راه تشخیص بلبرینگ اصل و تقلبی

راه تشخیص بلبرینگ اصل و تقلبی

راه تشخیص بلبرینگ اصل و تقلبی شما برای خرید بلبرینگ اصل باید اطلاعات کافی و جامع را در مورد آن داشته باشید تا بتوانید یک محصول درجه یک را خریداری نمایید زیرا تهیه یک بلبرینگ تقلبی باعث می‌شود که به مرور زمان کارایی خود را از دست دهد در نتیجه بدون استفاده خواهد ماند.

یکی از مشخصات اصلی بلبرینگ اصل داشتن نشان استاندارد می باشد که بر روی محصول به خوبی شده است در نتیجه از خرید بلبرینگ هایی که دارای نشان استاندارد نمیباشند جداً پرهیز نمایید.
سطح بلبرینگ اصل کاملاً صاف بوده در نتیجه به هیچ عنوان و چیزی نمی باشد که تشخیص این موضوع ظاهر آن کار بسیار آسان و راحت خواهد بود.

بسته بندی و شکل ظاهری بلبرینگ اصل کاملاً مشخص بوده که شما با توجه به رنگ بسته بندی و شکل جعبه می توانید به این موضوع پی ببرید. هر شرکت تولید کننده بلبرینگ برای نوشتن شماره فنی روی این محصول از فونت مخصوص و خاص استفاده می‌کنند که این اندازه و نوع فونت بسیار مهم بوده که شما با توجه به آن می توانید تا حدودی به اصل بودن بلبرینگ‌ها پی ببرید.

هنگام خرید این محصول با مراجعه به کاتالوگ و کدها شما دقیقا می‌توانید بلبرینگ اس را تشخیص دهید و همچنین قیمت بلبرینگ نیز یکی از راه های تشخیص اصل بودن آن می باشد به گونه ای که قطعاً بلبرینگ اصل نسبت به تقلبی قیمت بالاتری دارد در نتیجه پایین بودن قیمت نشان دهنده تقلبی بودن آن خواهد بود.

کشورهای سازنده این بلبرینگ‌ها شماره فنی خاص خود را دارند که بر روی محصول می نمایند در نتیجه شما با خواندن شماره سریال به راحتی می توانید تشخیص دهید که بلبرینگ ها مال چه کشوری خواهد بود در نتیجه به آسانی می توانید بلبرینگ های تقلبی را تشخیص دهید.

شما با دانستن تمام این اطلاعات قطعاً به راحتی می‌توانید بلبرینگهای اس را برای خود خریداری کنیم که طول عمر بالاتری داشته باشند و شما بتوانیم مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید که رضایت بخش باشد زیرا تهیه یک محصول است یک موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد که تمام مشتریان نیز به این امر واقف می باشد.

پیشنهاد میکنیم مقاله بلبرینگ با کیفیت را نیز مشاهده فرمایید!

راه تشخیص بلبرینگ اصل و تقلبی

بلبرینگ چیست و چه وظایفی دارد

راه تشخیص بلبرینگ اصل و تقلبی بلبرینگ در بیشتر وسیله هایی که می چرخد به کار می رود تا مانع از ایجاد استحکام و سایش سطح در حال چرخش شود به طور مثال چرخش اجسام سنگین و حرکت آنها مانند چرخ های اتومبیل به واسطه بلبرینگ ها و قسمت های مختلف خودرو که امکان ایجاد اصطکاک وجود دارد نیز به کار می رود.

یکی از وظایف بلبرینگ کمک به انتقال قدرت بین قطعات بوده به گونه‌ای که بلبرینگ‌ها شرایط چرخش برخی قطعات را روی هم فراهم می نمایند و در این حالت نیز مانند ایجاد اصطکاک در انتقال نیرو به این قطعات نیز می شوند.

جلوگیری از ایجاد اصطکاک نیز از دیگر وظایف این قطعه بوده که مانع از هدر رفت انرژی تحت تاثیر گرما و اصطکاک نیز می شود. تماس های تحلیلی و ایجاد خوردگی بین صدور نیز پیشگیری شده در نتیجه قطعات و تار آسیب های ناشی از ساییدگی نمی شوند. همچنین باعث می شوند که سایر قطعات نیز به دلیل خورده نشدن عمر بالاتری داشته باشند.

پیشنهاد میکنیم مقاله اهمیت تاریخ انقضا بلبرینگ را نیز مشاهده فرمایید!

راه تشخیص بلبرینگ اصل و تقلبی

اجزای تشکیل دهنده بلبرینگ

راه تشخیص بلبرینگ اصل و تقلبی بلبرینگ ها قطعات کوچکی هستند اما اعضای متعددی دارند که با تمام ظرافت در کنار هم قرار گرفته اند و نقش مهم و بزرگی را در خود را و دیگر ماشین آلات صنعتی ایفا می نمایند.
یکی از اجزای تشکیل دهنده بلبرینگ که هر بلبرینگ دارای دو رینگ داخلی و خارجی بوده که اجزای دیگر قطعات را از دو سمت در بر می گیرد و جنس آن نیز از آلیاژ های مقاوم فولاد می باشد.

ساچمه که اجزای غلطکی بلبرینگ می باشد در واقع با خود حرکت بلبرینگ ها را امکان‌پذیر نموده و جنس آن نیز فولاد می باشد. قفسه که از دیگر اجزای بلبرینگ می باشد بخشی از ساچمه ها را در بر گرفته و از تماس آنها با یکدیگر نیز جلوگیری می نماید و همچنین مانع از حرکت افقی و جانبی رول ها شده که قفسه ها نیز از جنس فیبر فولاد یا برنج هستند.

کاسه نمد های موجود در بلبرینگ بین رینگ ها قرار گرفته که ممکن است در هر دو سمت کیج و بین رینگ های داخلی و خارجی باشد و یا اینکه تنها بین رینگ داخلی استفاده شده باشد که وظیفه آن مانع از خروج روغن های هیدرولیک می باشد و این قطعه نوعی عایق در برابر نفوذ آب به درون بلبرینگ نیز محسوب می شود.

ساچمه ها اجزای اصلی تشکیل دهنده بلبرینگ ها می باشند که بلبل را تبدیل به نوع یاتاقان غلتکی نموده و در واقع نوع ساچمه بلبرینگ تعیین کننده نوع بلبرینگ نیز بوده که در برخی از مواقع به صورت استوانه ای طراحی شده است.

پیشنهاد میکنیم مقاله بلبرینگ skf را نیز مشاهده فرمایید!

اجزای تشکیل دهنده بلبرینگ

طرز کار بلبرینگ

راه تشخیص بلبرینگ اصل و تقلبی بلبرینگ ها تحمل هر نوع بارهای شعاعی و محوری را دارند که بار از لایه خارجی به رول‌ها منتقل شده و سپس به سمت داخلی لایه ها میرود.
فشار حاصل از اصطکاک نیز بر رینگ های بیرونی وارد شده و این نیرو نیز به ساچمه ها منتقل می شود و در اثر چرخش آن ها کاهش یافته و به صورت کنترل شده به رینگ داخلی ارسال خواهد شد.
ساچمه ها که درون قفسه ها وجود دارند به کمک روغن هیدرولیک درون بلبرینگ ها نرم و راحت تر حرکت می کنند در نتیجه موجب حرکت راحت رینگ‌ها شده و چرخش قطعات چرخشی متصل به رینگ ها را نیز ساده تر خواهد نمود.

بلبرینگ هایی که در آنها ساچمه های غلطکی استفاده شده اند به دلیل کوچک بودن سطح تماس و مقطع رول ها با رینگ ها سرعت حرکت را بالا برده اما توان تحمل بار در آنها کاهش می یابد.
رول های استوانه ای که در بلبرینگ ها استفاده شده‌اند سرعت را کاهش داده اما استقامت بلبرینگ ها را بالا میبرند. رول های مخروطی سرعت حرکت را در یک سمت بیشتر برده و توان تحمل بار را در سمت دیگر بلبرینگ افزایش خواهد داد.

پیشنهاد میکنیم مقاله گریس skf را نیز مشاهده فرمایید!

طرز کار بلبرینگ

انواع بلبرینگ در خودرو

راه تشخیص بلبرینگ اصل و تقلبی بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند که در اصلی‌ترین دسته آنها به دو نوع بلبرینگ و رول برینگ تقسیم می‌شوند که در واقع هر دو در دسته بلبرینگ و یاتاقان چرخشی قرار دارند.
بلبرینگ‌های و محوری نیز از دیگر بلبرینگ ها میباشند که در راستای اعمال بار انجام وظیفه می نمایند و همچنین بلبرینگ های تماس زاویه ای و عمودی بر اساس محور مرکزی کار می کنند.

استفاده از هر کدام از این بلبرینگ ها در سیستم های مختلف خودرو با توجه به نوع کارایی و مشخصات سیستم صورت می گیرد. مزایای بلبرینگ های شعاعی حفظ سرعت، کاهش چشمگیر اصطحکاک و تحمل بار شعاعی بالا بوده که اندازه و تعداد ساچمه ها بر اساس میزان تحمل بار که وارد میشود تنظیم خواهد شد.

این نوع بلبرینگ ها مانع از کم شدن سرعت می شوند در نتیجه از آنها در اتومبیل ها بسیار استفاده می کنند. به طور کلی بلبرینگ‌ها غذایی بسیار مهم در ماشین آلات به شما می آیند که در قسمت های مختلف استفاده می‌شوند و انواع بلبرینگ و کاربرد آنها این امکان را در خود را به وجود می‌آورد تا بتوانند از سایش قطعات مختلف جلوگیری کند و حداکثر سرعت ممکن را نیز به اتومبیل ها وارد نمایند. بلبرینگ ها دارای مزیت های بسیار زیادی هستند و ساختار آنها این امکان را به مهندسان می دهند تا بتوانند قطعات مختلف را با خاصیت حرکتی روی یکدیگر پیاده نمایند و انتقال قدرت به راحتی انجام شود.

انواع بلبرینگ در خودرو

نحوه خرید بلبرینگ

راه تشخیص بلبرینگ اصل و تقلبی شما برای خرید بلبرینگ می توانید از روش های مختلف استفاده کنید که هر کدام از این روش ها مزیت های خاص خود را دارند که با توجه به شرایط خود مشتریان صورت می گیرد.

یکی از این روش ها مراجعه حضوری به مکان هایی میباشد که به صورت اختصاصی و ویژه به فروش این محصول می پردازند در نتیجه شما از نزدیک می توانید کیفیت محصول و سایر مشخصات آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید خرید یک محصول بسیار مناسب بوده و همچنین از این روش باعث می‌شود که شما محصول را با قیمت بسیار پایین تر نسبت به بازار خریداری کنید یکی از مزیت های خوب آن خواهد بود.

در روش مستقیم شما نمی توانید این محصول را با قیمت واقعی و به روز آن خریداری کنید که علت آن بدون واسطه و حذف دلال‌ها می باشد.
روش دیگر مراجعه به سایت های معتبر از جمله این سایت میباشد که شما با اطمینان خاطر می توانید تمام مشخصات محصول و همچنین قیمت های به روز آن را مشاهده نمایید که این روش برای افرادی که دارای مشغله کاری بالا هستند و یا به هر دلیلی امکان مراجعه حضوری ندارند بسیار مناسب خواهد بود.

همچنین از طریق سایت شما می توانید از مشاوران نیز راهنمایی بگیرید که قطعاً تمام اطلاعات را به شما ارائه خواهند داد که یکی از مطمئن ترین و سریعترین روش ها برای تمام افراد می‌باشد که خدمات خوبی از جمله ارسال رایگان را نیز به مشتریان ارائه می دهد. خرید از طریق سایت یکی از راحت ترین روش ها بوده که شما با استفاده از این روش به راحتی می توانید به امور دیگر کارهای خود بپردازید در نتیجه راندمان کار شما نیز بالاتر خواهد رفت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *