روش ساخت انواع بلبرینگ

روش ساخت انواع بلبرینگ


واردات انواع بلبرینگ چه مزایایی دارد و باید دارای چه شرایطی باشد؟ همان طور که می دانید واردات بلبرینگ یکی از ضروری ترین واردات کشور می باشد . ما از بلبرینگ ها استفاده های زیادی می کنیم و این قطعات بسیار پرکاربرد، مفید و ضروری می باشند.

از بلبرینگ ها در صنایع مختلفی از قبیل : صنایع کشاورزی ، خودروسازی ،راه سازی ، داروسازی و …استفاده می شود. در کل در هر وسیله‌ای که در آن گردش وجود داشته باشد به وجود بلبرینگ ها نیاز داریم . برای همین واردات بلبرینگ یکی از ضروری ترین واردات در کشور می باشد .

در چند سال پیش حدود ۷ الی ۸ هزار تن بلبرینگ از کشورهای آلمان ، اسپانیا ، ترکیه و چین وارد کشور ایران می شد . در واردات بلبرینگ ها برندهای f e g محصول کشور آلمان ، برند n a c h i محصول کشور ژاپن، برند  s k f محصول کشور سوئد از لحاظ کیفیت جزو شناخته ترین و برترین برند ها می باشند .

برای تعیین کردن کیفیت بلبرینگ ها دو نوع استاندارد کلی وجود دارد . ملاک هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد شامل متریال ، ترکیبات شیمیایی ، ویژگی‌های فیزیکی ، مقاومت فشاری قطعه‌ها ، مقاومت در برابر پوسیدگی و خوردگی و ….می باشد .

محصولات وارداتی باید گواهینامه های استاندارد داشته باشند . وارد کننده باید اطلاعات کاملی در مورد بلبرینگ ها داشته باشد تا بتواند بهترین و باکیفیت ترین محصول را وارد کشور کند و به بازار عرضه نماید، اگر با دقت و بررسی کامل محصول خود را انتخاب کند می تواند سود خوبی در بازار به دست بیاورد و هم چنین تقاضای بیشتری هم دریافت کند .

تحمل بار بر بلبرینگ ها

هر بلبرینگ چه میزان بار را می تواند تحمل کند ؟رولبرینگ ها توانایی تحمل کردن بار بیشتری را نسبت به بلبرینگ ها دارند و همینطور بلبرینگ هایی که بدون قفسه هستند قدرت تحمل کردن بار بیشتری را نسبت به بلبرینگ های قفسه دار دارند .

برای بارهای سنگین و زیاد باید از رولبرینگ ها استفاده کرد . بلبرینگ ها برای حمل کردن بارهای کم یا متوسط مناسب هستند . برای بارهای محوری بلبرینگ های کف گرد و بلبرینگ های چهار نقطه ای مناسب می باشند . برای تحمل بار محوری از یک جهت از بلبرینگ های کف گرد یک طرفه استفاده می‌شود و برای تحمل کردن بار محوری در دو جهت بلبرینگ های کف گرد دو طرفه مناسب می باشند .

 بارهای محوری نیرو را به طور مساوی بر روی غلطک منتقل می‌کنند . یکی از انواع بارهای محوری پیش بار نامیده می شود که در واردات انواع بلبرینگ بسیار به آن توجه میشود، اضافه کردن پیش بار مزایای زیادی دارد  از قبیل :

 ۱_ محافظت از لغزش بیش از حد .

 ۲_ افزایش سفتی کاهش ارتعاش و اصطحکاک کشویی .

۳_ دقت بالا در اجرا

۴_ باعث افزایش ظرفیت بار میشود .

روش ساخت انواع بلبرینگ

روش ساخت انواع بلبرینگ

قبل از  واردات انواع بلبرینگ بهتر است  پروسه  وروش ساخت انواع بلبرینگرا بشناسیم .رینگ های داخلی و خارجی به یک روش ساخته می‌شوند . دستگاه اتوماتیک رینگ ها را برش می زند، رینگ ها کمی بزرگ تر از ابعاد مورد نیاز برش داده می‌شوند چون فولاد وقتی در حرارت قرار بگیرد یا تاب برمی‌دارد و یا دارای موج می شود. پس از برش ماشین کاری نهایی را روی رینگ ها انجام می دهند. رینگ ها را اول در حرارت بالا قرار می‌دهند و سپس آن را در هوای سرد قرار می دهند. این کار باعث می شود رینگ ها سخت و مقاوم شوند و دوام بیشتری داشته باشند.

بعد از تمام شدن این مرحله رینگ ها توسط چرخ سنگ برش داده می‌شوند. بعد از اتمام مراحل رینگ ها و ساچمه ها را باید با هم مونتاژ کرد .

مرحله بعدی ساخت ساچمه می باشد که کمی سخت است و از یک سیم ضخیم به وجود می آید. این سیم وارد دستگاه برش می شود و به قطعات کوچک تبدیل می‌شود و توسط فرایندی به نام فورج سرد به ساچمه تبدیل می شود . ساچمه ها را مانند رینگ ها درون کوره قرار می دهند و بعد در هوای سرد می گذارند چون هر دو از یک جنس هستند. پس عملیات حرارتی هر دو به یک صورت می باشد .

بعد از ساخت رینگ و ساچمه نوبت به ساخت قفسه می‌رسد . یک ورق نازک را پرس می کنند و بعد از تمام شدن دو ورق با هم منطبق می شوند . قالب مورد نظر را وسط این دو ورق می گذارند تا در هنگام خم شدن شکل قالب را به خود بگیرند و بعد آماده مونتاژ می‌شوند.

بعد از اتمام تمام مراحل نوبت به مونتاژ کردن آن ها می‌رسد. اول رینگ داخلی را درون رینگ خارجی قرار می‌دهند و بعد ساچمه ها را بین دو رینگ قرار می‌دهند و بعد از قرار گرفتن ساچمه ها قفسه ها نصب می‌شود و به این صورت بلبرینگ ها آماده می شوند.

پیشنهاد میکنیم مقاله مزیت های بلبرینگ fag را نیز دنبال کنید اطلاعات مفیدی را دریافت خواهید کرد.

تقسیم بندی بلبرینگ ها بر چه اساسی صورت می گیرد؟

 قبل از واردات انواع بلبرینگ خالی از لطف نیست که با اجزای بلبرینگ ها آشنا شویم:

 ۱_ حلقه داخلی

 ۲_ حلقه خارجی

 ۳_ قفسه نگهدارنده ساچمه ها

 ۴_ المان های ساچمه

 انواع بلبرینگ ها و تقسیم بندی آن ها به  این صورت است :

 ۱_بلبرینگ های شیار عمیق : این نوع از بلبرینگ ها یکی از پرکاربردترین بلبرینگ ها در صنعت می باشند به این علت که این بلبرینگ دارای شیارهایی با شعاع های متناسب با شعاع ساچمه ها در رینگ های داخلی و خارجی می باشند. به این نوع بلبرینگ ها شیار عمیق می‌گویند .

این نوع از بلبرینگ تحمل بارهای شعاعی را دارند و تا حدودی هم بارهای محوری را می توانند تحمل کنند .

 ۲_ بلبرینگ و رولبرینگ های خود تنظیم : این نوع از بلبرینگ ها دارای قابلیت خود تنظیم می باشند و در شرایط ناهمراستایی مشکلی برای آنها به وجود نمی آید .

۳_ بلبرینگ ها و بلبرینگ های کف گرد : این نوع از رولبرینگ ها قادر به تحمل بارهای محوری زیاد می باشند و برای تحمل بارهای شعاعی مناسب نیستند.

۴_ رولبرینگ استوانه ای : این نوع از بلبرینگ یکی از پرکاربردترین انواع آن در صنعت می باشد که قادر به تحمل کردن مقدار زیادی بار شعاعی می باشد .رولبرینگ های استوانه ای به دو دسته شناور و غیر شناور تقسیم‌بندی می‌شوند.

بلبرینگ های غیر شناور قادر به تحمل کردن بار محوری فقط از یک جهت می باشند ولی رولبرینگ های شناور از دو جهت می‌توانند بارهای محوری را تحمل کنند.

۵_ رولبرینگ بشکه‌ای : یکی از انواع بلبرینگ های استوانه‌ای رولبرینگ های بشکه ای می‌باشد و در بلبرینگ های خود تنظیم هم از این رولبرینگ ها استفاده می شود.

 ۶ _ رولبرینگ مخروطی : تحمل کردن ترکیبی بارهای شعاعی و محوری مناسب رولبرینگ های مخروطی می باشد .

خرید اینترنتی انواع بلبرینگ

بلبرینگ ها قطعه هایی هستند که برای به گردش در آوردن اجسام به کار می روند و به همین خاطر بلبرینگ‌ها یکی از قطعه های بسیار ضروری و پرکاربرد در دنیای امروز می باشند . در خرید بلبرینگ به فاکتورهای زیادی باید دقت کرد مثل جنس بلبرینگ ، برند سازنده آن ، مدل آن ، سایز و نوع بلبرینگ و …. هم چنین به خدمات پس از فروشی که هر شرکت در اختیار خریدار قرار می دهد هم باید توجه داشت .

متاسفانه امروزه در بازار جنس های تقلبی و مشابه بسیار زیاد شده است. برای همین باید جنس اصل و تقلبی را تشخیص دهید و آگاهانه خرید کنید که تاثیر زیادی در کیفیت واردات انواع بلبرینگ دارد . به نوع بسته‌بندی و شکل جعبه دقت کنید ، هم چنین نوشته های روی بلبرینگ هم گویای تقلبی و اصل بودن محصول است چون هر شرکت و برند فونت مخصوص به خود را دارد. به کد های درون کاتالوگ دقت کنید که با کد های روی جعبه ی بلبرینگ هم خوانی داشته باشند .

خوب است که علامت خراب شدن بلبرینگ ها را بدانید :

 ۱ _ ساییده شدن

 ۲ _ خزش .

 ۳ _خراب شدن قفسه‌ها .

 ۴ _ زنگ زدگی .

 ۵ _ تغییر رنگ .

۶ _ پیدا شدن لکه .

 ۷_ پوسته پوسته شدن .

 ۸ _ ایجاد شدن حفره.

 ۹_ ترک خوردن و لب پر شدن .

 برای اینکه از خراب شدن زود هنگام بلبرینگ پیشگیری کنید باید دقت کنید که از شرکت های معتبر خرید کنید.

برند های مختلف بلبرینگ

1_ شرکت ( uBc ) : یکی از تولید کننده های برتر بلبرینگ در دنیا می باشد . این شرکت متعلق به کشور چین است و در ساخت بلبرینگ بسیار فعال می باشد . این شرکت محصولات خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت عرضه می نماید .

 ۲ _ شرکت ( faj ) : این برند که متعلق به یک شرکت آلمانی می باشد جزو اولین برند ها در ساخت بلبرینگ ها می باشد .

 ۳ _ شرکت ( nsk ) : این شرکت در سال ۱۹۱۶ در کشور ژاپن تاسیس گردید . این شرکت دارای پیشرفته ترین دستگاه ها می باشد و با کیفیت ترین محصولات را ارائه می‌دهد .

 4 _ شرکت ( ina ) : این شرکت توسط جرج اسکافلر در کشور آلمان تاسیس گردیده است.

5 _ شرکت ( ntn ) : این شرکت دارای تعداد زیادی کارخانه می باشد و محصولات بسیار با کیفیتی را به بازار وارد می کند .

 ۶ _ شرکت ( koyo ) : این برند متعلق به یک شرکت ژاپنی می باشد که در سال ۱۹۲۱ تاسیس شده است و شش شرکت و ۸ کارخانه دارد.

 7 _ شرکت ( timken ) : هنری تیمکن مخترع رولبرینگ های مخروطی و موسس این شرکت می باشد .

 8 _ شرکت ( nachi ) : این شرکت طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد و یکی از محبوب ترین شرکت ها در ساخت بلبرینگ ها می باشد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *