انواع سایزهای بهترین برندهای طراحی فروش بلبرینگ های شیار عمیق دو طرفه

انواع سایزهای بهترین برندهای طراحی فروش بلبرینگ های شیار عمیق دو طرفه


آشنایی با انواع بلبرینگ صنعتی اصطکاک یک نیروی اجتناب ناپذیر است که گاهی مفید و زمانی مضر می باشد، صنعتگران و کسانی که از علوم صنعتی آگاهی دارند، بر آن بودند که با ساخت یک وسیله بتوانند مقدار ضرر اصطکاک را کاهش دهند که در نتیجه انواع بلبرینگ صنعتی با کارکردهای متفاوت و طول عمر مفید را در دستور کار قرار دادند تا بتوانند از نیرو استفاده لازم را ببرند.

با وجود بلبرینگ حمل بار های سنگینی که از حمل آن از توان انسان خارج بود، آسان گردید.

 بسیاری از لوازم برقی مانند جارو و لباسشویی و یا هر وسیله ای که دارای موتور الکتریکی است ممکن است از بلبرینگ های استفاده شود.

بلبرینگ های صنعتی به عنوان تسهیل گر در امور صنعتی نقش زیادی ایفا می کنند تا علاوه بر کاهش هزینه ها طول عمر لوازم و خودروها افزایش یابد.

برای آشنایی با انواع گریس SKF میتوانید از صفحه را دنبال نمایید.

آشنایی با انواع بلبرینگ صنعتی

کاربرد بلبرینگ های صنعتی

آشنایی با انواع بلبرینگ صنعتی بلبرینگ های صنعتی یا یاتاقان نوعی چرخ دنده است که ما بی آنکه خود بدانیم در زندگی روزمره خویش از آنها فراوان استفاده می کینم و امور روزمره ما سهولت می یابد.

کاربرد بلبرینگ های صنعتی بر اثر میزان باری که می توانند حمل کنند متفاوت است و هریک دارای ویژگی های فنی متفاوتی هستند.

این بلبرینگها در صنایعی مانند گاز و پتروشیمی،فولاد سازی، کشاورزی،دوچرخه سازی، صنایع غذایی، کاربردهای متفاوتی دارند و شاید اگر این وسیله مهم و حساس نبود، زندگی بسیار سخت می شد.

به طور مثال در پتروشیمی به دقت و ظرافت بلبرینگ ها توجه زیادی می شود، و چون تعمیر این ابزار بسیار سخت است، بهتر است که با کیفیت بالا و عالی ساخته شود تا دچار خوردگی نشود و طول عمرش کاهش نیابد.

همچنین باید دارای خاصیت ضدآتش و نسوز باشند تا بتوانند در مقابل حرارت و گرما دوام بیاورند. یکی دیگر از کاربردهای کلیدی و حساس بلبرینگ ها در صنعت سیمان است که صنعتی مهم و در ردیف های اول قرار دارد.

بلبرینگهایی که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، باید حساس، دراری قدرت حمل بالای بار باشند، دارای قابلیت چرخش در سرعت و دور بالا باشند و بتوانند فشار حداکثری را تحمل کنند.

صنعت تولید انواع خودرو که یکی از پردرآمدترین و بزرگ ترین صنایع جهان محسوب می شوند، از این بلبرینگ ها در موتور و جرخ های ماشین و قطعاتی مانند جعبه فرمان هم مورد بهره برداری قرار می گیرد.

گاهی اصطکاک ها در جاده ها موجب بروز حوادث جبران ناپذیری می شوند که با استفاده از بلبرینگ جبران می شود.

در موارد خیلی زیادی از قسمت های انواع ماشین مانند دینام و برف پاک کن و شیشه های برقی نوعی موتور کوچک وجود دارد که با استفاده از انواع بلبرینگها هدایت می شوند.

رولبرینگ ساچمه سوزنی

پیشنهاد میکنیم صفحه رولبرینگ SKF را نیز مشاهده نمایید .

ساییدگی بلبریمگ و علائم خرابی بلبرینگ

شروع اختراع بلبرینگ صنعتی

آشنایی با انواع بلبرینگ صنعتی زندگی انسانها با چوب شکل گرفت و در میان چوب و درخت بود که ادامه یافت، اولین بلبرینگ ها هم چوبی بودند. از دست نوشته ها و مدارکی که به دست آمده ، گروهی باستان شناس ادعا کرده اند که مصریان باستان از بلبرینگ های غلتشی به شکلی از تنه درخت در زیر ارابه های خود استفاده می کردند.

آن ها این موضوع را در دست نوشته های گلی روی دیوار به نمایش گذاشته اند و به شکلی که بلوک های بزرگ سنگی را بر روی ارابه ها چوبی و روغن کاری شده که از بلبرینگ های ساده تشکیل شده بودند، حمل میکردند.

این موضوع نشان می دهد که انسان باستان و اولیه هم به دنبال راهی برای آسان کردن امور بوده است و این یعنی ابتدایی ترین بلبرینگ ساده و غلتشی بود و از نوعی چوب محکم که به راحتی روغن کاری شده و مورد بهره برداری قرار می گرفت و کم کم تغییر حالت داده و از جنس برنز ساخته شد.

سیرتحول بلبرینگها بسیار جذاب و پر از حرف است یعنی در مراحل اولیه شاید از سرامیک، یاقوت، شیشه، استیل، برنز و پلاستیک ساخته می شدنذ و شاید هنوز هم در مواردی مورد استفاده قرار می گیرند.

اولین بلبرینگ کاربردی که به خوبی خودرا نشان داد و بعدها مورد استفاده مکرر قرا گرفت؛ در دهه 1740 میلادی توسط جان هریسون برای یک ساعت دریایی اختراع شد.

هریسون از این نوع بیرینگ برای حرکت های نوسانی مختلفی استفاده کرد.این شیوه بعدها در ساعت گرانبهایی که از جنس یاقوت و سنگ های قیمیتی ساخته می شدند، مورد بهره برداری قرار گرفت.

بلبرینگ های شعاعی نوعی از بلبرینگها هستند که بیشتر در صنعت دوچرخه سازی مورد بهره برداری قرار می گیرند و اولین بار توسط یک تعمیرکار دوچرخه مورد استفاده قرار گرفتند.

شاید با مطالعه اولین بلبرینگهای صنعتی به این نتیجه پی ببریم که اختراع بلبرینگ صنعتی و به شیوه نوین هم در ذهن کاوشگران و صنعت دوستان بوده و با گذر زمان شکل عملی به خود گرفته است.

چگونگی تشخیص بلبرینگ تقلبی از عیر تقلبی

پیشنهاد میکنیم صفحه بلبرینگ اس کا اف | ساچمه گرد شیار عمیق یک ردیفه را نیز مشاهده نمایید.

شروع اختراع بلبرینگ صنعتی

نکاتی که باید در هنگام خرید بلبرینگ صنعتی به آنها دقت کنید

آشنایی با انواع بلبرینگ صنعتی در خرید بلبرینگ صنعتی هیچ وقت به سخنان فروشنده پرحرف و طمعکار گوش ندهید و به مصلحت کار و مجتمع صنعتی خود کار کنید.

اما در مجموع بهتر است که به موارد زیر دقت کنید. به میزان باری که می تواند حمل کند، توجه کنید.بلبرینگها دو نوع بار می توانند تحمل کنند که عبارت است از 1- موازی با محور چرخش 2- عمود بر محور چرخش،که هر بلبرینگ می تواند یکی از این ها را به خوبی تحمل می کند اما گاهی بعضی از بلبرینگ های نسل جدید می توانند هر دو را با هم تحمل کنند که به بلبرینگ های ترکیبی معروف هستند.

گاهی بعضی از تولیدکنندگان یا صنعت گران مجبور هستند از بلبرینگ ترکیبی استفاده کنند که کارشناسان امر ، به خرید بلبرینگ غلتکی مخروطی را سفارش می کنند.

اگر گاهی بلبرینگ مجبور به تحمل بارشعاعی زیاد است، بهتر است از بلبرینگ استوانه ای استفاده گردد.

یا اگر نیاز است که توانایی تحمل مقدار بار شعاعی کمتری را داشته باشد، بلبرینگ شیار عمیق که اغلب ارزان‌تر از سایر محصولات، گزینه مناسبی است و به راحتی و وفور در اغلب فروشگاه های مجاز صنعتی دیده می شود.

اما موضوع و مطلب آخر بهتر است از افرادی که تخصص کافی دارند و تجربه خوبی کسب کرده اند استفاده نمایید تا پس از تهیه این محصول دچار خسارت نشوید.

در هنگام خرید علاوه بر دقت در ساختار فنی باید به تاریخ مصرف وسیله مورد نظر خویش دقت کنید زیرا ممکن است در ظاهر مشکلی نداشته باشد ولی فلز یا ساچمه به کار رفته در ان خیلی زود خراب شده و مجبور شوید مجددا تهیه کنید.

انواع بلبرینگ صنعتی

آشنایی با انواع بلبرینگ صنعتی انواع بلبرینگ صنعتی در بازار موجود است که عبارتند از

1- بلبرینگ شارعمیق: که این نوع بلبرنگ بیشتر از انواع دیگر بلبرینگ در بازار موجود بوده و کارایی بیشتری دارد

2- بلبرینگ های کف گرد که به بلبرینگ شیارعمیق شباهت زیادی دارد و دارای ساختاری بسیار ساده بوده و به راحتی نصب شده و یا روی وسیله سوار می شود.

3- بلبرینگ های زاویه ای که در آن زوایه ای بین حلقه های بیرونی و درونی وجود دارد. هرچه زاویه باز تر باشد، میزان تحمل بار بیشتر می شود

.4- نوعی از بلبرینگ های خودتنظیم هستند که به صورت اتوماتیک تنظیم می شوند و با انحنا و قوسی که در شیار ساچمه ها وجود دارد، عمل می کنند.

5- نوع دیگر بلبرینگ مقطع باریک ظاهری هستند که شبیه بلبرینگ های شیار عمیق هستند . این بلبرینگ در ماشین های صنعتی ، هوافضا و کارخانجات تولیدی استفاده می شوند و بیشترین سهم را در کاهش اصطکاک و افزایش کارایی این صنایع ایفا می کنند.

بلبرینگهای شعاعی از نظرارزش و قیمت بهترین و ساده ترین هستند و برای بارهای شعاعی و محوری طراحی شده اند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *