از جمله آن ها می توان به نداشتن گریس اشاره نمود، زیرا وقتی شما بلبرینگ را روغن کاری می کنید از ایجاد گرمای شدید این محصول جلوگیری خواهید نمود، در نتیجه هنگام کار صدایی از بلبرینگ شنیده نمی شود، ولی در صورتی که آن را روغن کاری نکرده باشید، به صورت خشک به کار می‌کند و شاهد شنیدن صداهای خاصی می باشید.

از دیگر دلایل صدای بلبرینگ می توان به وارد شدن آب شور به داخل ماشین و تماس آن با بلبرینگ ها اشاره نمود، در نتیجه آب شور قاتل بلبرینگ می باشد و در صورت تماس بلبرینگ با آب شور حتماً بلبرینگ خود را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و سطح آن را تمیز کنید.

از دیگر دلایل صدای بلبرینگ چرخ فرسوده بودن آن می باشد، زیرا اگر دچار فرسودگی شده باشد قطعاً هنگام کار کردن صداهایی را از خود ایجاد می نماید.

تشخیص صدای خرابی بلبرینگ به قدری آسان می باشد که هر شخص به تنهایی می تواند این صدا را تشخیص دهد، به همین منظور نیاز به تجربه و مهارت خاصی ندارد.

آشنایی با بلبرینگ های خطی

جهت خرید بلبرینگ با ضمانت اصالت کالا میتوانید با بازرگانی اسپین بیت تماس و یا لینک زیر را دنبال نمایید

ساییدگی بلبریمگ و علائم خرابی بلبرینگ

۲) ساییدگی ناهموار لاستیک

یکی از علائم خرابی بلبرینگ، ساییدگی ناهموار لاستیک ها می باشد که این ساییدگی ها به چند صورت بوده و از ظاهر لاستیک ها کاملاً مشخص و نمایان می باشد. وقتی بلبرینگ لاستیک ها خراب شود، باعث تورم لاستیک ها خواهد شد، همچنین هنگامی که شما در سرعت بالا قرار دارید، فرمان و چرخ ها به صورت زاویه دار حرکت می‌کنند که همین امر باعث ساییدگی و ناهمواری بیش از حد لاستیک ها خواهد شد.

وقتی که لاستیک شما دچار ساییدگی و ناهمواری شد، قطعاً آج لاستیک نیز فرسوده خواهد شد و از آنجایی که آج لاستیک بسیار مهم می باشد، در صورت خرابی و فرسایش امکان دارد راننده کنترل سرعت خود را از دست بدهد.

یکی از علائم بد بودن بلبرینگ چرخ، سایش نا هموار لاستیک ها می باشد که این امر باعث می‌شود که یکی از لاستیک های ماشین نسبت به سایز ماشین های دیگر غیر طبیعی بوده و از آنجایی که بیشتر چرخ های ماشین به مرور زمان دچار فرسودگی می‌شوند، ولی اگر همین سایش و فرسودگی به صورت ناهموار باشد، نشان دهنده این می باشد که بلبرینگ آن دچار مشکل شده است.

در برخی از موارد ساییدگی ناهموار لاستیک ها بر اثر خرابی بلبرینگ باعث پوسته پوسته شدن سطح لاستیک و به مرور زمان خرابی آن خواهد شد و در نتیجه وقتی شما این موضوع را مشاهده نمودید، حتماً در صدد رفع آن باشید که امکان به وجود آمدن مشکلات از جمله تصادف و خیلی از موارد دیگر وجود دارد.

وقتی لاستیک ها به صورت نا همواره ساییده شده باشند، باعث می‌شود که شما نتوانید تعادل فرمان خود را به خوبی حفظ کنید و فرمان به یک سمت کشیده شود، در نتیجه علاوه بر اینکه لاستیک شما دچار خرابی می شود، سایر قطعات دیگر نیز خراب خواهد شد که همین امر هزینه های بسیار بالایی را در بر خواهد داشت.

عوامل موثر بر قیمت رولبرینگ

جهت خرید رولبرینگ با ضمانت اصالت کالا میتوانید با بازرگانی اسپین بیت تماس و یا لینک زیر را دنبال نمایید

فروش بلبرینگ و رولبرینگ ناچی و مزیتهای آن

۳) حرکت زیاد چرخ ها

ممکن است شما هنگام رانندگی حس کرده باشید که صداهای ناهنجاری از چرخ ها به گوش می رسد، با وجود اینکه در بیشتر موارد برخی از این صدا ها کاملاً عادی می باشد، ولی در برخی از موارد نیز همین صداها باعث ایجاد خطراتی برای راننده و سرنشینان آن خواهد شد. فرسوده شدن بلبرینگ چرخ ها باعث حرکت زیاد چرخ ها و لرزش آنها شده که یکی از دلایل آن بالانس نبودن چرخ ها می باشد و ممکن است لاستیک پله داشته باشد و شما هنگام حرکت شاهد لغزش‌هایی از آن باشید.

هرچقدر مسیری که شما در آن رانندگی می کنید هموارتر باشد، قطعاً چرخ شما کمتر دچار خرابی خواهد شد و علاوه بر آن نحوه رانندگی فرد نیز تاثیر به سزایی بر روی عمر چرخ ها دارد.

یکی دیگر از علائم خرابی بلبرینگ چرخ ها حرکت زیاد آن ها می باشد. حرکت زیاد چرخ باعث ایجاد صداهای خاصی می شود که از جمله این صدا غژ غژ و یا تق تق می باشد که بیشتر این صداها را هنگام عبور از روی دست انداز ها می شنوید.

لرزش زیاد ماشین و علائم خرابی بلبرینگ

۴) لرزش فرمان ماشین

در علائم خرابی بلبرینگ باید گفت که شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام رانندگی متوجه لرزش فرمان شده باشید. اگر فرمان خودرو شما در حالت عادی و هنگام رانندگی می لرزد در مرحله اول با میزان فرمان به بررسی لرزش فرمان خود بپردازید. با میزان فرمان اندازه دهانه جلو و عقب چرخ های جلو بررسی می‌شود و اگر مشکل با میزان فرمان رفع نشود، قطعاً باید به سراغ عوامل دیگر بروید.

خراب بودن بلبرینگ یکی دیگر از دلایل لرزش فرمان می باشد که همین خرابی باعث می‌شود وقتی شما در جاده حرکت می کنید به خوبی لرزش فرمان را حس نمایید و همچنین صداهای متفاوتی از خودرو نیز به گوش خواهد رسید. اگر مشکل از بلبرینگ باشد شما در حرکات اولیه خودرو سبب لرزش فرمان خواهید شد و اگر بلبرینگ شما خراب باشد و شما به سرعت خود ادامه دهید، مشکلات جدی را در پی خواهد داشت و با پایین آمدن سرعت شما می توانید صدای آن را مجدداً بشنوید.

از دیگر دلایل لرزش فرمان تنظیم نبودن باد لاستیک بوده و همچنین متفاوت بودن کیفیت و اندازه لاستیک نیز تا حدی می‌تواند بر روی لرزش فرمان تاثیرگذار باشد.

کاربرد رولبرینگ و عوامل موثر بر قیمت رولرینگ

جهت خرید رولبرینگ skf با ضمانت اصالت کالا میتوانید با بازرگانی اسپین بیت تماس و یا لینک زیر را دنبال نمایید

متمیل شدن ماشین به یک طرف و علادم خرابی بلبرینگ

۵) متمایل شدن ماشین به یک سمت

یکی از علائم خرابی بلبرینگ  ماشین، متمایل شدن ماشین به یک سمت می باشد. همچنین هنگامی که تعادل در چرخ وجود نداشته باشد فرمان به یک سمت کشیده می شود. یکی از دلایل کشیده شدن ماشین به یک سمت این بوده که هنگام تعویض لاستیک به جهت چرخش تایرها توجه نکرده اید و در این شرایط باید به جهت چرخش لاستیک ها دقت کنید تا لاستیک ها در جهتی باشند که فلش قرارگیری لاستیک ها در هنگام حرکت رو به جلو به سمت جلوی خودرو باشد.

هدف استفاده از بلبرینگ ها چیست

علت خراب شدن بلبرینگ چیست ؟

علائم خرابی بلبرینگ : بیشتر ماشین آلات ها دارای بلبرینگ هستند، در نتیجه وقتی از آن استفاده می کنید قطعاً باید نکات مهم در نگهداری بلبرینگ ماشین را بدانید تا عمر بلبرینگ شما بالاتر رود و شما مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید که از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر خواهد بود، زیرا اگر این نکات را ندانید فقط به مرور زمان و در کوتاه ترین مدت بلبرینگ شما خراب می‌شود و شما مجبور به تعویض آن خواهید بود.

بلبرینگ ها به دلایل مختلف دچار خرابی می شوند، در نتیجه شما هنگام مشاهده نمودن هر کدام از این خرابی ها حتما علت آن را جویا شوید و مشکل آن را برطرف کنید، زیرا اگر به موقع بلبرینگ خود را تعمیر نکنید، باعث خراب شدن قطعات دیگر نیز خواهد شد.

یکی از علل خرابی بلبرینگ استفاده بیش از حد آن ها می باشد، زیرا هر بلبرینگ تاریخ خاصی دارد که شما طبق آن باید از آن استفاده نمایید.

یکی دیگر از دلایل خراب شدن بلبرینگ ایجاد اصطکاک و فرسایش می باشد. همچنین اگر این بلبرینگ ها در دما و رطوبت زیاد قرار بگیرند، امکان دارد دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نیز شوند.

یکی دیگر از دلایل خرابی بلبرینگ روغن کاری نکردن آن می‌باشد، زیرا روغن کاری باعث می شود که بارها به صورت روان تر کار کنند و اگر شما را روغن کاری نکنید باعث خرابی زودتر بلبرینگ ها خواهید شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *