خرید بهترین بلبرینگ

خرید بهترین بلبرینگ با رشد تلکنولوژي دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی به یکی از بخش های جدا نشدنی زندگی ما تبدیل شده اند و برای ادامه زندگی مدرن امروزی به تمامی آنها نیاز است .

تمامی این ماشین آلات برای اینکه بتوانند بدون اختلال و به بهترین نحوه کار کنند نیاز به برخی قطعات جدا هستند که روی این دستگاه ها نصب می شوند و به عملکرد بهتر آن کمک می کنند .

بلبرینگ نمونه ای از این قطعات می باشد که امروزه به عنوان یک قطعه صنعتی واجب و ضروری برای ماشین آلت تبدیل شده است و بدون آن اغلب دستگاه ها یا نمی توانند کار کنند و یا در صورتی کار کردن دچار خرابی های شدید می شوند .

در این مقاله قصد داریم که به بررسی دقیق و جامع بلبرینگ ها بپردازیم و نکات مهم که شما در رابطه با این محصولات باید بدانید را بیان خواهیم کرد ،  دانستن این نکات به شما کمک می کند که بتوانید بهترین و مناسب ترین بلبرینگ را تهیه کنید .

پس در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه را ندارید ادامه این مقاله را از دست ندهید .

برای آشنایی با انواع گریس SKF میتوانید این صفحه را دنبال نمایید.

بهترین برندهای طراحی فروش بلبرینگ های شیار عمیق دو طرفه

بلبرینگ چیست ؟

خرید بهترین بلبرینگ در زمان های قدیم یکی از مشکلات اساسی که وجود داشت و بیشتر صنایع با آن درگیر بودند ، اصطکاک ایجاد شده در دستگاه در حین کار کردن بود ، این اصطکاک به دلایل مختلفی از جمله سایش اعضای ماشین به هم دیگر ، چرخش عضو ها و … رخ می داد ، این مشکل باعث شده بود که استفاده از ماشین آلت صنعتی خیلی سخت شود و آسیب های مالی زیادی وارد شد زیرا که طول عمر دستگاه را کاهش می دهد و ممکن است که حتی به طور کامل دستگاه را از کار بیاندازد .

برای رفع این مشکل مهندسان زیادی دست به کار شدند تا بتوانند که راهکاری را بیابند ، در این راستا نیز راه های زیادی پیشنهاد شد که استفاده از بلبرینگ ها بهترین و کار آمد ترین آنها بود .

بلبرینگ ها یک نوع قطعات صنعتی هستند که در ماشین آلات دارای دوران استفاده می شوند ، این محصولات دارای انواع مختلفی هستند که دارای ویژگی های خاص خود می باشند و در دستگاه های مناسب خود مورد استفاده قرار میگیرند . یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که بلبرینگ ها را از یک دیگر متمایز می کند نوع باری است که می توانند تحمل کنند ، معمولا این محصولات یا بار شعاعی یا بار محوری و یا هر دوی آنها را می توانند که تحمل کنند . همچنین در ساختار اغلب بلبرینگ ها از قفسه ، رینگ های داخلی و خارجی ، کاسه نمد و ساچمه استفاده می شود .

وظایف اصلی :

به طور کلی بلبرینگ ها دارای وظایف مختلفی هستند اما اصلی ترین آن کاهش نیروی اصطکاک و افزایش سرعت دستگاه می باشد .

در این بخش به برخی از مهم ترین وظایفی که این محصولات دارند اشاره خواهیم کرد :

  • کمک به انتقال بهتر نیرو بین قطعات :

یکی از وظایف اصلی که بلبرینگ ها دارند این است که باید بتوانند بار و نیروی وارد شده به دستگاه را به خوبی بین دیگر بخش ها منتقل کنند . به عبارت دیگر باید که بتواند شرایطی را ایجاد کند که قطعات به خوبی روی هم حرکت کنند و یا بچرخند و در عین حال اصطکاک را نیز کاهش دهد .

  • جلوگیری از ایجاد اصطکاک :

همان طور که اشاره شد یکی از وظایف اصلی بلبرینگ ها این است که اصطکاک ناشی از حرکت قطعات دستگاه روی یکدیگیر را کاهش دهد .

  • جلوگیری از سایش قطعات و سطوح :

یکی از مشکلات جدی که حرخش و حرکت بخش های مختلف یک دستگاه روی هم ایجاد می کند سایش می باشد ، در صورتی که شما در ماشین خود از بلبرینگ مناسب استفاده نکنید این سایش ها ادامه دار می شوند و از جایی به بعد تمامی سطوح از بین خواهد رفت و آسیب شدیدی به دستگاه شما وارد می شود .

برای خرید بهترین بلبرینگ شما باید که به خوبی دستگاه خود و انواع مختلف از بلبرینگ ها را بشناسید و سپس اقدام به خرید بهترین و مناسب ترین بلبرینگ برای خود کنید ، به همین دلیل است که انتخاب نوع درست این محصولات باید توسط کارشناس مربوطه و یا فردی متخصص در این زمینه انجام شود زیرا همان طور که استفاده درست از بلبرینگ ها به عملکرد مفید دستگاه شما کمک میکند ، در صورتی که از بلبرینگ اشتباه استفاده کنید نیز دستگاه شما آسیب های جدیدی نیز می بیند .

در قسمت بعدی برای اینکه شما  برای خرید بهترین بلبرینگ بیشتر با این قطعات آشنا شوید برخی از پرکاربرد ترین و اصلی ترین نوع آنها را به صورت مختصر به شما معرفی خواهیم کرد .

رولبرینگ ساچمه سوزنی

پیشنهاد میکنیم صفحه رولبرینگ SKF را نیز دنبال و با انواع رولبرینگ SKF آشنا شوید.

انواع بلبرینگ ها :

خرید بهترین بلبرینگ بلبرینگ ها دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس نوع طراحی که دارند هر یک عملکرد مختلفی را از خود نشان می دهند ، در این بخش قصد داریم که برخی از مهم ترین  و نام آشنا ترین بلبرینگ های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم :

  • بلبرینگ‌های شیار عمیق :

ممکن است که این نمونه ها را با نام بلبرینگ شش هزاری نیز بشناسید که دلیل این نام را به شما توضیح خواهیم داد .

بلبرینگ های شیار عمیق از اولین نمونه های تولید شده هستند و از زمان های قدیم تا به امروز مورد استفاده قرار میگیرند .

ساختار این محصولات نسبت به نمونه های جدید تر ساده تر می باشد و پیچیدگی خاصی ندارد و از ساچمه ، رینگ داخلی و خارجی و همچنین  قفسه  ساخته شده اند .

از اصلی ترین ویژگی های این نمونه ها این است که می توانند به خوبی هم بار محوری و هم بار شعاعی را تحمل کنند .

این نمونه ها در دو دسته تک ردیفه و دو ردیفه تولید می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد ، نوع تک ردیفه خود در انواع مختلفی تولید می شود که با استفاده از یک عدد فنی که در سری 6000 قرار دارد معرفی می شوند ، مثل شیار عمیق تک ردیفه 6000 ، 6001 ، 6002 ، 6003 و … ، به همین دلیل برخی تحت عنوان بلبرینگ سری شش هزار نیز این محصولات را می شناسند .

به نوع دو ردیفه نیز برخی بلبرینگ دو تایی می گویند که به دلیل وجود دو ساچمه ردیفه در آنها است .

در رابطه با خرید بهترین بلبرینگ باید گفت که به دلیل سادگی نصب و طراحی ، قیمت این نوع از بلبرنیگ ها نیز به نسبت بقیه کم تر است .

  • بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای :

یکی دیگر از پرکاربرد ترین نمونه از بلبرینگ ها بلبرینگ سری 7000 هزار یا همان تماس زاویه ای ها هستند .

برخلاف شیار عمیق که می تواند هر دو نیروی محوری و شعاعی را تحمل کند ، بلبرینگ های تماس زاویه ای می توانند که فقط بار محوری را تحمل کنند به همین دلیل باید که در شرایطی استفاده شود که فقط بار محوری دریک جهت به دستگاه وارد می شود .

این نمونه ها نیز در دو نوع تک ردیفه و دو ردیفه تولید می شوند ، در نوع یک ردیفه زاویه ای شیارها به گونه ای قرار گرفته اند که انتقال نیرو از رینگ به رینگ دیگر تحت یک زاویه ای مشخص انجام میگیرد به همین دلیل است که بلبرینگ زاویه تک ردیفه عملکرد بهتری را به نسبت شیاردار تک ردیفه از خود نشان می دهند .

در بلبرنیگ های تماس زاویه ای تک ردیفه زوایه 40  درجه وجود دارد و دراکثر نمونه های دو ردیفه این مقدار به 32 درجه می رسد .

  • بلبرینگ‌های کف گرد :

این نمونه ها نیز در صنایع مختلف به صورت گسترده مورد استفاده قرار میگیرند .

بلبرینگ های کف گرد قابلیت تحمل بار های از نوع محوری را دارند ، و در دو نوع تک ردیفه و دو ردیفه تولید می شوند .

یکی از مزیت های خوب این محصول آسان بودن مونتاژ آن است که کار را خیلی آسان تر کرده است .  همچنین ظرفیت تحمل بار این محصول نیز خیلی بالا است و می تواند تا حد زیادی بار محوری را تحمل کند .

به طور کلی اگر بخواهیم که یک تقسیم بندی را بیان کنیم یا به عبارتی انواع بلبرینگ های کف گرد را بیان کنیم مهم ترین آنها عبارت است از :

  1. کف گرد یک طرفه
  2. یک طرفه با واشر محفظه کروی و واشر نگهدارنده
  3. کف گرد دو طرفه

همچنین بلبرینگ کف گرد پلاستیکی ، بلبرینگ کف گرد کارواش ، بلبرینگ کف گرد سوزنی ، بلبرینگ کف گرد پراید نیز از پرکاربرد ترین نمونه از این محصولات هستند .

  • بلبرینگ‌های خود تنظیم :

در رابطه با خرید بهترین بلبرینگ  بهتر است بدانید که این بلبرینگ برای اولین بار توسط شرکت مشهور SKF به طراحی و تولید شده است ، این بلبرینگ ها نسبت به نمونه های دیگر  اصطکاک کمتری را تولید می کنند و همچنین این قابلیت را به دستگاه می دهد تا با سرعت بالایی بچرخد .

پروفیل شیار رینگ خارجی استفاده شده در این نوع بلبرینگ نیز به صورت کروی است .

بلبرینک خود تنظیم در سه نوع بلبرینگ خود تنظیم ساختار اصلی ، بلبرینگ خود تنظیم با رینگ داخلی پهن ، بلبرینگ خود تنظیم دارای آب بند که هر کدام دارای قابلیت ها و ویژگی های خاصی می باشند و توسط کمپانی اس کا اف به تولید می رسند .

از مهم ترین مزیت های این محصول نیز می توان به اصطکاک کم ، صدای کم ، هزینه نگه داری و تعمیرات کم ، چرخش با سرعت های بالا و … .

  • بلبرینگ ایگرگ :

می توان گفت که این نمونه تغییر یافته نوع شیار عمیق است که مهندسان با بازسازی بیلبرینگ های شیار عمیق توانسته اند که این محصول را تولید کنند .

از اصلی ترین مزیت های بلبرینگ ایگرگ می توان به :

  1. مونتاژ ساده و آسان به طوری که در کمترین زمان می توانید محصول را نصب کنید .
  2. در برابر ناهمراستایی اولیه این نوع از محصول مقاوم است .
  3. دارای عمر طولانی می باشد در صورتی که در دستگاه درست ازآن استفاده شود .
  4. باعث کاهش سطح ارتعاش و نویز
چگونگی تشخیص بلبرینگ تقلبی از عیر تقلبی

پیشنهاد میکنیم صفحه بلبرینگ اس کا اف | ساچمه گرد شیار عمیق یک ردیفه را نیز مشاهده نمایید.

خرید بهترین بلبرینگ :

خرید بهترین بلبرینگ تا به اینجا با مفهموم کلی بلبرینگ به همراه مهم ترین وظیفه و همچنین انواع آنها آشنا شده اید ، دانستن این موارد به شما کمک می کند که بتوانید به خوبی نمونه مناسب از بلبرینگ ها را انتخاب کرده و تهیه کنید .

در این بخش به عنوان سخن پایانی قصد داریم مهم ترین نکاتی که باید در زمان انتخاب و خرید بلبرینگ به آن توجه کنید را به شما بیان کنیم  :

  1. برند محصول : امروزه برند های مختلفی به تولید انواع مختلف از بلبرینگ ها را به تولید می رسانند ، اما حتما شما سعی کنید که محصولات برند های مطرح دنیا همانند اس کا اف ، FAG ، KOYO ، TIMKEN ، NTN ، و … را تهیه کنید زیرا که کیفیت محصول تاثیر زیادی را روی دستگاه شما دارد .

پس با اینکه هزینه برخی از این محصولات ممکن است که بالا باشد اما با  این حال کیفیت بالایی دارند و عملکرد دستگاه شما را تا حد زیادی می تواند که بالا ببرد .

  1. نوع بلبرینگ : در رابطه با انواع بلبرینک ها کمی در بخش های قبلی توضیح دادیم ، البته تمامی نوع های بلبرینگ ها به این موارد ذکر شده محدود نمی شود و تعداد زیاد دیگری نیز وجود دارد .

همان طور که قبلا هم توضیخ دادیم  نوع مناسب بلبرینگ را فردی متخصص باید که انتخاب کند زیرا نیاز است که شناخت خوبی را از طراحی و قطعات صنعتی داشته باشد تا تشخیص دهد که کدام نوع مناسب تر است .

  1. اصل بودن محصول : حتما باید که از نمونه های اصلی استفاده کنید ، برای هر برند معمولا نشانه های وجود دارد که با توجه به آنها می توانید که تشخیص دهید آیا نمونه اصل است یا خیر ، حتما سعی کنید قبل از اینکه خرید کنید در رابطه با این موضوع تحقیق کنید و سپس اقدام به خرید کنید . علاوه بر این از نمایندگی های رسمی خرید کنید تا احتمال خرید نمونه فیک کاهش پیدا کند .
  2. قیمت : بلبرنیگ ها معمولا قیمت های مشخصی دارند که با یک جست و جوی ساده می توانید آنها را پیدا کنید .

در صورتی که این موارد را رعایت کنید موفق به خرید بهترین بلبرینگ خواهید شد .

چگونگی تشخیص بلبرینگ تقلبی از عیر تقلبی

جهت مشاهده و آشنایی با انواع بلبرینگ می توانید این لینک را دنبال نمایید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *