آشنایی با بلبرینگ های خود تنظیم بلبرینگ های خود تنظیم، یک نمونه ی دیگر از خانواده ی بلبرینگ ها هستند که دارای ویژگی خود تنظیمی می باشند. این نمونه از بلبرینگ ها دارای دو ردیف ساچمه و یک شیار می باشند که شیار های جداکننده این نوع بلبرینگ در انواع مختلف برنجی ، فولادی و پلی آمید ساخته می شوند.

بلبرینگ های خود تنظیم دارای قدرت تحمل بار بسیار بالایی هستند و این قابلیت را دارند که بتوانند شفت را به یاتاقان در زاویه‌ی انحرافی مشخص تنظیم نمایند. از این محصول در تجهیزات حساس و سختی که درصد خطا در جا زدن و نصب آنها بسیار زیاد است استفاده می کنند، چرا که این نمونه با ویژگی خودتنظیمی می تواند درصد خطا را بسیار کاهش دهد.

بلبرینگ های خود تنظیم دارای قیمت بالاتری نسبت به نمونه های دیگر هستند. گروه صنعتی ما توانسته انواع بلبرینگ ها را در جنس های مختلف و با کیفیت تولید نماید که شاخص ترین این نمونه ها بلبرینگ خودتنظیم است .

ما تلاش نموده ایم این محصول را با کیفیت مناسب و قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار بدهیم. بلبرینگ های خود تنظیم ساخته شده در گروه صنعتی ما، با تضمین کیفیت و استاندارد در سطح بازار عرضه شده است.

رولبرینگ ساچمه سوزنی

پیشنهاد میکنیم صفحه رولبرینگ SKF را نیز مشاهده نمایید .

معرفی کامل بلبرینگ خودتنظیم

آشنایی با بلبرینگ های خود تنظیم بلبرینگ خود تنظیم از نظر شکل ظاهری دارای دو ردیف ساچمه کروی شکل است که این ساچمه ها در رینگ داخلی با یک عمق کم به شکل دو ردیف قرار گرفته‌اند . بلبرینگ های خود تنظیم در شکل های مختلف ساده یا کاسه نمددار در سطح بازار موجود هستند. این نمونه از بلبرینگ نسبت به فشارهای زاویه ای شفت حساس نیست.

بلبرینگ های خود تنظیم دارای ساختار منحصر به فردی هستند. این نمونه از بلبرینگ به گونه ای طراحی و ساخته شده است که می تواند به طور مداوم و در مدت زمان زیاد کار کند، به عنوان مثال این بلبرینگ می تواند در یک کفکش یا همان پمپ آب در چاه هایی که بسیار عمیق است، به مدت چندین سال و به طور مداوم بچرخد و آب را پمپاژ کند.

یکی از ویژگی‌های بلبرینگ خود تنظیم این است که رینگ خارجی آن متصل نیست و این قابلیت را دارد که بتوان آن را جدا نمود. همچنین این نمونه دارای یک قفل کوچک است که با چرخش آن در جای خود قفل می شود و می تواند در حالی که تکان می خورد عملکرد خود را حفظ نماید .

این نمونه از بلبرینگ های خود تنظیم در مکان های پیچیده استفاده می شود، چرا که در آوردن و نگهداری آن سخت و دشوار است، به همین علت این نمونه ها طوری طراحی و ساخته شده‌اند که بتوانند شُک های وارد شده از طریق شفت را دفع نمایند و نیازی به درآوردن یا تنظیم کردن مجدد نداشته باشند.

برای آشنایی با انواع گریس SKF میتوانید از صفحه را دنبال نمایید.

معرفی کامل بلبرینگ خودتنظیم

انواع بلبرینگ خود تنظیم

آشنایی با بلبرینگ های خود تنظیم این نمونه از بلبرینگ در شکل های مختلف کاسه نمددار ، بدون کاسه نمد و بوش بلند ساخته شده اند. نمونه اصلی این بلبرینگ ها با رینگ داخلی استوانه ای ساخته می شوند.
برای نوع سوراخ مخروطی آن یک آداپتور با شکل مناسب آن نیز ساخته می شود که به کمک آن می توان بلبرینگ را به سرعت بر روی شفتی که صاف یا ناصاف است نصب و تعبیه نمود .

بلبرینگ های خود تنظیمی که با کاسه نمد تولید می شوند، به آب و روغن مقاوم بوده و مانع نفوذ آن به داخل بلبرینگ می‌شوند. جنس کاسه نمد از لاستیک بوده و دارای صفحاتی هستند که تقویت شده و کارایی بلبرینگ را بالا می برند. این نمونه از بلبرینگ ها می توانند حرارت بسیار زیاد را تحمل نمایند .

بلبرینگ خود تنظیم بدون کاسه نمد با رینگ داخلی به شکل مخروطی تولید می شود. این نمونه دارای شیار محیطی و سوراخ های روانکاری بر روی رینگ بیرونی و سوراخ های روانکاری بر روی رینگ درونی است.

بلبرینگ خود تنظیم بوش بلند به شکلی است که رینگ داخلی آن بیرون زده است و در جاهایی که زیاد حساس نیستند به کار گرفته می شود. بلبرینگ های خود تنظیم می توانند لقی بسیار زیادی را تحمل کنند.

چگونگی تشخیص بلبرینگ تقلبی از عیر تقلبی

پیشنهاد میکنیم صفحه بلبرینگ اس کا اف | ساچمه گرد شیار عمیق یک ردیفه را نیز مشاهده نمایید.

نحوه نصب بلبرینگ خود تنظیم

آشنایی با بلبرینگ های خود تنظیم برای اینکه بتوانیم بلبرینگ خود تنظیم را در محل مشخص شده نصب و تعبیه کنیم، نیاز است از مهارت بسیار بالایی برخوردار باشیم و به شما پیشنهاد می کنیم از متخصصان این حوزه کمک بگیرید‌.

در هنگام نصب بلبرینگ خود تنظیمی که سوراخ های مخروطی دارد باید دقت زیادی کرد، چون دارای فاصله ی داخلی کمی است ولی در هنگام نصب بلبرینگ با فاصله ی داخلی معمولی، فقط لازم است کم شدن فاصله را در حین بالا آمدن با چرخاندن حلقه ی خارجی بررسی نمایید.

زمانی که یاتاقان به درستی در جایش قرار گرفته باشد، حلقه ی بیرونی را به راحتی می توانید بچرخانید و بلبرینگ را نصب کنید.

نحوه نصب بلبرینگ خود تنظیم

مشخصات فنی بلبرینگ های خود تنظیم

آشنایی با بلبرینگ های خود تنظیم بلبرینگ های خود تنظیم از یک شماره فنی و یک پسوند و پیشوند تشکیل شده اند که با کلمات لاتین E , K , M, TN9, ,C3, 6.1 , 6.2 , C2 6.4 6 , 6.5 و برای قطرهای داخلی آن به نسبت کم یا زیاد بودن شماره گذاری شده اند که از قطر ۲۰ شروع شده و تا قطر ۶۰ میلی متر ادامه دارد. معنی بعضی از این حروف به شرح زیر است:

رف E : این حرف افزایش و ظرفیت تحمل بار را نشان می دهد .
حرف K: نشان دهنده سوراخ های مخروطی است.
حرف M : نشان دهنده قفسه برنجی در مرکز ساچمه ها است.
حرف TN9: نشان دهنده قفسه تقویت شده با الیاف مختلف در مرکز ساچمه ها است .
حرف C2 : نشان دهنده فاصله ی داخلی شعاعی و کوچک تر از نرمال است.
حرف C3 : نشان از فاصله ی شعاعی بیشتر از حالت عادی می باشد.
عدد 6.1 : نشان دهنده پسوند انتقال حرارت است.
عدد 6.2 : پسوند لقی و نشان دهنده آرام کار کردن بلبرینگ است.
عدد 6.4 : نشان دهنده پایدارسازی بلبرینگ است.
عدد 6.5 : این عدد نشان از میزان روانکاری بلبرینگ دارد.

در صورتی که نیاز دارید از مشخصات ظاهری بلبرینگ خود تنظیم اطلاع حاصل نمایید، می توانید به وبسایت اصلی شرکت skf مراجعه نموده و بطور کلی مشخصات فنی بلبرینگ های خود تنظیم را مشاهده نمایید . همچنین در صورتی که بخواهید از قیمت های بلبرینگ خود تنظیم اطلاع پیدا کنید، بر روی سایت مجموعه ی ما قرار گرفته است .

مشخصات فنی بلبرینگ های خود تنظیم

مزیت های بلبرینگ خود تنظیم skf

آشنایی با بلبرینگ های خود تنظیم این مدل از بلبرینگ خود تنظیم به دلیل دارا بودن یک برینگ داخلی ، دو ردیف ساچمه و یک حلقه خارجی مشترک بسیار متمایز و باکیفیت است. شیار ساچمه ها در این نمونه به شکل کروی و موقعیت زیگزالی و بر روی گیج هایی با استقامت بسیار زیاد و انتقال گرمای مناسب تولید و ساخته شده اند.

از مزیت های بلبرینگ خود تنظیم skf می توان به این موارد اشاره کرد :

این مدل می تواند تغیبر زاویه را به خوبی تحمل کند و به همراستایی بین شفت و نشیمنگاه حساس نیست و برای زمان هایی که شفت تغییر شکل دارد یا همراستایی وجود ندارد، بسیار کاربردی است .
مزیت دیگر این نمونه از بلبرینگ این است که از کمترین اصطحکاک ممکن در بین بلبرینگ های دیگر برخوردار است. همچنین زمانی که در سرعت بسیار بالایی کار می کند، حرارت و گرمای زیادی تولید نمی کند و نیاز به روغن‌کاری یا شسته شدن ندارد.

بلبرینگ های خود تنظیم در وسایل منزل مانند مخلوط کن، دستگاه های همزن و.. استفاده می شوند.

گروه صنعتی skf یکی از معروف ترین و برترین شرکت هایی است که محصولات صنعتی از جمله انواع مختلف بلبرینگ ها را در نمونه های گوناگونی ساخته و تولید نموده است. این محصولات دارای برگه ضمانت و استاندارد هستند و مواد اولیه ای که در آنها به کارگیری شده است درجه یک بوده و قابلیت استفاده شدن در سال های متمادی را دارا می باشد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *