ویژگی های بلبرینگ کویو

ویژگی های بلبرینگ کویو


بررسی تخصصی بلبرینگ ساچمه گرد: می‌توانیم بگوییم که این نوع از بلبرینگ ها پرکاربردترین نوع بلبرینگ های موجود در بازار می باشد که شکل ظاهری آن با توجه به نام آن به شکل گرد و کروی است و به دلیل شکلی که دارد حرکت چرخشی بسیار خوبی را می تواند انجام دهد و همچنین تحمل فشار بلبرینگ نسبت به سایر بلبرینگ ها تفاوت دارد.

این نوع از انواع بلبرینگ هایی می باشد که در سرعت های بالا از آن استفاده می شود و یکی از مهم‌ترین مزیت هایی که این محصول دارد، قابلیت چرخش آن با سرعت بالا می باشد.

برای آشنایی با انواع گریس SKF میتوانید از صفحه را دنبال نمایید.

بلبرینگ ساچمه گرد چیست ؟

بررسی تخصصی بلبرینگ ساچمه گرد از جمله بلبرینگ هایی که در ساخت آنها از انواع بلبرینگ های ساچمه ای استفاده می شود، می‌توانیم به بلبرینگ های شیار عمیق و کف گرد اشاره داشته باشیم. این نوع از بلبرینگ ها کاربرد بسیار زیادی دارند و در صنایع مختلفی از آن استفاده می کنند. امروزه کسب و کارهای صنعتی نیاز شدیدی به این محصول درجه یک و باکیفیت دارند تا بتوانند چرخ بسیاری از صنایع را به گردش دربیاورند.

خریدارانی که قصد خرید این محصول را دارند باید در اولویت اول کیفیت ساچمه های این محصولات در نظر بگیرند اما با این وجود همواره هزینه ها و قیمت مهم ترین فاکتور برای صاحبان کسب و کار می باشد و یکی از مهم ترین مواردی که قیمت ساچمه را مشخص می کند، مربوط به کشور و شرکت سازنده این محصول می باشد.

معرفی اجزای بلبرینگ ساچمه گرد

اولین جز مهمی که در این محصول قرار دارد مربوط به کنس می باشد که این قسمت بین دو کنس داخلی و خارجی بلبرینگ احاطه شده است و بر روی آن حرکت غلتشی را انجام می دهد. در برخی از بلبرینگ ها اجزای غلتان و کمی داخلی و خارجی بلبرینگ به یکدیگر متصل می باشد.

قسمت دیگر مربوط به ساچمه بلبرینگ می باشد که با توجه به اندازه و سایز بلبرینگ ها تعداد ساچمه های آن متفاوت می باشد، پس به این نتیجه می رسیم که انواع بلبرینگ ارتباط مستقیمی با تعداد ساچمه ها دارد.

قسمت مهم دیگر، قفسه بلبرینگ می باشد .

رولبرینگ ساچمه سوزنی

پیشنهاد میکنیم صفحه رولبرینگ SKF را نیز مشاهده نمایید .

بررسی تخصصی بلبرینگ ساچمه گرد

انواع بلبرینگ ساچمه گرد

بررسی تخصصی بلبرینگ ساچمه گرد بلبرینگ ها بر اساس تعداد ساچمه ها به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند. ساچمه های گرد رایج ترین و پرمصرف ترین نوع ساچمه در ساختار بلبرینگ ها به حساب می آید. این نوع ساچمه ها در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد و مهم ترین قابلیتی که این ساچمه های دایره ای شکل دارند این است که قابلیت چرخش با سرعت بالایی در آنها وجود دارد.

وجود این ساچمه ‌ها در ساختار این محصول به شما این امکان را می‌دهد که از آن بتوانید در موارد مختلفی استفاده کنید.

یکی از انواع بلبرینگ ها، آنهایی هستند که جنس ساچمه های آنها از آلیاژ استیل می باشد که مهم ترین ویژگی های استیل، مقاومت در برابر زنگ زدن یا همان ضد آب بودن می باشد که باعث می شود مقاومت این نوع بلبرینگ در برابر خوردگی بسیار زیاد باشد.

از بلبرینگ های ساچمه گرد دیگر مربوط به بلبرینگ هایی می باشد که جنس ساچمه های آنها از کروم می باشد و این نوع ساچمه ها در ابعاد گسترده اینچی و میلی متری تولید می‌شوند.

مهم‌ترین فاکتور برای سنجش کیفیت مربوط به گرید ساچمه ها می باشد.

چگونگی تشخیص بلبرینگ تقلبی از عیر تقلبی

پیشنهاد میکنیم صفحه بلبرینگ اس کا اف  ساچمه گرد شیار عمیق یک ردیفه را نیز مشاهده نمایید.

انواع بلبرینگ ساچمه گرد

کاربرد های بلبرینگ ساچمه گرد

بررسی تخصصی بلبرینگ ساچمه گرد کاربرد بلبرینگ ساچمه گرد شامل موارد مختلفی می باشد که در این قسمت می خواهیم به بررسی مهم ترین کاربردهای این محصول در صنایع مختلف بپردازیم و آنها را به صورت مختصر برای شما توضیح دهیم.

اولین و مهم ترین کاربرد بلبرینگ ساچمه گرد استفاده کردن از آن در سیستم حرکت دهنده در سی ان سی می باشد که می‌توانیم بگوییم که بلبرینگ ساچمه گرد دستگاه cNC تمامی معایب حاصل از پیچ و مهره ها نظیر ساییدگی و لقی را به طور کامل برطرف می کند و مهم ترین جز در سیستم حرکتی دستگاه سی ان سی می باشد که حرکت دورانی حاصل از موتورها را به حرکت یکنواخت و غیر مستقیم تبدیل کرده و کمترین سایش و اصطکاک را به پیچ و مهره وارد می کند.

از کاربردهای مهم دیگر می توان به استفاده کردن از آن در صنایع مختلفی اشاره کرد مانند صنایع بسته بندی مواد غذایی و صنایع چاپ و ماشین آلات، صنایع حمل و نقل و صنایع وابسته به آن که باعث شده است قیمت این محصول در بازار به یک حد متعادل و نرمال برسد و همین عامل امروزه باعث شده است که تولید کنندگان به فکر تولید عمده ی این محصول بیفتند و آن را به صورت عمده و با کیفیت مناسبی تولید نمایند و وارد بازار های فروش کنند.

کاربرد های بلبرینگ ساچمه گرد

معنی پسوند های بلبرینگ ساچمه گرد

بررسی تخصصی بلبرینگ ساچمه گرد کد های بلبرینگ ساچمه گرد که روی بسته بندی های این محصول درج شده است، هرکدام معنی و مفهوم خاصی دارد که در این قسمت می خواهیم به معنی پسوندها بپردازیم و آنها را برای شما معرفی کنیم:

اولین پسوند مربوط به پسوندASR است که این پسوند به معنای وجود شیار و سوراخ های مخصوص روانکاری در حلقه بیرونی بلبرینگ های ساچمه گرد می باشد و اعداد اضافی کنار آن نشان دهنده تعداد سوراخ ها است .

پسوند مهم دیگر بلبرینگ های ساچمه گرد مربوط به پسوند CN می باشد که این پسوند لقی داخلی نرمال را نشان می‌دهد.

پسوند دیگری A می باشد که این پسوند مربوط به اصطلاحات داخلی در طراحی اصلی و اولیه است. مفهوم این پسوند بستگی به نوع و سری بلبرینگ دارد و در برخی از بلبرینگ های ساچمه گردی که در طراحی خود از تنوع زیادی برخوردارند، به طور ثابت در شماره بلبرینگ ها می تواند قرار بگیرد.

شما برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیق تر و کاملتری را از اجزاء بلبرینگ ها به دست آورید می توانید با توجه به پسوندها به اطلاعات خوبی دسترسی پیدا کنید و بدانید که این بلبرینگ ها برای چه مفهومی ساخته شده و بیشتر در چه وسایلی مورد استفاده قرار می گیرند.

معنی پسوند های بلبرینگ ساچمه گرد

سایز های بلبرینگ ساچمه گرد

بررسی تخصصی بلبرینگ ساچمه گرد سایز بلبرینگ ها یکی از عوامل مهم و موثر در انتخاب آنها می باشد، به دلیل اینکه سایز این محصول می تواند ارتباط مستقیمی را با سرعت قطعات داشته باشد. سایز و ابعاد و اندازه بلبرینگ ها روی بسته بندی آنها ثبت شده است و اگر به هر جهت امکان خوانایی سایز روی بلبرینگ ها فراهم نباشد، شما به راحتی به صورت دستی می‌توانید ابعاد بلبرینگ ها را اندازه گیری کنید.

شما می توانید برای اندازه گیری دقیق بلبرینگ ها از کولیس استفاده کنید که شما با کمک این محصول می توانید به راحتی قطر داخلی و قطر خارجی و همچنین عمق بلبرینگ ها را اندازه گیری نمایید. امروزه کولیس های پیشرفته تری وارد بازارهای سراسری کشور شده‌اند که آنها برای اندازه گیری مناسب تر می باشند.

از این نوع از کولیس ها می توانیم به کولیس های دیجیتالی اشاره کنیم که بسیار دقیق می باشد. در کنار اندازه و سایز انواع بلبرینگ کد پسوند و پیشوند درج شده است که این کدها نشان دهنده ویژگی هر بلبرینگ ساچمه گرد می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *