اهمیت تاریخ انقضا در بلبرینگ : بلبرینگ محصولی است که در زمینه صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد. این محصول گرد است و وزن نسبتا سبکی دارد و از جنس آهن و استیل می باشد و جنس بسیار عالی و مقاومی دارد. این محصول در خودروهای سبک و سنگین استفاده می شود و به چرخش قطعات و ابزارها در دستگاه کمک می کند. این محصول در ماشین ها استفاده می شود و از ایجاد صدا و لرزش ابزارها جلوگیری می‌کند . وقتی که شما از این محصول استفاده می کنید انتظار دارید که عملکرد بسیار عالی داشته باشد و از ایجاد و ورود آسیب به قسمت های دیگر ماشین نیز جلوگیری کند از این رو شما باید در هنگام خرید به موارد مهمی دقت کنید تا بتوانید این عملکرد فوق‌العاده را در دستگاه های خود ایجاد کنید.

تاریخ انقضا در بلبرینگ نقش بسیار مهمی داردچون محصولی که تاریخ انقضای آن می‌گذرد قطعاً نه تنها نمی تواند بسیاری از نیازهای شما را برطرف کند بلکه ممکن است به قسمت های دیگر و بدنه ماشین ها آسیب جبران ناپذیری بزند و از نظر هزینه ها دوچندان باشد.

اهمیت دیگری که تاریخ انقضا در بلبرینگ دارد این است که شما یک دستگاه را خریداری می‌کنید که تازه تولید شده است که آپشن های بسیار زیادی دارد و جدید می باشد و وقتی که بلبرنگ جدید را روی وسایل خود استفاده می کنید قطعا مناسب با خودروی شما می باشد چون تولیدکنندگان در تولید جدید خود آپشن های جدیدی روی محصول ایجاد می‌کنند که هر کدام از این بلبرینگ ها برای یک دستگاه مشخصی تولید شده است.

ما در اینجا به این امر آگاه شدیم که این محصول مانند هر کالای دیگری دارای تاریخ انقضا می باشد و این محصول از زمان تولید تا تاریخ انقضا عملکرد عالی دارد و بعد از آن عملکرد آن ضعیف خواهد بود که شما باید موارد اساسی و مهم را برای تعویض این وسیله انجام دهید. در موارد زیر ما به این مورد می پردازیم که بلبرینگ ها تا چند سال قابل استفاده می باشند و چه اقداماتی باید انجام دهید تا به طول عمر این محصول بیفزایید و نحوه محاسبه را خواهیم گفت تا شما با تمام این موارد آشنایی داشته باشید.

توصیه میکنیم مقاله بلبرینگ های تماس زاویه ای را دنبال کنید!

تاریخ انقضای بلبرینگ ها چند سال است؟

در اهمیت تاریخ انقضا در بلبرینگ باید عرض کرد که بلبرینگ ها محصولاتی هستند که بیشتر در زمینه صنعتمورد استفاده قرار می گیرند. شاید برای بسیاری از مصرف کنندگان سوال باشد که آیا این محصول مانند هر محصول دیگری تاریخ انقضا دارد یا نه، در اینجا می خواهیم به صورت اختصاصی به تاریخ انقضای بلبرینگ ها بپردازیم و بگوییم که این محصولات چند سال تاریخ انقضا دارند و به چه عوامل هایی بستگی دارد.

هنگامی که تولیدکنندگان به تولید این محصول می‌پردازند قطعاً این محصول به مرحله‌ی بسته‌بندی فرستاده می شود، در این مرحله این محصول موردآزمایش قرار می گیرد و بر اساس عملکرد و مواد اولیه که در این بلبرینگ به کار رفته است تاریخ انقضا روی محصول قرار گرفته می‌شود، یعنی افرادی که در مرحله بسته‌بندی مشغول به کار هستند تاریخ انقضا و مشخصات محصول را روی بسته‌بندی آن درج می‌کنند.

یکی از مواد اولیه در ساخت این محصول واشر می باشد. اگر این قطعه از جنس فلز باشد قطعاً مقاومت بسیار بالایی دارد و می‌تواند عملکرد فوق‌العاده مثبتی داشته باشد. بعضی از این واشرها از جنس پلاستیک می باشند که طول عمر کمتری را به خود اختصاص داده است که قطعاً از نظر قیمت نیز ارزان تر می باشد.

تاریخ انقضای بلبرینگ ها به مواد اولیه استفاده شده و جنس آنها بستگی دارد. هر چقدر از مواد اولیه با کیفیت و جنس مقاوم در هنگام تولید استفاده شود قطعاً طول عمر زیادی نیز خواهد داشت.

توصیه میکنیم مقاله بلبرینگ های خود تنظیم را دنبال کنید!

بلبرینگ سوزنی

اقدامات پس از گذشتن تاریخ انقضای بلبرینگ

 در رابطه با موضوع اهمیت تاریخ انقضا در بلبرینگ خالی از لظف نیست که بدانید بلبرینگ محصولی است که نقش اساسی در هر محصولی از جمله صنعت و خودروسازی دارد، چون هر وسیله بر اساس یک قطعه خاصی شروع به عملکرد می کند که بلبرینگ ها این نقش مهم را در زمینه صنعت ایفا می‌کنند. وقتی شما در خودرو با صدای نامطلوب مواجه می‌شوید باید به مکانیک مراجعه کنید و به تعویض این محصول بپردازید. بعضی از بلبرینگ ها خدمات پس از فروش دارند که حدود 1 الی 2 سال می باشد. اگر بلبرینگ شما در این مدت خراب شد می‌توانید آن را به مراکز خرید ببرید و محصول خود را با یک جنس سالم تعویض کنید.

وقتی که تاریخ انقضای این محصول بگذرد شما باید به تعویض آن بپردازید و بهتر است مواردی که باعث افزایش طول عمر این محصول می شود را رعایت کنید تا در کوتاه ترین زمان نیاز به تعویض این محصول نباشد که از نظر اقتصادی نیز بسیار موثر است ، زیرا اگر از بلبرینگ ناسالم استفاده کنید نه تنها عملکرد وسایل شما را پایین می‌آورد بلکه به وسایل و قطعات دیگر نیز آسیب جبران ناپذیری خواهد زد.

پیشنهاد میکنیم سری به محصولات گریس SKF نیز بزنید

گریس کاری از عوامل مهم در نگهداری از بلبرینگ ها:

افزایش طول عمر بلبرینگ به چه مواردی بستگی دارد؟

در زمینه اهمیت تاریخ انقضا در بلبرینگ باید گفته شود که طول عمر بلبرینگ ها به عوامل های مختلف بستگی دارد چون این قطعه بسیار گران می باشد و نقش اساسی در هر زمینه دارد از این رو باید در نگهداری آن دقت لازم را انجام دهید تا بتوانید به طول عمر این محصول بیفزایید که از نظر اقتصادی برای شما نیز بسیار به صرفه می باشد.

شاید برای شما سوال باشد که چگونه می‌توان به طول عمر بلبرینگ ها افزود، ما در اینجا می خواهیم به تمام سوالهای شما پاسخ دهیم.
اول اینکه نحوه استفاده از بلبرینگ ها نقش بسیار موثری دارد. اگر شما از وسایل هایی که در آن بلبرینگ به کار رفته است به صورت مناسبی استفاده کنید از فرسودگی و تخریب این محصول جلوگیری می کنید و می توانید مدت های طولانی از بلبرینگ استفاده کنید، بدون اینکه هیچگونه فرسایشی در این محصول ایجاد شده باشد.

مورد دیگری که بر افزایش طول عمر بلبرینگ ها بستگی دارد این است که اگر شما محصولی را خریداری کنید که دارای برند و مارک معروف باشد و از بهترین شرکت های تولیدی باشد ، سالیان طولانی کارایی فوق العاده خواهد داشت.

قبل از استفاده باید تمی کاری و روغن کاری انجام دهید چون اگر این کار را انجام ندهید موجب فرسایش سریع این محصول می‌شود و زنگ زدگی در شکل ظاهری و درونی محصول رخ می دهد و عملکرد بلبرینگ ها را پایین می‌آورد .

موارد دیگر که نقش بسیار مهمی دارد و شاید بسیاری از افراد توجه خاصی به این عمل کرده باشند این است که هنگامی که شما می‌خواهید بلبرینگ ها را نصب کنید باید این کار را توسط افراد مجرب و متخصص انجام دهید چون که نحوه صحیح نصب این محصولات نقش بسیار مهم و رابطه تنگاتنگی با طول عمر محصول دارد چون اگر محصول به خوبی نصب نشده باشد باعث می‌شود که در کوتاه‌ترین زمان کارایی خود را از دست بدهد.

شما‌ اگر تمام موارد را در نظر داشته باشید قطعاً می توانید بر افزایش طول عمر این محصول کمک کنید چون این محصول مانند یک انسان زنده می باشد که نیاز به مراقبت و حساسیت دارد و هر چقدر مراقبت محصولات بیشتر باشد قطعاً طول عمر ان نیز بیشتر خواهد بود.

بلبرینگها قیمت بسیار گرانی دارند و امروزه به دلیل وجود نوسانات در بازار شما باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا مدت های طولانی از این محصول استفاده کنید و اگر موارد الزامی را رعایت نکنید باید مداوم به تعویض محصول بپردازید که اصلا به صرفه نمی باشد.

اگر قصد خرید محصولات اس کا اف اصل را دارید حتما سری به انواع بلبرینگ  SKF  نیز بزنید

نحوه ی محاسبه ی طول عمر بلبرینگ

میتوان در رابطه با اهمیت تاریخ انقضا در بلبرینگ گفت که این محصول مانند هر وسیله دیگری طول عمر دارد که بر اساس یک فرمول شیمیایی و فیزیکی قابل محاسبه کردن می باشد که یک امر تخصصی می باشد که هر فرد عادی قادر به محاسبه این امر نمی باشد. وقتی شما به خرید این محصول می پردازید روی بعضی از آنها مشخصاتی نوشته شدخ که محاسبه طول عمر بلبرینگ ها را بیان کرده و شما بر اساس این امر می توانید طول عمر محصول را بسنجید.
محاسبه طول عمر بلبرینگچ فرمول بسیار سخت و پیچیده ای است که طی مراحل مختلفی توسط افراد خبره و مهندسان فیزیک ‌صورت گرفته است که شما نیاز به آشنایی و تمرین برای محاسبه این امر دارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *