خرید بلبرینگ ارزان مانند بسیاری از کالا ها هم به صورت انلاین و هم به صورت حضوری می تواند صورت بگیرد، زیرا بلبرینگ ها از کالاهایی هستند که کاربرد گسترده ای در حوزه های مختلف دارند. به همین دلیل شما در بیشتر مراکز فروش می توانید انواع مختلف از بلبرینگ ها را بیابید و بلبرینگ مورد نیاز خود را خریداری کنید .

بلبرینگ

طرز کار بلبرینگ

قبل از خرید بلبرینگ ارزان بهتر است طرز کار بلبرینگ را  بیشتر بشناسیم  . همان طور که می دانید هر بلبرینگ از اعضای مختلفی ساخته شده است و دارای قطعات مختلفی می باشد که هر کدام دارای وظیفه ای خاص می باشند و با انجام این وظابف بلبرینگ می تواند کار خود را که کاهش اصطکحاک و ساییدگی می باشد را انجام دهد.

 نحوه کار بلبرینگ ها به این گونه می باشد که در هر بلبرینگ گوی هایی وجود دارد که بار ها به این گوی ها انتقال پیدا می کنند و سپس با استفاده از این گوی ها فشار و یا همان بار به لایه های داخلی بلبرینگ منتقل می شود.

 یکی از دلایل اینکه  گوی ها به شکل کروی طراحی می شوند این است که چون سطح تماس با لایه های بلبرینگ که شامل لایه های داخلی و خارجی می باشد کم می باشد و این سطح تماس کم می تواند که حرکت نرم تر و راحت تری را داشته باشد، اما در مقابل به دلیل کوچک بودن سطح تماس و رابط فیزیکی فشار بر روی ساچمه های بلبرینگ افزایش می یابد. به همین دلیل می تواند که باعث خرابی و تغییر شکل در ساچمه شود. به همین دلیل است که بیشتر از این موارد در رولبرنگ ها استفاده می شود .

 البته با توجه به نوع و طریقه ای که بلبرینگ ها طراحی شده اند ممکن است که نحوه کار بلبرینگ ها متفاوت باشد اما توضیحی که دادیم برای بیشتر بلبرینگ ها صورت می گیرد .

دسته بندی بلبرینگ ها

دسته بندی بلبرینگ ها

دسته بندی بلبرینگ را می توان با استفاده از یک ویژگی مشترک در برخی بلبرینگ ها انجام داد. در این قسمت از مقاله این موضوع را بررسی خواهیم کرد .

 همان طور که اشاره کردیم  جهت خرید بلبرینگ ارزان  باید عرض کرد که بلبرینگ ها دارای انواع مختلفی می باشند که میتوان آنها را در گروه و دسته های مختلفی طبقه بندی کرد تا در هنگام انتخاب بتوان راحت تر بلبرینگ مناسب را پیدا کرد.

 یکی از ویژگی هایی که با استفاده از آن بلبرینگ ها را دسته بندی می کنند استفاده از فاکتور مهم بار ورودی به بلبرینگ ها می باشد .

به طور کلی بلبرینگ ها را با توجه به سه دسته :

 ۱ ) شعاعی 

 ۲ ) محوری 

۳ ) تلفیقی از شعاعی و محوری 

 تقسیم بندی می کنند که حال در هر کدام از این دسته ها انواع بلبرینگ ها قرار دارد. در ادامه برخی از پرکاربرد ترین نوع های بلبرینگ ها را بررسی می کنیم و ذکر می کنیم که در کدام یک از این دسته بندی ها بر اساس بار ورودی قرار دارند .

برخی از پرکاربرد ترین بلبرینگ ها که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد عبارت است از :

 ۱ ) بلبرینگ های شیار عمیق : از دسته بلبرینگ های قدیمی و پرکاربرد در صنایع، بلبرینگ های شیار عمیق می باشند یا همان Deep groove ball bearings .

حتی می توان گفت که شناخته ترین و پرتقاضاترین نوع بلبرینگ نیز همین نمونه ها می باشد. این نوع از بلبرینگ ها در دسته بلبرینگ های شعاعی قرار دارند و فقط تحمل بار ورودی به صورت شعاعی را دارند و نمیتوانند نوع محوری را تحمل کنند.

 دلیل آن نیز ساختار این بلبرینگ می باشد، زیرا در ساختار آنها یک شیار عمیق که دایره ای شکل است قرار دارد که شعاعی برابر با شعاع ساچمه ها دارد و به دلیل وجود همین شیار ها و همچنین سطح تماسی که با رینگ ها و ساچمه ها دارد فقط تحمل بار ورودی به صورت شعاعی را دارد.

در این دسته نیز انواع مختلف بلبرینگ ها قرار دارند که دارای کاربرد خاص می باشند. حتی می توان که همین بلبرینگ های شیار عمیق را نیز به دسته های مختلفی که عبارت هستند از : بلبرینگ شیار عمیق با شیار جازنی ، بلبرینگ شیار عمیق فلنجی لبه دار ، بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه و بلبرینگ دینام تقسیم بندی کرد .

 ۲ ) بلبرینگ تماس زاویه‌ای : بلبرینگ های تماس زاویه ای یا به عبارتی Angular contact ball bearings از دیگر انواع بلبرینگ ها می باشد که خود این نوع از بلبرینگ ها را نیز همانند شیار عمیق ها می توان به گروه های مختلفی تقسیم کرد که این گروه ها عبارت است از : بلبرینگ تماس زاویه ای یک ردیفه ، تماس زاویه ای دو ردیفه یا دوبل ، تماس زاویه ای چهار نقطه تماس.

 اصلی ترین ویژگی این نوع از قطعات این است که قابلیت این را دارند که می توان زاویه آنها را در انواع درجات تغییر داد. همچنین این نوع از بلبرینگ ها در دسته سوم نوع بار وارده می باشند، یعنی اینکه هم قابلیت تحمل بار شعاعی و هم تحمل بار وارده محوری را دارند.

 ساختار این نوع از بلبرینگ ها نیز به گونه ای می باشدکه  در آنها رینگ های خارجی و داخلی می توانند که به طور متقابل و نسبی با هم دیگر جابجا شوند که علت اینکه قابلیت تحمل هر دو نوع بار را دارند همین جابجایی رینگ ها می باشد .

نکته مهم دیگری که بهتر است به آن توجه داشته باشید این است که هر چه مقدار زاویه در این نوع بلبرینگ ها بیشتر باشد آنها قابلیت تحمل بیشتر بار را دارند، یعنی اینکه مقدار زاویه با مقدار بار وارده رابطه مستقیم دارد .

 ۳ ) بلبرینگ کف گرد : Thrust ball bearings بلبرینگ های کف گرد از دسته بلبرینگ هایی می باشند که فقط تحمل بار ورودی به صورت محوری را دارند و نمی توانند حتی در مقدار کم بار شعاعی را تحمل کنند .

 این نوع نیز دارای گروه هایی می باشد که عبارت است از بلبرینگ کف گرد یک طرفه و بلبرینگ کف گرد دو طرفه .

 این به معنی است که دوطرفه ها قابلیت این را دارند که بار محوری را هم از بالا و هم از پایین دریافت کنند ولی بلبرینگ های کف گرد یک طرفه با توجه به نوع آنها فقط از یک جهت قابلیت تحمل بار را دارند .

 ۴ ) بلبرینگ ها‌ی خود تنظیم : دسته ی دیگر نیز خود تنظیم ها می باشند که به انگلیسی عبارت است Self-aligning ball bearings .

این نوع از بلبرینگ ها قابلیت تنظیم در شرایط ناهمراستایی شفت را دارند که با استفاده از این قابلیتی که دارند می توانند مشکلی که تمامی بلبرینگ ها دارند یعنی هم راستا نبودن نشیمنگاه بلبرینگ را درست کنند .

پیشنهاد می کنیم مقاله بلبرینگ استیل را نیز دنبال نمایید

خرید بلبرینگ ارزان

نحوه ی استفاده از بلبرینگ

استفاده از بلبرینگ باید حتما اصولی باشد و باید حتما به برخی از نکات در رابطه با بلبرینگ ها توجه شود. به عنوان مثال در هنگام نصب یا به اصطلاح در هنگام جا انداختن بلبرینگ ها باید برخی از موضوعات مانند مقدار و نوع بار بررسی شود.

 با توجه به نوع دستگاه شما و نوع بلبرینگ ، باید حتما روان کاری به صورت مرتب در زمان های مشخص و با استفاده از ماده مناسب به صورت درست انجام گیرد.

 باید در حد تحمل و ظرفیت بلبرینگ از آن کار کشید به همین دلیل باید حتما به میزان کار دستگاه خود و فشاری که دارد از بلبرینگ مناسب استفاده کنید و …

پس بهترین کار این است که هنگام خرید بلبرینگ ارزان در هنگام نصب و انتخاب بلبرینگ حتما از یک کارشناس کمک بگیرید و یا تحقیقات کامل انجام دهید، زیرا نصب غلط می تواند که مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد .

پیشنهاد می کنیم مقاله بلبرینگ صنعتی را نیز دنبال نمایید

چگونه بلبرینگ را روان کنیم؟

چگونه بلبرینگ را روان کنیم؟

خرید بلبرینگ با قیمت ارزان: بلبرینگ ها وسیله ای حساس هستند و به دلیل اینکه فعالیت بالایی دارند باید حتما از آنها مراقبت کرد و برخی از اقدامات را انجام داد.

 یکی از اقدامات مهم در بحث نگه داری از بلبرینگ ها همین عمل روان کاری می باشد که باید حتما با توجه به نوع بلبرینگ در بازه های زمانی مشخص انجام بگیرد و عدم انجام درست آن باعث می شود که بلبرینگ آسیب ببیند.

 علت اصلی اینکه باید بلبرینگ ها را روغن کاری کرد این می باشد که به دلیل فعالیت بالا و چرخش ممکن است که در بلبرینگ ها اصطحکاک ایجاد شود و دچار خوردگی و سابیدگی شوند و در نتیجه نتوانند که وظیفه خود را به درستی اجرا کنند و در کار دستگاه نیز اختلال وارد می شود .

می توان با استفاده از مواد مختلفی بلبرینگ ها را روغن کاری کرد. مهم ترین و پرکاربرد ترین انها گریس می باشد. در ساده ترین و ارزان ترین  حالت می توانید که از گریس برای روغن کاری بلبرینگ خود استفاده کنید.

 گریس از روغن هایی می باشد که دسترس می باشد و در بحث روغنکاری بلبرینگ ها بسیار استفاده می شود ولی نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که گریس در دمای بالا و فشار زیاد دوام زیادی ندارد و به راحتی می تواند که تبخیر شود و بهتر است که در شرایطی که دما و میزان سختی کار عادی و متوسط است از این روغن استفاده شود .

دسته دیگر از روغن ها که می توان از آنها استفاده کرد روغن های صنعتی است که توسط برند های مختلف به تولید می رسد . این روغن ها هم دارای حالت مایع می باشند که همانند گریس نمیتوانند دمای بالا را تحمل کنند و تبخیر می شوند ولی نمونه های جامد این قابلیت را دارند که شرایط سخت را تحمل کنند.

 به همین دلیل در شرایطی که قرار است بلبرینگ در شرایط فشار و دمای بالا قرار گیرد بهتر است از این نوع روغن ها استفاده شود.

 نکته دیگری که در رابطه با روان کاری باید به آن توجه کرد این است که حتما باید به درستی عمل روغن کاری صورت بگیرد، زیرا یکی از عامل های شایع در خرابی بلبرینگ ها همین عدم روغن کاری یا روان کاری درست می باشد. پس حتما با توجه به اصول یا با کمک کارشناس باید روغن کاری صورت بگیرد .

پیشنهاد می کنیم از محصولات گریس skf را نیز دنبال نمایید

تشخیص خرابی بلبرینگ

تشخیص خرابی بلبرینگ

  قبل از خرید بلبرینگ skf  بهتر است بدانید که یکی از مشکلاتی می باشد که ممکن است هر لحظه به دلیل عوامل مختلفی رخ دهد. در این قسمت به برخی از شایع ترین دلایل خرابی بلبرینگ ها اشاره خواهیم کرد .

 برخی از مهم ترین نشانه ها و دلایل خرابی بلبرینگ ها عبارت است از :

 ۱ ) عدم نصب درست و جا ننداختن درست بلبرینگ در هنگام نصب و همجنین استفاده از بلبرینگ نامناسب در ماشین و دستگاه.

 ۲ ) عدم روان کاری و یا روان کاری به روش نادرست.

 ۳ ) دمای بلبرینگ نیز از عوامل مهم در خرابی می باشد، زیرا در صورتی که دمای محیط و دستگاه ها افزایش یابد و این دما از ظرفیت بلبرینگ بیشتر شود این مشکلات به وجود می آید. پس حتما در صورتی که قرار است دمای محیط افزایش پیدا کند از بلبرینگ هایی استفاده کنید که بتوانند این شرایط را تحمل کنند .

 ۴ ) استفاده از مواد اولیه نامناسب در ساختار اولیه بلبرینگ ها نیز از دیگر عواملی می باشد که می توانند بر روی خراب شدن و طول عمر بلبرینگ تاثیر بگذارند، زیرا ممکن است که بلبرینگ به دلیل نقصی که در تولید دارد دچار مشکل شود به همین دلیل تاکید می شود که از بلبرینگ های باکیفیت و دارای برند معتبر استفاده کنید، زیرا خرابی بلبرینگ ها می تواند که به کل دستگاه و ماشین نیز آسیب وارد کند .

خرید بلبرینگ با قیمت ارزان

خرید بلبرینگ با قیمت ارزان

خرید بلبرینگ با قیمت مناسب می تواند که از طریق نمایندگی های برند های مطرح که در شهرهای مختلف دارای نمایندگی هستند صورت بگیرد.

 همچنین امروزه به دلیل کاربرد زیاد این قطعات و همچنین پیشرفت تکنولوژی و اینترنت شما به راحتی در صورتی که مشخصات کامل بلبرینگ مورد نیاز خود را بدانید می توانید که به صورت آنلاین با چند کلیک ساده بلبرینگ را سفارش داده و درب منزل خود تحویل بگیرید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *