فروش بلبرینگ و رولبرینگ ناچی و مزیتهای آن

فروش بلبرینگ و رولبرینگ ناچی و مزیتهای آن


آشنایی با بلبرینگ‌های خطی که از انواع جدید بلبرینگ‌ها به شمار می‌آیند در دنیای صنعت امروزی حائز اهمیت است. این بلبرینگ‌ها نوعی یاتاقان از جنس فولاد سخت هستند که برخلاف سایر بلبرینگ‌ها که برای حرکت‌های دورانی استفاده میشوند، برای حرکت‌های طولی و خطی هستند.

بلبرینگ‌های خطی بسیار دقیق و با اصکاک پایین طراحی شده‌اند که باعث فرسایش دیرهنگام محور‌ها میشود و وظیفه تاٌمین حرکت خطی در زمانی که شافت نقش میله هدایت را بر عهده دارد را دارند.

کاربرد گسترده بلبرینگ خطی به علت دقت بالا و لقی کم آن حین کار است و جابجایی نیرو و بار در آن توسط ساچمه‌ها انجام میشود.

حرکت بلبرینگ خطی درون بلوک‌های مخصوص به خود انجام میشود که این حرکت روان بوده و روان بودن باعث استفاده از موتور‌های کوچک و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد بود.

بلبرینگ‌های خطی انواع مختلفی دارند که هر کدام برای استفاده خاصی تولیده شده‌اند، به طور کلی این نوع از بلبرینگ‌ها به دو دسته تقسیم میشوند:

 1-بلبرینگ خطی ساده

 2-بلبرینگ خطی شیاردار بلبرینگ‌های خطی شیاردار معمولاً یک جزء اضافه‌تر نسبت به بلبرینگ‌های خطی ساده دارند و همان‌طور که از اسمش پیداست شیاری در آن وجود دارد.

در انتخاب بلبرینگ خطی مناسب باید ابعاد بلبرینگ و میزان تحمل بار توسط آن مورد بررسی قرار گیرد و همچنین باید نیروی وارد به آن در سیستمی که بلبرینگ بر روی آن نصب میشود، محاسبه شود. این محاسبات مربوط به ضریب دما، ضریب بار و همچنین ضریب تماس و ضرایب مشابه آن می‌باشد.

برای آشنایی با انواع گریس SKF میتوانید از صفحه را دنبال نمایید.

آشنایی با بلبرینگ های خطی

انواع بلبرینگ خطی

اگر بخواهیم انواع بلبرینگ خطی را برای شما مثال بزنیم به ترتیب خواهیم داشت:

  • بلبرینگ خطی خودتراز این مدل طول عمر بالایی دارد، تحمل ظرفیت بالای بار دارد، حرکات خطی در آن با سرعت 3 متر بر ثانیه انجام میشود، دارای نصب راحت و همانطور که از اسمش پیداست قابلیت تراز خودبخودی دارد. به دلیل جنس آلومینیومی ضد‌زنگ می‌باشد.
  • بلبرینگ خطی فشرده مدل CL این مدل به دلیل قیمت پایین و ویژگی‌های فوق‌العاده، بسیار پرفروش هستند، ضد زنگ و دارای نصب آسان هستند و همچنین برای جاسازی امکان نصب در فضای کم رو دارند.
  • بلبرینگ خطی استاندارد مدل LM و LME این مدل مانند دو مدل قبل ضد زنگ هستند و به دلیل جنس فولادی و رزین به کار رفته در آن برای کار در دمای بالا استفاده میشود.
     از دیگر ویژگی آن اصطکاک پایین و سرعت حرکت بالای آن می‌باشد.
  • بلبرینگ خطی لبه‌دار برای نصب نیازی به هوزینگ ندارد، دارای انواع مختلف با کاربردهای مختلف هستند و مانند بلبرینگ خطی استاندارد از جنس فولادی و رزین با کیفیت و ضدزنگ می‌باشد.
  • بلبرینگ خطی لبه‌دار پایلوت متنوع با نصب آسان، از جنس رزین و فولاد باکیفیت و ضدزنگ 6- بلبرینگ پایلوت میانه دارای ویژگی‌های مشترک با خطی لبه‌دار پایلوت با این تفاوت که اگر به صورت گشتاور باشد تحمل آن برای این مدل راحت‌تر است.
رولبرینگ ساچمه سوزنی

پیشنهاد میکنیم صفحه رولبرینگ SKF را نیز مشاهده نمایید .

علائم خرابی بلبرینگ

کاربرد های بلبرینگ های خطی

آشنایی با بلبرینگ‌های خطی کاربردهای بلبرینگ‌های خطی به دلیل نحوه طراحی آن که از دو جزء تشکیل شده، در سیستم‌های ریل مانند می‌باشد. این دو جزء یک بلوک خطی و یک ریل خطی هستند که بلوک‌ها در مسیر مستقیم ریل حرکت می‌کنند، به دلیل این نوع حرکت در صنایع کاربردهای فراوانی دارد.

به عنوان مثال برای حرکت میز ماشین‌کاری در جهت X و یا Y میتوان از آن‌ها استفاده کرد. از دیگر کاربردهای بلبرینگ خطی در کنار ریل، در دستگاه‌های بدنسازی هستند.

در سیستم‌های پزشکی هم میتوان شاهد استفاده از این محصول بود مثلاً در دستگاه‌های پرتوسنجی مانند ریل دستگاه سی‌تی اسکن. برای جابجایی محصولات سنگین هم میتوان از این وسیله کمک گرفت مثلا در خطوط تولید در شرکت‌های مختلف به خصوص شرکت‌های ماشین‌سازی از این نوع بلبرینگ استفاده میشود.

ماشین‌های برش، ماشین نقاشی، سیستم اندازه‌گیری و دستگاه حفاری از کابردهای بلبرینگ خطی در صنعت هستند که میتوان به آن اشاره کرد.

در صنعت چاپ هم دستگاه‌های چاپ و پرینترهای سه بعدی و در برخی صنایع دیگر در دستگاه‌های بسته‌بندی و ام‌دی‌اف، برش لیزر و پلاسما بلبرینگ‌های خطی به کار رفته است.

همچنین از این بلبرینگ‌ها در موتور خودرو و موتور موتورسیکلت‌ها استفاده میشود. به طور کلی در صنایع کمتر دستگاهی را میتوان یافت که از بلبرینگ‌ها در آن استفاده نشده باشد.

به همین دلیل با نگاهی به پیرامون خود میتوان بلبرینگ‌های خطی را در انواع تجهیزات و دستگاه‌ها مشاهده کرد که این خود شاهدی است بر این حقیقت که ظهور بلبرینگ های خطی انقلاب وسیعی در صنایع بوجود آورده است.

چگونگی تشخیص بلبرینگ تقلبی از عیر تقلبی

پیشنهاد میکنیم صفحه بلبرینگ اس کا اف | ساچمه گرد شیار عمیق یک ردیفه را نیز مشاهده نمایید.

کاربرد های بلبرینگ های خطی

ویژگی های بلبرینگ های خطی

آشنایی با بلبرینگ‌های خطی ویژگی های بلبرینگ خطی با توجه به نوع آن متفاوت است، همانطور که اشاره شد بلبرینگ‌های خطی انواع مختلفی دارند که هرکدام کارایی و ویژگی‌های خاص خود را دارند در ادامه به بررسی ویژگی مشترک میان این بلبرینگ و سپس به بررسی ویژگی‌های اختصاصی برخی از بلبرینگ‌های خطی خواهیم پرداخت.

از ویژگی‌های کلی میتوان به جلوگیری از خورد شدن و ساییدگی در قطعات اشاره کرد، همچنین این نوع بلبرینگ خاصیت خودکنترلی دارد یعنی از لق خوردن محور داخل بدنه جلوگیری میکند.

حرکت‌های جانبی توسط این بلبرینگ‌ها در محور به شدت کاهش می‌یابد و یا به نوعی حذف میشود و برخورد قسمت‌های ثابت و متحرک توسط بلبرینگ کنترل میشود.

بلبرینگ خطی تقریباً ساختار و اجزا تشکیل دهنده یکسانی دارند بعنوان مثال نگهدارنده، ساچمه، اسلیو خارجی و درزگیر لاستیکی در هر دو نوع بلبرینگ ساده و شیاردار مشترک هستند. در بلبرینگ خطی شیاردار صفحه ساچمه نیز وجود دارد. نگهدارنده در این سیستم عامل تعیین کننده حرکت و راهنمای ساچمه‌ها هست.

ساچمه‌ها عامل ایجاد حرکت خطی هستند و همینطور باعث جلوگیری از اصطکاک بیش از حد میشوند. اسلیو خارجی سطح تماس مستقیم با ساچمه‌ها دارد و بار موجود را به تکیه‌گاه انتقال میدهد.

درزگیر لاستیکی جهت جلوگیری از ورود مواد خارجی به داخل بلبرینگ تعبیه شده است. بلبرینگ خطی لبه‌دار از بلبرینگ‌هایی هست که در لوازم مینیاتوری به کار میرود و به دلیل ساختاری ساده امکان نصب و استفاده از آن آسان است. بلبرینگ خطی خودتراز، شیاردار بوده که این شیار برای شفت‌های پایه‌دار تعبیه شده‌اند، همانطور که اشاره شد تفاوت بلبرینگ خطی شیاردار با بلبرینگ خطی ساده در وجود صفحه ساچمه در بلبرینگ شیاردار است که امکان خودترازی به آن میدهد. هر بلبرینگ به تنهایی وزن سبکی دارد.

برای مثال سری بلبرینگ‌های LBBR که پرکاربردترین و رایج ترین انواع بلبرینگ‌های خطی هستند، تعداد ساچمه در آن 4 ردیف و ارتفاع آن از 10 تا 15 میلیمتر است، قطر خارج آن از 7 تا 10 میلیمتر می‌باشد و همچنین قطر داخل آن از 3 تا 5 میلیمتر است. از دیگر ویژگی‌های بلبرینگ‌ها عدم نیاز به تعمیر و نگهداری در برخی نمونه‌ها می‌باشد.

برای اطلاع از اندازه و ویژگی‌های بلبرینگ خطی مورد نظر خود کافیست مدل مورد نظر خود را در صفحات وب جستجو کنید.

بلبرینگ خطی برا اساس استاندارهای ISO 10285 ساخته شده و در انواع واشردار و بدون واشر با آلیاژ فولادی و آلومینیومی و رزین تولید می‌شوند. بلبرینگ‌ها ابعاد و اندازه متفاوتی دارند و تحمل بار در هرکدام از آن‌ها متفاوت است که این امر موجب کارایی متفاوت آن‌ها میشود. برای انتخاب بلبرینگ مناسب باید فاکتورهای خاصی بررسی شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *