کاربرد بلبرینگ استیل

چگونگی جا زدن بلبرینگ

چگونگی جا زدن بلبرینگ : بلبرینگ یک قطعه بسیار ضروری و پرکاربرد می باشد که شاید بیشتر افراد با آن آشنایی کامل داشته باشند و دلیل آن این می باشد که بیشتر وسایل برقی و ماشین آلات دارای این قطعه هستند و این محصول بعد از مدت طولانی کارکردن نیاز به تعویض دارد، در نتیجه اشخاص باید به این موضوع بسیار دقت کنند که در زمان مورد نظر آن را تعویض کنند، زیرا اگر دیر اقدام به تعویض آن کنند خدمات جبران‌ناپذیری به دستگاه خود وارد می کنند که هزینه بالایی را برای آنها در بر خواهد داشت.

بلبرینگ skf در اصل برای تحمل بارهای سنگین و همچنین افزایش طول عمر ماشین آلات به کار می روند و همچنین این محصول باعث کاهش اصطکاک و توزیع نیرو شده که نسبت به ضربات سنگین نیز تقریباً حساس می باشد، به همین منظور شما باید آشنایی کامل را در مورد چگونگی جا زدن بلبرینگ داشته باشید تا بتوانید خودتان تنهایی آن را تعویض کنید، بدون اینکه در این زمینه از کسی کمک بگیرید و هزینه اضافی را بابت آن پرداخت کنید.

همچنین نصب نادرست بلبرینگ نیز می‌تواند به قطعات دیگر آن صدمات بسیار زیادی وارد کند و همچنین باعث ایجاد لرزش و صدا می شود و چرخش بلبرینگ ها را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می دهد، به همین منظور شما با نصب صحیح این محصول عمر بلبرینگ ها را بالا می برید که یک موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

شما قبل از جا زدن این محصول باید یک سری نکات را رعایت کنید که از جمله آنها این می باشد که تمام ابزار و قطعاتی که در هنگام مونتاژ مورد استفاده قرار می گیرند، حتماً باید در دسترس باشند و همچنین قطعات نیز در داخل بسته بندی هایی که کاملا اورجینال هستند قرار داشته باشند، زیرا اگر از قبل باز شده باشد احتمال آلودگی در آنها بالا می رود که باید به این نکته بسیار دقت کنید.

همچنین هنگام جا زدن این محصول باید سطح آن را کاملاً خشک و تمیز کنید و توجه کنید که حتماً از دستکش و عینک ایمنی نیز استفاده کنید.

بلبرینگ ها دارای سوراخ و استوانه هستند که با فشار دادن آنها و یا گرم کردن باعث انبساط قطر می‌شود که با این روش شما به راحتی می‌توانید بلبرینگ را نصب کنید و برای جا زدن بلبرینگ هایی که به صورت مخروطی هستند نیز می‌توانید مستقیماً با استفاده از بوش های مخروطی که بر روی شفت ها قرار دارند، به آسانی آن را جا زده و نصب نمایید.

پیشنهاد میکنیم مقاله انواع بلبرینگ ها را دنبال نمایید

مواردی که در قیمت بلبرینگ های nachi تاثیرگذار است

دستورالعمل‌های عمومی هنگام نصب بلبرینگ

چگونگی جا زدن بلبرینگ دستورالعمل های خاصی دارد که از جمله یکی از آنها بررسی نشیمنگاه و تکیه گاه بلبرینگ ها بوده و همچنین آلودگی ها و آسیب های احتمالی نیز باید از روی این سطح کاملا برداشته شود و برای تمیز کردن آن شما می توانید از نفت سفید استفاده کنید.

به صورت کلی بلبرینگ هایی که شما جدید خریداری می کنید نباید شسته شوند، اما برای بهره‌گیری از آنها ممکن است نیاز باشد که آنها را تمیز کنید و به همین منظور قبل از نصب مقدار کمی روغن و یا گریس بر روی آن ریخته تا روانکاری به خوبی انجام شود و همچنین از خوردگی و ساییدگی سطح نیز محافظت کند.

دستورالعمل دیگر، بررسی تلرانس هنگام نصب می باشد که یکی از قطعات دخیل در مونتاژ بوده که بایدمورد بررسی قرار گیرد، زیرا عملکرد بلبرینگ می تواند با استفاده از این قطعات نامناسب و ضعیف به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد.

دستورالعمل دیگر هنگام نصب بلبرینگ این می باشد که بلبرینگ متناسب با نوع ماشین‌آلات می باشد، زیرا بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام در زمینه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.

هنگام نصب کردن حلقه ها را آهسته و با وارد کردن نیروی بسیار کم فشار دهید و هنگام نصب بلبرینگ ها را محکم روی شفت ها فشار داده تا کاملاً روی حلقه ها سفت شوند و هنگام نصب بلبرینگ در یک نشیمنگاه باید به حلقه های بیرونی نیز فشار وارد کنید. برای اینکه بتوانید شیارهای داخل بلبرینگ ها را به‌خوبی مونتاژ کنید باید شفت ها را از نظر سایشی به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

هر گونه فاصله بین سطح پشتی فشارهای داخلی و شفت ها نشان دهنده این می باشد که شما نصب آن را به خوبی انجام نداده اید. هنگام نصب توجه کنید که از قفسه هایی که دارای انحراف و نواقص هستند اصلا استفاده نکنید، زیرا علاوه بر اینکه باعث می‌شود کار مونتاژ شما به خوبی صورت نگیرد، باعث خرابی بلبرینگ شما نیز خواهد شد.ش

فروش محصولات FMG

انواع روش‌های نصب بلبرینگ

چگونگی جا زدن بلبرینگ انواع مختلفی دارد، به همین منظور ما در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم تا هرکدام از آن ها را با توجه به نیازتان انتخاب کنید و همچنین نصب برای شما آسان تر شود.

انواع روش نصب بلبرینگ با توجه به نوع بلبرینگ صورت می گیرد، به گونه‌ای که نصب بلبرینگ کف گرد به این گونه می باشد که نیاز به مهارت بسیار خاصی دارد و این بلبرینگ دارای ابعاد و اندازه مختلفی بوده که نحوه نصب آنها نیز متفاوت خواهد بود و نصب اشتباه آن باعث می‌شود تا حین کار دچار آسیب بسیار شدید شود و طول عمر آن نیز کاهش پیدا کند.

برای سهولت در نصب این بلبرینگ ابتدا باید شفت ها و پین های موردنظر را با استفاده از دستگاه تراشکاری به‌خوبی تراش دهید و اصولی ترین روش برای نصب این محصول، حرارت دادن به صورت یکنواخت می باشد که این حرارت نباید به صورت مستقیم اعمال شود، زیرا باعث می شود بلبرینگ ها آسیب ببینند و همچنین برای نصب باید خود بلبرینگ ها در روغن داغ نیز غوطه ور شوند.

روش دیگر برای نصب این می باشد که شما می توانید به بلبرینگ ضربه زده و برای این کار شما باید یک صفحه تخت از جنس فلز مقاوم را روی بلبرینگ قرار دهید و بعد به آرامی به آن ضربه یکنواخت وارد کنید. توجه کنید که به هیچ عنوان نباید به بلبرینگ ها ضربه مستقیم وارد شود، زیرا ضربه باعث فرورفتگی سطح آن شده که توجه به این نکته بسیار مهم خواهد بود.

روش مکانیکی و روش هیدرولیکی از انواع مختلف روش ها برای نصب بلبرینگ ها به شمار می آیند.

روش دیگر برای نصب بلبرینگ ها، گرم کردن آن در روغن می باشد که در این حالت خطر آلودگی بسیار زیاد است و توجه کنید که بلبرینگ های آب‌بندی شده نباید گرم شوند، زیرا کیفیت آن ها به شدت کاهش می یابد.

 روش نصب دیگر این محصول به گونه ای می باشد که رینگ های داخلی با عناصر غلتشی بر روی شفت ها قرار می گیرند و رینگ های بیرونی نیز در تکیه گاه ها نصب می شوند و بعد از نصب، بررسی شعاعی آنها بسیار الزامی می باشد

پیشنهاد میکنیم مقاله نگهداری انواع بلبرینگ را دنبال نمایید

بلبرینگ

ابزار آلات کارگاهی برای جازدن و نصب بلبرینگ ها

قطعاً برای چگونگی جا زدن بلبرینگ از ابزار آلات کارگاهی بسیار زیادی استفاده می کنند که یکی از آنها استفاده از یک صفحه تخت یا یک میله می باشد که هنگام ضربه زدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابزارآلات دیگر، پرس های هیدرولیکی و مکانیکی بوده که برای جا زدن بلبرینگ ها حتماً باید مورد استفاده قرار بگیرند.

به طور کلی ابزارهایی که به این منظور استفاده می شوند در سه گروه تقسیم می شوند که عبارتند از مکانیکی، هیدرولیکی و گرمایی.

ابزارهای مکانیکی بیشتر برای جا زدن و درآوردن بلبرینگ ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که بلبرینگ های آن معمولاً کوچک هستند و متداول ترین ابزارهای مکانیکی نیز عبارتند از آچار گلویی خاردار و آچار گلویی سنگین که استفاده از هر کدام از آنها بستگی به بستن مهره و جا زدن بلبرینگ ها بر روی شیفت ها و یا بوش ها دارد و جنس این آچار ها نیز معمولا از فولاد سخت شده است که مقاومت و استحکام بالایی را در برابر فشار دارد، در

نتیجه کمتر دچار شکستگی و یا خرابی خواهد شد و این امر باعث می‌شود که طول عمر بالایی داشته باشند و شما بتوانید طولانی‌مدت از آن استفاده کنید.

ابزار های هیدرولیکی نیز برای جا زدن و درآوردن بلبرینگ های بزرگتر از حد مورد استفاده قرار می‌گیرد و این ابزارها نسبت به ابزارهای مکانیکی دارای دقت بسیار بالایی هستند و معمولا برای اینکه هنگام نصب بلبرینگ های صنعتی دچار مشکل نشوند از این ابزارها بسیار استفاده می کنند.

مهره های هیدرولیکی که در نصب بلبرینگ های بزرگ و متوسط با سوراخ های داخلی و مخروطی مورد استفاده قرار می گیرند، به دو قسمت اصلی تقسیم می‌شود که حلقه فولادی از داخل شیار یک طرفه به داخل شیار مزبور جاسازی می شود و با ایجاد فشار هیدرولیک در پشت آن سبب می‌شود که بلبرینگ ها به جلو هدایت شوند، در نتیجه در موقعیت صحیح و استاندارد قرار بگیرند.

در صورتی که از روش های هیدرولیکی و مکانیکی برای جا زدن بلبرینگ ها استفاده نکنید، می توانید از روش حرارتی استفاده کنید، به گونه ای که صفحات داغ برای حرارت دادن بلبرینگ های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و گرمکن های القایی برای بلبرینگ های بزرگ استفاده می شوند.

توجه کنید که اگر بلبرینگ شما دارای کاسه نمد باشد، به هیچ عنوان از روش گرم کردن استفاده نکنید.

هر کدام از این روش ها به نوبه خود دارای مزیت و ویژگی‌های خاص هستند و یک نکته بسیار مهمی این می باشد که همگی آنها باید به روش صحیح و درست انجام شوند، زیرا خطا در هر کدام از این روش ها عواقب بدی را به دنبال خواهد داشت.

پیشنهاد میکنیم مقاله 6216-2RS1 بلبرینگ های شیار عمیق را نیز دنبال نمایید

بهترین روش جا زدن بلبرینگ

چگونگی جا زدن بلبرینگ به گونه ای است که ابتدا شما باید سطح کار را عاری از هرگونه آلودگی نمایید که بسیار مهم می باشد و همچنین به هیچ عنوان نباید از حلال های مختلف برای شستن آن استفاده کنید و همچنین ابعاد بلبرینگ را نیز به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا نصب آنها با دقت بالایی انجام شود.

توجه کنید که اگر از روش گرمایشی استفاده می کنید، انتقال حرارت به صورت یکنواخت صورت گیرد، زیرا این امر باعث می‌شود که بلبرینگ به خوبی در جای خود قرار بگیرد و همچنین برای نصب بلبرینگ های کوچک و بزرگ نیز توجه کنید که از روش‌های خاص استفاده کنید که به طور کلی تمام این روش ها به نوبه خود یکی از بهترین ها به شمار می آیند، به شرط اینکه به صورت صحیح و در جای مناسب خود مورد استفاده قرار بگیرند.

بهترین روش برای نصب بلبرینگ ها، استفاده از روش های مکانیکی و هیدرولیکی می باشد، به گونه ای که روش گرم کردن دیگر مرسوم نبوده، زیرا روش گرم کردن باعث کاهش طول عمر قطعه شده و همچنین یک روش بسیار سخت و حساس می باشد.

استفاده از ابزار آلات مناسب و استاندارد نیز در بهتر شدن نصب بلبرینگ ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود، به گونه‌ای که هر چقدر از این ابزارها بیشتر استفاده شود، بلبرینگ شما عملکرد بهتری را از خود نشان خواهد داد.

شما برای آگاهی بیشتر در مورد هر کدام از این روش ها می توانید به افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت کافی دارند مراجعه کنید و این افراد نیز با توجه به نوع وسیله شما، بهترین روش را به شما معرفی می کنند که رضایت شما نیز قطعاً جلب خواهد شد، به همین منظور شما نگرانی در این زمینه به هیچ عنوان نخواهید داشت.

 به همین منظور ما به شما توصیه می کنیم که هنگام نصب بلبرینگ حتماً از کارشناسان متخصص و با تجربه در این زمینه مشورت بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *