‌انواع بلبرینگ های شیار عمیق دو طرفه

‌انواع بلبرینگ های شیار عمیق دو طرفه


فروش بلرینگ شیار عمیق دو طرفه: با توجه به طراحی و موارد کاربرد آن ها دسته‌ بندی شده‌ اند.

1)بلبرینگ شیار عمیق بلبرینگ

۲) بلبرینگ خود تنظیم

۳) بلبرینگ تماس زاویه‌ایی

۴) بلبرینگ کف گرد

در این مدل بلبرینگ‌ ها، در هر رینگ آن یک شیار عمیق دایر‌ه‌ ایی شکل با شعاعی برابر با شعاع ساچمه وجود دارد که وجود این شیار و ایجاد سطح تماس بالا بین ساچمه‌ و رینگ‌، توان تحمل بار‌ های شعاعی بیش تر به همراه مقدار کم نیرو‌ های محوری را هم دارند.

در بلبرینگ‌ های شیار عمیق اکثرا از قفسه‌ های دو تکه استفاده می‌ شود که این قفسه‌ ها عموما از پرس کاری ورق فولادی یا برنجی درست می‌ شوند، البته در بعضی موارد از قفسه‌ های پلاستیکی هم استفاده می‌ شود.

 در بلبرینگ‌ های شیار عمیق دو طرفهه قابلیت تحمل بار‌ های خمشی را هم دارند. بلبرینگ‌ های شیار عمیق قابلیت باز شدن و گریس کاری مجدد را ندارند و برای همین بلبرینگ ها را با گریس کافی تا پایان عمر ، به بازار عرضه می‌کنند.

 ۱-۱) بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه نوعی از بلبرینگ‌ های شیار عمیق است که برای تحمل بار بیش تر طراحی و ساخته شده‌ اند و معمولا موارد کاربردی آن با توجه به اندازه قطر شفت، بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه قادر به تحمل بار شعاعی نباشد.

 بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه از لحاظ ظاهر نسبت به بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه کمی عریض‌ ترمی باشند ولی می توانند بیش تر از نوع یک طرفه بار شعاعی را تحمل کنند.

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه معمولاً بدون آبندی در بازار عرضه می‌ شوند.

 ۱-۲) بلبرینگ شیار عمیق فلنجی لبه دار نوعی از بلبرینگ شیار عمیق است که لبه خارجی آن از یک طرف دارای قطر بیش تری نسبت به طرف دیگر آن است و نصب بلبرینگ شیار عمیق فلنجی لبه دار نسبت به نوع بدون فلنج آن ساده‌ تر هم است. بلبرینگ شیار عمیق فلنجی لبه دار برای تحمــل بار بالای شعاعی مناسب نیست .

 ۱-۳) بلبرینگ شیار عمیق با شیار جا زنی مدلی از بلبرینگ شیار عمیق است که لبه خارجی دارای جای خار بوده که می‌ توان رینگ خارجی را با یک خار جانبی ، مقید کرد که فقط رینگ داخلی بلبرینگ بچرخد. البته در بازار مدل بلبرینگ شیار عمیق با شیار جا زنی داخلی هم وجود دارد که رینگ خارجی را ثابت نگه داشته و تنها چرخش رینگ خارجی را اجازه می‌ دهد و برای تحمل بار زیاد شعاعی هم مناسب نمی باشند.

 ۱-۴) بلبرینگ دینام شبیه بلبرینگ‌ های شیار عمیق بدون شیار جا زنی است ولی چون در رینگ خارجی تنها یک لبه وجود دارد، اجزای آن می‌ توانند از بلبرینگ جدا شوند.

بلبرینگ skf

اگر قصد خرید بلبرینگSKF را با ضمانت اصالت کالا دارید حتما به این لینک مراجعه نمایید

فروش بلبرینگ های شیار عمیق دو طرفه چیست

بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه چیست ؟

فروش بلرینگ شیار عمیق دو طرفه بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه چیست. بلبرینگ شیار عمیق از جمله بلبرینگ‌ های پر کاربرد در صنایع گوناگون است که بار های محوری و شعاعی یا هر دو را به درستی و خیلی خوب تحمل می‌ کند.این بلبرینگ در دو نوع یک طرفع و دو طرفه تولید و عرضه می‌ شود. از مشخصات آن ها می توان به طراحی ساده ، تفكيک ناپذيری ، مناسب بودن برای سرعت‌ های بسیار بالا و محكم بودن در حين عمل و عدم نياز به تعمير و نگهداری آن ها می‌ باشند.

ویژگی های بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه

ویژگی های بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه در کاربرد آن مهم است. وقتی که قدرت تحمل بار یک بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه کافی نباشد یا لازم باشد شفت از دو جهت با لقی مشخصی مهار شود از دو بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه استفاده می شود که در زمان ساخت در کارخانه با هم مطابقت داده و جفت شده اند به طوری که بعد از نصب و جا انداختن ،برای توزیع یک نواخت بار بر روی هر دو بلبرینگ، دیگر نیازی به استفاده از حلقه یا بوش های فاصله گذار، لایی فلزی و غیره نیست.

 البته بسته به نوع کاربرد بلبرینگ، ۳ حالت چیدمان برای نصب و قرار گرفتن بلبرینگ ها وجود دارد یکی حالت پشت سر هم که با پسوند DT در شماره فنی بلبرینگ مشخص شده و بار محوری را از یک جهت تحمل می کند.

دومی حالت پشت به پشت که با پسوند DB در شماره فنی بلبرینگ مشخص است و بار محوری را از دو جهت تحمل می کند.

که این حالت از استحکام بیش تری برخوردار است و برای خنثی کردن بار های ممان هم مناسب است. حالت آخر روبروی هم است مثل حالت پشت به پشت اما مانند آن استحکام نداشته و برای بارهای ممان هم مناسب نمی باشد.

کاربرد های بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه

کاربرد های بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه در انواع ماشین ها ، صنایع و دستگاه های عظیم پتروشیمی ، مواد غذایی ، صنایع بهداشتی و …استفاده می شود. بلبرینگ های شیار عمیق بی صدا می باشند و در حین استفاده هیچ گونه صدایی نشان نمی دهند.

عوامل موثر بر قیمت رولبرینگ

جهت خرید بلبرینگ با فاکتور رسمی و ضمانت اصالت کالا با بازرگانی اسپین بلبرینگ تماس بگیرید و یا به این لینک مراجعه نمایید

طراحی فروش بلبرینگ های شیار عمیق دو طرفه چیست

طراحی و اجزای بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه

فروش بلرینگ شیار عمیق دو طرفه طراحی و اجزای بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه کاربرد زیادی دارد و به خاطر طراحی ساده و قدرت زیاد است که در دو نوع شیار عمیق یک طرفه و دو طرفه ساخته شده است.

بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه علاوه بر این که بار شعاعی را می‌ تواند تحمل کند، تحمل بار محوری را هم از هر دو جهت دارد که بیش ترین نوع این بلبرینگ ها از کاسه نمد فلزی و لاستیکی ساخته شده اند.بلبرینگ تماس زاویه ای که در آن حلقه‌ های داخلی و بیرونی با هم زاویه می‌ سازند و این زاویه داشتن موجب می‌ شود تا تحمل هم زمان بار محوری و شعاعی بیش تر شود.

بلبرینگ تماس زاویه ای دو طرفه شبیه به دو بلبرینگ تماس زاویه‌ای یک طرفه پشت به پشت است. بلبرینگ تماس زاویه ای دو طرفه توانایی تحمل بار شعاعی زیاد و بار محوری از هر دو طرف را دارد.

 بلبرینگ کف گرد که از قفسه‌ های برنجی و فولادی ساخته شده و دارای دو نوع است یک طرفه و دو طرفه . بلبرینگ کف گرد یک طرفه نباید تحت بار شعاعی باشد.

این بلبرینگ‌ ها دارای یک واشر با شیار ساچمه، قفسه و ساچمه و یک واشر محفظه با شیار ساچمه هستند. بلبرینگ کف گرد دو طرفه می‌ تواند بار محوری را از دو سو تحمل کند و اما تحمل بار شعاعی را ندارد.بلبرینگ خود تنظیم، دو ردیف ساچمه ای با یک کنس بیرونی مشترک و شیار ساچمه ای منحنی شکل دارد که در سه مدل بدون کاسه نمد، کاسه نمد در دو طرف بلبرینگ و حلقه داخلی عریض می باشد.

طراحی فروش بلبرینگ های شیار عمیق دو طرفه و مشخصات فنیی آن

مشخصات فنی بلبرینگ شیار عمیق

فروش بلرینگ شیار عمیق دو طرفه و مشخصات فنی بلبرینگ شیار عمیق با هم متفاوت اند و در صنایع کاربرد زیادی دارد. در میان انواع بلبرینگ ها بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه بیش ترین کاربرد را دارد و از نظر هزینه و کارکرد بسیار به صرفه است.

طراحی ساده ی آن ، تفکیک ناپذیر بودن، مناسب بودن آن برای سرعت بالا, محکم بودن در خالت کارها ، عدم نیاز به تعمیر آن و نگه داری تحمل بار شعاعی در سرعت های بالا به دلیل هم خوانی دقیق بین شیار و ساچمه های بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه، از خصوصیات آن است.

طرح های تولید بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه که این نوع بلبرینگ دارای حفاظ فلزی با پسوند Z و 2Z که با حلقه داخلی بلبرینگ فاصله دارد، وابسته به سری و ابعاد بلبرینگ تولید می شوند. این حفاظ فلزی در دو جهت است و داخل آن ها هم با گریس پر شده است.

عموما در جاهایی که رینگ داخلی باید بچرخد به کار می روند چون که شاید چرخش رینگ های خارجی در سرعت بالا باعث خروج گریس از بلبرینگ شود و نیز به دلیل این که گریس دارند، نباید قبل نصب گرم یا شسته شوند.

در بلبرینگ شیار عمیق کاسه نمد دار با اصطکاک کم که سرعت بیرینگ می تواند مثل سرعت آن با کاسه نمد فلزی باشد که دارای پسوند های RSL، 2RSL یا RZ، 2RZ با در نظر داشتن ابعاد بلبرینگ تولید می شوند که این مدل بدون تماس است و یک شکاف باریک با استوانه رینگ داخلی تشکیل می دهد یعنی اینکه فاصله کاسه نمد با حلقه داخلی بسیار کم است و به همین دلیل خاصیت آب بندی را بالا می برد.

 کاسه نمد در آن از یک لاستیک مصنوعی است که با یک واشر فلزی تقویت شده است. بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه با آب بند تماسی هم دارای پسوند RS1، 2RS1 تولید می شوند.

 آب بند این مدل بلبرینگ شیار عمیق، بدون تغییر ظاهر رینگ خارجی، در فرو رفتگی رینگ خارجی نصب و به خوبی آن را آب بندی می کند و البته مشکل بلبرینگ شیار عمیق آب بند شده این است که در شرایط بد چون سرعت بالا یا دمای بالا ، گریس آن ها ممکن است از سوی رینگ داخلی به خارج نشت کنند. در این حالت باید در طراحی چیدمان آنها تمهیدات خاصی را در نظر گرفت.

 بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه با رینگ نگه دارنده وجود این خار روی بلبرینگ خود طراحی چیدمان را هم ساده می کند، فضای کم تری هم اشغال می شود و از لحاظ محوری محکم تر می شوند. این نوع بلبرینگ ها با پسوند NR در شماره فنی بلبرینگ مشخص می شود.

چهار طرح تولیدی بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه، که به صورت دو تایی استفاده می شود یه این بلبرینگ توانایی تحمل بار محوری از هر دو جهت و تحمل بار شعاعی از هر دو جهت را دارد.

این نوع بلبرینگ زمانی کاربرد دارد، که ظرفیت حمل بار بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه کافی نمی باشد.

بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه کمی پهنای بیش تری نسبت به بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه دارد، ولی ظرفیت حمل بار آن به طور قابل ملاحظه ای بیش تر از بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه است.

 قفسه این بلبرینگ از جنس فیبری، مرکزی شده نسبت به ساچمه می باشد. با پسوند TN9 در جلوی شماره فنی بلبرینگ هم مشخص می شود.

بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه با شیار جازنی ساچمه این نوع بلبرینگ دارای دارای شیار در رینگ داخلی و خارجی است.

 برای همین هم می توان ساچمه های بیش تر و بزرگ تری، نسبت به بلبرینگ شیار عمیق معمولی جای داد. بار شعاعی بیش تری را هم نسبت به بلبرینگ شیار عمیق معمولی تحمل می کند ولی ظرفیت حمل بار آن کم تر است و نیز سرعت بلبرینگ شیار عمیق استاندارد را ندارد.

این نوع بلبرینگ ها به صورت های بلبرینگ با شیار جازنی بدون کاسه نمد ، بلبرینگ شیار عمیق با شیار جازنی و حفاظ فلزی تولید و در یک یا دو طرف بلبرینگ با پسوند Z و 2Z در شماره فنی بلبرینگ با شیار جازنی و شیار محیطی بر روی رینگ خارجی، و با پسوند N مشخص می شود که دارای لقی داخلی مانند بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه می باشد که مقدار بار حداقل برای این بلبرینگ ها باید مقداری باشد، که از لغزش ساچمه ها بر روی شیار ممانعت کند.

عوامل موثر بر قیمت رولبرینگ

جهت خرید بلبرینگ های ناچی  با فاکتور رسمی و ضمانت اصالت کالا با بازرگانی اسپین بلبرینگ تماس بگیرید و یا به این لینک مراجعه نمایید

انواع سایزهای بهترین برندهای طراحی فروش بلبرینگ های شیار عمیق دو طرفه

انواع سایز های بلبرینگ شیار عمیق

فروش بلرینگ شیار عمیق دو طرفه و انواع سایز های بلبرینگ شیار عمیق متفاوت است. بلبرینگ شیار عمیق فلنج دار یا لبه F128 ZZ ، قطر داخلی 8 میلی متر ، قطر خارجی 12 میلی متر، وزن 4 گرم می باشد. مدل 105 ZZ که در دور های بالا استفاده می شود و دارای قطر داخلی 5 میلی متر، قطر خارجی 10 میلی متر، وزن 11.6 گرم است. F604 ZZ که اصطکاک کمی دارد از فولاد ساخته شده و در برابر تغییر شکل مقاومت زیادی از خود نشان می دهدو به علت کوچک بودن ابعاد به بلبرینگ مینیاتوری هم معروف است و قطر داخلی 4 میلی متر ، قطر خارجی 12 میلی متر و وزن آن 4 گرم می باشد.

بهترین برندهای طراحی فروش بلبرینگ های شیار عمیق دو طرفه

بهترین برند های بلبرینگ شیار عمیق

خریدو فروش بلرینگ شیار عمیق دو طرفه باید از برند معتبر و با کیفیت انجام شود. برند SKF در سوئد که در حدود 131 کشور دارای نمایندگی و بالای 1000 نمایندگی فروش می باشد.

برند KOYO یک کمپانی ژاپنی است که از توانایی‌ های مهم آن ، ساخت بلبرینگ‌ های خیلی بزرگ با دهانه خارجی خیلی قطور است. البته بلبرینگ Koyo، نام تجاری خود را در سال 2022 میلادی به JTEKT تغییر داد. کمپانی FAG آلمانی است که این برند در زمینه ساخت اغلب تجهیزات صنعتی فعالیت می‌ کند.

 NSK اولین بلبرینگ ساخت ژاپن است که در پیشرفت مکانیکی و تجهیزات صنعتی کشور ژاپن نقش مهمی داشته است و اکنون از تأمین کنندگان بلبرینگ در جهان است.

برند NACHI برای تولید ابزارآلات بود ولی بعد از حدودا 10 سال یک کارخانه بزرگ فولاد ایجاد نمود. شرکت TIMKEN آمریکایی یکی از بهترین برند های بلبرینگ آمریکایی است و بیش تر فعالیت این کمپانی روی موارد انتقال قدرت بلبرینگ و مدیریت سایشی بوده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *