بلبرینگSKF

نگهداری بلبرینگ FAG : بسیار مهم است زیرا بلبرینگ ها نقش بسزایی در دستگاه های صنعتی دارند و بدون آنها حرکت دستگاه ها ممکن نمی باشد. به همین خاطر باید همیشه بلبرینگ ها به وسیله ی تیم نگهداری و تعمیرات رسیدگی شوند تا مطمئن شوید که کارکرد آنها همیشه در بالاترین سطح خود باشد

راهکار دیگر مراقبت و نگهداری بلبرینگ FAG به روش کنترل حرارت می باشد.

 برای این کار از دستگاهDigital Thermometer استفاده می کنند، که با دقت بسیار بالا دمای بیرینگ را معلوم می کند و اما اگر به هر علتی این دستگاه در اختیارتان نبود می توانید با گذاشتن کف دست بر روی یاتاقان از دمای تقریبی مطلع شوید. روش دیگر مراقبت و نگهداری بلبرینگ FAG بررسی چشمی بلبرینگ می باشد.

شما با نگاه کردن باید سلامتی روغن روانکار یاتاقان را بررسی کنید، و کارکرد صحیح یاتاقان را محاسبه کنید.در بعضی مواقع به هر علتی مواد آلوده به کاسه نمد ورود پیدا کرده باشد، و به داخل بیرینگ ها منتقل شوند، می توانید با بررسی چشمی خیلی راحت مشکل را پیدا کنید.بلبرینگ ها باید به روش دستورالعمل مشخص شده شرکت سازنده همیشه به صورت منظم گریس کاری شوند، در روانکاری مجدد همیشه باید مجرای گریس خور را کاملاً تمیز کنید.

 احتمال این است که بعضی از بیرینگ ها دارای مجاری گریس خور نباشند، پس باید اول دستگاه را خاموش و متوقف کنید و بعد از آن گریس کاری انجام شود.

 یکی از راه های مراقبت و نگهداری از بلبرینگ ها روانکاری منظم آن ها می باشد.کار دستگاه ها بدون بلبرینگ ها غیر ممکن است پس اگر به مشکلی برخورد کردید باید مهندسین و تکنسین هایی را انتخاب کنید، که بتوانند در حین کار مشکل دستگاه ها را برطرف کنند. یکی از راهکار های مراقبت و نگهداری بلبرینگ FAG این است که از روش گوش دادن استفاده شود.

 که این روش هم به وسیله دستگاه electronic stethoscope انجام می شود.

حدالمقدور بهتر است با دستگاه کارایی بلبرینگ ها را کنترل شود و اما اگر دستگاه به هر علتی وجود نداشت از طریق گوش دادن دقیق این کار انجام می گردد.اگر قصد خرید بلبرینگ fag اصل را دارید این لینک را  نیز دنبال نمایید

ضرورت نگهداری از بلبرینگ

ضرورت نگهداری از بلبرینگ

ضرورت نگهداری بلبرینگ FAG این است که همیشه باید در حین استفاده از بلبرینگ خدمات تعمیر و نگهداری از آنها هم در دسترس باشد تا از عملکرد خوب و مداوم اجزای مکانیکی خود مطمئن باشید.

در حالی که بلبرینگ ها جزء نسبتاً ارزان اعمال مکانیکی می باشند آن‌ها علت اصلی و بسیار مهم خرابی های عملیات بدون برنامه ریزی تعمیرات و نگهداری صحیح می باشند.پس باید به خدمات تعمیر و نگهداری بلبرینگ های خود و دلایل خرابی آن ها بسیار اهمیت دهید.

با برنامه بودن، تعمیر و نگهداری به موقع می توانید، از خراب شدن زود هنگام وسیله ها، خرابی ماشین آلات، تعطیلی عملیات تجاری و هزینه‌های غیرضروری در مدت بلند جلوگیری گردد.

 آنچه در مورد بلبرینگ ها باید بدانید این است که بلبرینگ ها می توانند در معرض ساییدگی و اکسیداسیون باشند.

مزایای استفاده از بلبرینگ FAG

نگهداری دوره ای بلبرینگ FAG

تجهیزات و دستگاه های کارخانه ها با گذشت زمان دچار فرسایش و خرابی می گردند.در واقع متخصصان ۴۵ درصد از خرابی و از کار افتادگی زود هنگام دستگاه‌ها را علت نگهداری آن ها می دانند، نگهداری دوره ای بلبرینگ FAG به خاطر پیشگیری از خرابی و فرسایش دستگاه ها می باشد.

 علت سالم ماندن دستگاه ها پاکسازی به موقع و رسیدگی و نگهداری آنها است که کمک بسیار زیادی می کند. همینطور با برنامه ریزی حساب شده برای مراقبت از ماشین آلات کارخانه ها باعث رونق زیاد کسب و کار میشود. به جای اینکه هر روز با خرابی و مشکلات جدیدی دست و پنجه نرم کنید، قادر هستید برای زمان هدر شده به هنگام خرابی دستگاه ها کنترل بیشتری داشته باشید.در عاقبت با روانکاری و پاکسازی به موقع از خراب شدن آنها جلوگیری کنید.

راهنمای خرید بلبرینگ FAG اصل

نگهداری بعد از خرابی بلبرینگ FAG

نگهداری بلبرینگ FAG بعد از خرابی بلبرینگ روشی است که نمی توان آن را یک راهکار دانست چون که زمانی که یک وسیله به طور کامل از کار نیافتد، نمیتوان آن را اعمال کرد. همینطور این روش برای کارخانه ها مقرون به صرفه نمی باشد، چون بیشتر کارخانه ها توان پرداخت هزینه های خرابی کامل یک دستگاه را ندارند.

 پس به این منظور نمی توان گفت این روش یک روش مناسب برای خرابی بعضی قطعات مثل بلبرینگ ها باشد.

 برای کم کردن زمان از کار افتادگی دستگاه ها و نگهداری مناسب از آنها از بیرینگ های با کیفیت استفاده کنید.

 پس یکی از روش هایی که زمان نگهداری از دستگاه ها را کم می کند به کار بردن بیرینگ های با کیفیت در دستگاه ها می باشد. استفاده از بیرینگ های با کیفیت و سالم باعث سرعت دستگاه ها و ماشین آلات شما می گردد. و اگر از قطعات نامناسب و بی کیفیت استفاده شود باعث کندی دستگاه ها می گردد. به دنبال خرید بلبرینگ با ضمانت اصالت کالا هستید؟ حتما لینک زیر را دنبال نمایید

ویژگی های بلبرینگ SKF

روش نصب اصولی بلبرینگ

روش نصب و نگهداری بلبرینگ FAG خیلی مهم است چون کارکرد مناسب بلبرینگ ها در حین کار طبق رعایت اصول نصب بلبرینگ می باشد.باید مهارت کافی برای جا زدن بلبرینگ و اطمینان حاصل کردن از پاکی محیط اطراف در هنگام نصب بلبرینگ ها، یکی از دلایل مهم قبل از نصب بلبرینگ ها است.قبل از نصب باید بلبرینگ ها را در بسته بندی خودش قرار داد و از شست و شوی آنها با هر حلالی خودداری به عمل آید.

برای آسانی نصب بلبرینگ ها در انتهای شفت را با ۱۰ تا ۲۰ درجه شیب تولید می کنند. این کار نه تنها از صدمه دیدن بیرینگ ها جلوگیری می کند همانطور سبب نصب راحت بلبرینگ ها می گردد.

 وقتی که بلبرینگ ها را نصب می کنند از یک صفحه تخت یا یک میله برای جا زدن استفاده می کنند.پس باید دقت شود که از ضربه های آرام استفاده کنند، و نباید هیچ وقت به سطوح غلتشی ضربه محکم وارد کرد.برای نصب کردن و جا زدن بلبرینگ ها در تعداد خیلی زیاد می توانند از روش های هیدرولیکی و مکانیکی استفاده کنند.برای جا زدن بلبرینگ های بزرگ احتیاج به گرم کردن می باشد و این اختلاف دمایی بسته به میزان تداخل شفت و بیرینگ دارد.

 همینطور باید دقت کنید که بیرینگ های کاسه نمد دار از نوع پلی استری هرگز نباید بیشتر از ۱۳۰ درجه سانتیگراد و بیرینگ ها با کاسه نمد پلی یورتال نباید بیش از ۱۱۰ درجه سانتیگراد گرم شوند.

پس برای این کار می‌توان از هیتر ها و اتاقک های محفظه گرم استفاده شود.

 یک نکته مهم این است که هرگز نباید برای گرم کردن بلبرینگ ها از شعله مستقیم استفاده کنید چون باعث خسارت به بلبرینگ ها می گردد.

پیشنهاد می‌شود در هنگام نصب بلبرینگ ها ی گران قیمت از متخصصین و تکنسین های کاربلد در زمینه نصب بلبرینگ ها مشورت و استفاده کنید.

اگر زمانی بخواهید بلبرینگ ها را از جای خود در آورید، باید با همان روشی که آن را جا زده اید خارج کنید.

 برای این منظور از پولی کش برای بیرون آوردن بلبرینگ از شفت می توانید استفاده کنید.پیشنهاد می کنیم که در مواقع طراحی بیرینگ شکاف و یا سوراخ هایی را در نظر بگیرید، تا عمل خارج کردن بیرینگ ساده تر صورت گیرد.

 نصب بلبرینگ به صورت صحیح و اصولی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر طول عمر آن ها داشته باشد.

 ابزارهایی را که برای نصب و جازدن بلبرینگ ها استفاده می کنند به سه دسته تقسیم می کنند، مکانیکی، هیدرولیکی، گرمایی.استفاده از راههای تزریق روغن در جا زدن و درآوردن بلبرینگ های بزرگ با سوراخ های کونیک یا مخروطی بسیار تاثیر دارد.

 این راهکار تزریق روغن به محل تماس بیرینگ و شافت باعث کاهش اصطکاک و خارج شدن راحت تر بیرینگ ها می گردد.

برای جا زدن و درآوردن بلبرینگ های کوچک از ابزارهای مکانیکی استفاده می کنند.یکی از به روز ترین ابزار های مکانیکی برای این کار آچار گلویی خاردار، آچار گلوی سنگین کار می باشد.

 از آن ها برای بستن مهره و جلو راندن و جازدن بلبرینگ ها بر روی شفت مخروطی یا بوش تبدیلی و یا اینکه درآوردن بیرینگ از روی بوش کشش استفاده می شود.

 این آچار ها اغلب از فولاد سخت شده با عملیات حرارتی هستند، ابزار های هیدرولیکی برای جازدن و درآوردن بلبرینگ های بزرگتر از اندازه های معمول استفاده می شود.

این ابزارها نسبت به ابزارهای مکانیکی بالاتری دارند، پس در مواقعی که برای نصب بلبرینگ صنعتی به دقت بالاتری احتیاج باشد توصیه می شود از ابزارهای هیدرولیکی استفاده گردد.

 مهره های هیدرولیکی در نصب بلبرینگ ها بزرگ و متوسط با سوراخ داخلی مخروطی استفاده می گردد.

اجزای مهره های هیدرولیکی به دو دسته تقسیم می شوند، حلقه فولادی رزوه شده از داخل با یک شیار یک طرفه و پیستون حلقوی شکل در داخل شیار مزبور جاسازی شده است و با به وجود آوردن فشار هیدرولیک در پشت آن موجب جلو راندن بیرینگ و قرار گرفتن آن در موقعیت صحیح و با توجه به لقی استاندارد بلبرینگ میشود.

وقتی که استفاده از روش های هیدرولیکی و مکانیکی برای جازدن و درآوردن بیرینگ ها امکان پذیر نباشد، از روش حرارتی میتوانید استفاده کنید.

 این دستگاه ها شامل صفحات داغ برای حرارت دادن بیرینگ های کوچک گرمکن های القایی برای بیرینگ های بزرگتر هستند.

 توجه کنید دمای مجاز برای گرم کردن تا دمای ۱۲۵ درجه سانتی گراد باشد و برای بیرینگ هایی که دارای کاسه نمد هستند برای نصب شان مجاز نیستید که آنها را گرم کنید. پیشنهاد می کنیم سری به مقاله بلبرینگ skf نیز زده و با محصولات آن بیشتر آشنا شوید

بلبرینگ اشتایبر (Schaeffler)

نشانه های خرابی بلبرینگ ها

نشانه های خرابی بلبرینگ ها در دستگاههای تولیدی این گونه می باشد، که دستگاه ها لرزش بیش از اندازه دارند، یا اینکه بسیار و بیش از اندازه داغ می شوند، و دارای نشت بخار هوا و گاز هستند، داشتن آلودگی و کثیفی ها و عدم توازن در برق رسانی می باشند.

روش تشخیص بلبرینگ کویو اصل

دستورالعمل های تمیز کردن بلبرینگ ها

قبل از تمیز کردن و نگهداری بلبرینگ FAG از دستکش های یکبار مصرف استفاده کنید، تا از دستان خود مراقبت کنید.برای تمیز کردن بلبرینگ ها از پد های یکبار مصرف استفاده کنید و جاهایی را که خاک گرفته است تمیز کنید.برای تمیز کردن قسمت های درونی بلبرینگ می توانید از حوله های کاغذی استفاده کنید، چون که این حوله ها به دلیل جنسی که دارند رطوبت را به خود می کشند، و از زنگ زدگی اجزای داخلی بلبرینگ تا حد زیادی پیشگیری می شود.

 برای تشخیص دادن بهتر آلودگی های بلبرینگ باید از نورپردازی های بالا استفاده کنید، تا بهتر بتوانید اعضای داخلی یک قطعه را ببینید.

وسیله هایی مانند پارچه و یک برس مناسب قبل از تمیز کاری تهیه کنید. برای آب بندی دیسک های درون بلبرینگ از یک شوینده ساده می توانید استفاده کنید. خیلی ها مجموعه یاتاقان های خود را با شوینده های مثل استون، بنزین و یا پاک کننده ترمز پاکسازی می کنند.

تمیز کاری را شروع کنید و از دو ظرف برای قرار دادن اجزای بلبرینگ ها و واشر های آن استفاده کنید، که در طی تمیزکاری نگران گم شدن آنها نباشید.

در آخر از یک کمپرسور فشار هوا برای پاکسازی گرد و غبار به وجود آمده در بخش های داخلی بلبرینگ ها استفاده کنید. مراقبت از بلبرینگ ها خیلی مهم و حیاتی می باشد تا از خرابی بی موقع آنها جلوگیری شود.

طول عمر بلبرینگ ها

در بیشتر صنایع کوچک و بزرگ مصرف بیرینگ های غلتشی رایج و پر مصرف هستند و به خاطر اینکه این بیرینگ ها دارای حساسیت و ظرافت زیادی هستند، در مدت زمان مصرف آسیب پذیر تر هستند. بلبرینگ هایی که سرعت بالا دارند بعد از مدت کم باعث فرسایش و خرابی می شوند.

 در بیشتر بلبرینگ های سرعت بالا مشکلاتی مانند گرما، اصطکاک بالا به وجود می آید.همین موضوع در سرعتهای بالا باعث خفگی، لغزش و شکستگی زودهنگام بلبرینگ میشود. طول عمر بلبرینگ ها بستگی به کیفیت و انتخاب بلبرینگ مناسب برای سرعت های بالا می باشد. و کمک می کند تا زودتر دچار مشکلات و خرابی نشود.

شما در حال خواندن مقاله نگهداری بلبرینگ FAG می باشید.

فروش بلبرینگ ناچی

نکات کلیدی در مراقبت از بلبرینگ ها

بلبرینگ ها اجزای مکانیکی بسیار مهمی می باشند نگهداری از بلبرینگ ها بسیار مهم است.

باید به درستی از آنها نگهداری کنید، تا از طول عمر مفید و زیادی برخوردار باشند. بلبرینگ ها بسیار ظریف هستند و برای جابجایی آنها باید بسیار احتیاط کنید.

 آنها را به صورت افقی در یک محیط تمیز و خشک نگهداری کنید. و باید بسته بندی آنها سالم باشد.

 در معرض آلودگی های هوا قرار ندهید، چون که یک ذره کوچک از خاک می تواند موجب خرابی زودهنگام آنها گردد.

هیچ وقت به آنها با چکش ضربه نزنید، یا به طور مستقیم به روی آن ها نیروی وارد نکنید. که باعث میشود اجزای غلتنده شده و در نهایت عدم هم راستایی ایجاد شود. پس هیچ وقت بلبرینگ ها را قبل از آماده شدن کار از بسته بندی آنها خارج نکنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *