خرید بلبرینگ FAG

خرید بلبرینگ FAG


خرید بلبرینگ FAG:

آیا می دانید که بلبرینگ FAG چه نوع بلبرینگی است و چه تفاوت هایی با سایر بلبرینگ ها دارد و همچنین برای خرید این نوع بلبرینگ ها چه نکاتی باید مورد توجه قرار بگیرد؟

بلبرینگ های FAG عملکردی شبیه به بلبرینگ های دیگر دارند اما به علت مزیت های ظاهری از آن ها بیشتر استفاده می شود و دلیل این مزیت ها در اصل شکل ظاهری آن ها و ترکیبات به کار رفته در ساخت این نوع رولبرینگ ها و همچنین نوع قالب زنی آن ها می باشد.

این دسته از بلبرینگ ها به دلیل این که ضخامت زیادی دارند برای استفاده شدن در تولید ماشین های صنعتی سنگین و بزرگ بسیار مناسب هستند. در ساخت این نوع از بلبرینگ ها در صورتی که به جای فولاد از آلیاژهای سنگین استفاده شود از درصد کمتری سرب استفاده می شود و به همین علت این بلبرینگ ها رسانایی زیادی دارند.

نوع قالب زنی بلبرینگ های FAG نیز با سایر بلبرینگ ها متفاوت می باشد و در هنگام قالب زدن فلز این بلبرینگ ها از قالب هایی که ضخامت بیشتری دارند استفاده می کنند و به همین دلیل این دسته از بلبرینگ ها بسیار ضخیم تر هستند.

قالب هایی که مخصوص ساخت این گروه از بلبرینگ ها می باشند تنوع اندازه و تنوع مدل بسیار زیادی دارند و به همین دلیل گفته می شود که در میان انواع بلبرینگ ها این گروه از بلبرینگ ها بسیار متنوع هستند.

در هنگام خرید بلبرینگ FAG این نوع از بلبرینگ ها به تعداد رینگ های آن ها و نحوه ی جوش خوردن رینگ ها به یکدیگر توجه نمایید. در بلبرینگ هایی که لازم است رینگ ها به یکدیگر جوش داده شوند باید تمام حول رینگ با استفاده از موتور جوش، جوش داده شود که رینگ های این گونه بلبرینگ ها کاملا در یکدیگر قفل شوند و در حین کار کردن و چرخیدن دچار باز شدن و پایین آوردن کیفیت عملکرد ماشین صنعتی نشوند.

در ماشین های صنعتی که وزن بالایی دارند و برای کار کردن نیاز به نیروهای چرخشی بالایی دارند باید از رولبرینگ های دایره ای و استوانه ای استفاده شود.

خرید بلبرینگ FAG

خصوصیات و ویژگی های بلبرینگ FAG

 قبل از خرید بلبرینگ FAG   خالی از لطف نیست که بدانید از مهم ترین خصوصیات و ویژگی های بلبرینگ FAG می توان به تحمل فشار و وزن بالای این بلبرینگ ها اشاره کرد. در اصطلاح می توان گفت که بلبرینگ های FAG دارای بیشترین میزان استحکام و مقاومت هستند و در وسایلی که کارایی بالایی دارند و زمان کار کردن با آن ها زیاد است و فشار زیادی در حین کار کردن ماشین بر روی بلبرینگ وارد می شود بهتر است که از بلبرینگ های FAG استفاده شود.

از دیگر ویژگی های حائز اهمیت در تمام بلبرینگ های این دسته می توان به دوام بالای آن ها اشاره کرد به طوری که هر بلبرینگ FAG حدود بیست سال دوام دارد و علاوه بر این مورد بلبرینگ ها و رولبرینگ های FAG کمتر از رولبرینگ های دیگر دچار مشکل می شوند و نیاز به تعمیر پیدا می کنند.

 بنابراین می توان گفت که استفاده کردن از رولبرینگ های FAG در وسیله های صنعتی مزیت های بسیار زیادی دارد و نوعی رولبرینگ به صرفه و اقتصادی و فوق العاده با دوام می باشد.

روش ساخت رولبرینگ های FAG با روش ساخت سایر رولبرینگ ها متفاوت می باشد و این مورد یک مزیت فوق العاده عالی برای رولبرینگ های این دسته به شمار می آید، زیرا در هنگام ساخت این نوع رولبرینگ علاوه بر این که از رینگ های فلزی با کیفیتی استفاده می شود قبل از ورود به بازار و در حین آزمایش به خوبی روغن کاری می شوند و این روغن کاری صحیح بر میزان کیفیت عملکرد آن ها و همچنین دوام آن ها به شدت می افزاید.

به علت این که در ساخت بلبرینگ ها و رولبرینگ های FAG از وسایل مرغوب و روغن های روان کننده با کیفیت استفاده می شود احتمال سایش این رولبرینگ ها در حین کار کردن بسیار کم می باشد و در نتیجه رولبرینگ های این دسته پس از گذشت مدت زمان زیادی نیز دچار سایش نمی شوند.

پیشنهاد می کنم مقاله بلبرینگ شیار عمیق  ناچی را نیز دنبال نمایید

خرید بلبرینگ و ویژگی های آن-

درباره ی شرکت بلبرینگ FAG

خرید بلبرینگ FAG : همانطور که می دانید اکثر شرکت های صنعتی برای اولین بار در آلمان تاسیس شدند و شرکت بلبرینگ FAG نیز از شرکت هایی است که حدود 30 سال پیش یعنی از اوایل دوره 1990 در آلمان تاسیس شد.

در این شرکت انواع رولبرینگ ها و بلبرینگ ها با کیفیت عالی و با استفاده از بهترین متریال ها و مواد اولیه ساخته می شوند و جالب است که بدانید این شرکت جزء اولین شرکت های تولید کننده و سازنده ی رولبرینگ به شمار می آید.

مخترع رولبرینگ FAG اولین بار برای ساخت رولبرینگ از متریال های اولیه ی ساده مانند استفاده از آلومینیوم و چند آلیاژ دیگر برای ساخت رینگ و استفاده از روغن های روان کننده ساده برای عدم ایجاد اصطحکاک در بین رینگ اولیه و ثانویه استفاده کرد و پس از انجام آزمایش های متعدد بر روی این نوع بلبرینگ ها متوجه شد که بهتر است برای ساخت حلقه ها و رینگ های اولیه و ثانویه از فولاد که یک فلز رسانای بسیار قوی و محکم است استفاده کند و برای روغن های ضد سابیدگی از ترکیب چند نوع روغن صنعتی استفاده کرد و پس از آن آزمایش های متعددی بر روی رینگ ساخته شده انجام داد و این رینگ ها را از نظر ایجاد وزن و فشار بالا مورد آزمایش قرار داد و رینگ های FAG بهترین مقاومت را از خود نشان دادند و از آن پس این رینگ ها با تنوع زیاد به بازار عرضه شدند و در ساخت وسایل صنعتی مختلف از آن ها استفاده شد.

منظور از تنوع در رولبرینگ های FAG تنوع در سایز رینگ بزرگ و کوچک می باشد. این رولبرینگ ها از نظر نوع روغن و جنس رینگ ها با یکدیگر هیچ نوع تفاوت خاصی ندارند و همچنین این شرکت آلمانی پس از تولید این نوع رولبرینگ ها در سال 1991 ثبت جهانی شد و به بزرگترین تولید کننده رولبرینگ تبدیل گردید.

انواع بلبرینگ FAG

بلبرینگ های FAG نیز مانند سایر بلبرینگ ها دارای انواع مختلفی هستند. در این بخش از مطلب به معرفی کامل انواع بلبرینگ های FAG می پردازیم.

دسته ی اول از بلبرینگ های FAG بلبرینگ مجزایی نامیده می شوند. در این نوع بلبرینگ ها دو حلقه ی رینگ مانند درون یکدیگر جوش نمی شوند و توسط دندانه های خاصی فقط درون هم قفل می شوند و به همین علت رینگ های تشکیل دهنده ی رولبرینگ ها را می توان با یک فشار از درون یکدیگر خارج نمود جهت خرید بلبرینگ FAG  میتوانید  با ما تماس بگیرید و از بازرگانی  اسپین بلبرینگ لیست بهترین قیمتها را اکنون دریافت نمایید

 به علت این که این نوع رینگ ها قابل جدا کردن از یکدیگر هستند کارایی های بسیار بیشتری نسبت به رینگ های جدایی ناپذیر دارند.

دسته ی دوم از بلبرینگ های FAG رولبرینگ های تفکیک ناپذیر نام دارند. این رولبرینگ ها گاهی اوقات از دو عدد رینگ و گاهی مواقع از سه عدد رینگ به وجود می آیند و تمامی این رینگ ها توسط دستگاه جوش فولاد به یکدیگر جوش می شوند و به هیچ عنوان جدایی پذیر نیستند. به همین علت می توان گفت که این رولبرینگ ها استحکام بیشتری نسبت به رولبرینگ های مجزا دارند.

یکی دیگر از رولبرینگ های FAG که رولبرینگ های دوگانه نامیده می شوند ترکیبی از رولبرینگ های دسته ی اول و دوم هستند و این رولبرینگ ها دارای سه عدد رینگ هستند که رینگ وسطی به رینگ بزرگ جوش شده و این دو رینگ کاملا به یکدیگر متصل هستند، اما کوچکترین رینگ تشکیل دهنده ی این رولبرینگ ها متحرک می باشد و از دو حلقه ی دیگر جدا می شود و در ساخت ماشین آلات صنعتی خاصی از آنها استفاده می شود.

اگر به دنبال خرید بلبرینگ با برند SKF هستید میتوانید این مقاله  نمایندگی SK را نیز دنبال نمایید

ترکیبات بلبرینگ FAG و خرید بلبرینگ-

ترکیبات بلبرینگ FAG

قبل از خرید بلبرینگ FAG بهتر است که  به بررسی کامل ترکیبات مختلف تشکیل دهنده ی بلبرینگ های دسته ی FAG می پردازیم.

اولین و مهم ترین ترکیب برای ساخت انواع مدل های بلبرینگ، فولاد می باشد. البته امروزه به دلیل کمیاب بودن و گران بودن فولاد از چندین فلز که شبیه سازی شده ی فولاد هستند نیز برای ساخت انواع بلبرینگ ها استفاده می شود. این مواد نیز دقیقا دارای خصوصیات فولاد می باشند و از نظر استحکام و رسانایی کاملا شبیه به آن هستند.

در ساخت بلبرینگ های قدیمی از فولاد خالص استفاده می شد اما امروزه بیشتر از آلیاژها برای ساخت این وسایل استفاده می کنند و برای این که میزان استحکام آلیاژها چندین درصد افزایش پیدا کند از مقداری عنصر سرب جامد در این ترکیبات استفاده می کنند.

 بنابراین می توان گفت که سرب جامد نیز جزء ترکیبات اصلی بلبرینگ FAG می باشد.

از دیگر ترکیبات مورد نیاز برای ساخت انواع بلبرینگ ها می توان به روغن های ضد سایش اشاره کرد. تمام این روغن ها باید کاملا شفاف و بدون رنگ باشند تا سبب ایجاد رنگ بر روی سطح داخلی و یا سطح خارجی رولبرینگ نشوند و علاوه بر این مورد فقط برای روان کردن سطح داخلی رینگ ها باید از این دسته روغن ها استفاده شود در غیر این صورت احتمال هرز شدن رینگ های رولبرینگ ها وجود خواهد داشت.

تنوع محصولات در بلبرینگ FAG

تنوع محصولات در بلبرینگ FAG بسیار بالا می باشد و این بلبرینگ ها از آن دسته بلبرینگ های بسیار پرکاربرد و متنوع به شمار می آیند. در این بخش از مطلب به بررسی تنوع انواع این بلبرینگ ها می پردازیم و با تمام بلبرینگ های FAG  و نحوه خرید بلبرینگ FAG آشنا خواهیم شد.

اولین تنوع در رولبرینگ های این دسته مربوط به تنوع در شکل آنها است به طوری که این رولبرینگ ها در اشکال استوانه ای و دایره ای و مستطیل ساخته می شوند و هر کدام از این رولبرینگ ها برای انجام کار خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. اما در میان رولبرینگ های نام برده شده رولبرینگ های استوانه ای و دایره ای بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردهای بیشتری دارند. البته رولبرینگ های مستطیلی نیز کاربردهای ویژه ی خود را دارند و برای انجام کارهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر عواملی که سبب ایجاد تنوع در محصولات رولبرینگی می شود تعداد رینگ های به کار رفته در ساخت هر رولبرینگ می باشد.تعداد رینگ ها کارایی رولبرینگ ها را از یکدیگر مجزا می سازند.

 در میان رولبرینگ های گروه FAG رولبرینگ های استوانه ای و مستطیلی به صورت تک حلقه ساخته می شوند و اما رولبرینگ های دایره ای به صورت تک حلقه یا دو و سه حلقه ساخته می شوند.

همانطور که در بخش های قبلی مطلب گفته شد متصل بودن حلقه های رولبرینگ به یکدیگر و یا عدم اتصال آن ها به هم نیز سبب ایجاد تنوع در محصولات رولبرینگی می شود.

مواردی که سبب ایجاد تنوع در رولبرینگ های مختلف می شوند بسیار زیاد هستند که در این بخش از مطلب به بررسی مهم ترین مواردی که سبب ایجاد این نوع تنوع می شوند پرداختیم.

از دیگر مواردی که سبب ایجاد رولبرینگ های متنوع در بازار می شود می توان به نوع روغن روان کننده ای که در بین این حلقه ها قرار می گیرد اشاره کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *